De grote BBQ thread

Iemand die een goede thermometer weet voor de temperatuur in het vlees bv?

Ik meen mij te herinneren dat er hier waren die de thermometer van Ikea gebruiken, goedkoop en werkt zeer goed maar ik laat het aan de ferventere bbq’ers over voor meer feedback.
 
Iemand die een goede thermometer weet voor de temperatuur in het vlees bv?
Wat wil je hebben?

- één om sporadisch te meten --> een Inkbird IHT1P
- één om via bluetooth de rooster/vleestemperatuur te volgen zonder veel snufjes --> inkbird IBT2X
- ene die via wifi werkt ook? de Meater+/Inkbird IBBQ4W

ook in volgorde oplopend qua budget uiteraard
 
https://www.thebbqbastard.com/reverse-seared-beher-iberico-presa-met-caffeine-kick/

Ik heb wat bovenstaande recept gevolgd. Doorgekregen van @nestorius .
Behalve die koffiebonen heb ik niet gedaan.

Gewoon zout opsmeren. Traag laten garen een uurtje of 2. Dan switchen van indirect naar direct en afgrillen. Geeft wat spektakel door de vlammen van het vet. Achteraf kruid ik met nog wat zout en peper. Aansnijden. Genieten.

Welke setup heb je gebruikt om van traag naar direct grillen te gaan.

Ik had de vorige keer gewoon m'n kooltjes aan één kant gegooit maar dat af grillen ging niet echt heel goed, ik vermoed iets te weinig briketten ofzo.

Dit weekend iberico ribfingers op de menu! 👨‍🍳
 
Ik zou binnenkort eens een Italiaans getinte maaltijd voor een paar vrienden maken, met als voorgerecht wat stukjes pizza op de bbq. Iemand tips voor een hoofgerecht? Niet gewoon chipolata’s of zo he 😁

Of eten die Italianen niks van op de bbq?
 
Ik zou binnenkort eens een Italiaans getinte maaltijd voor een paar vrienden maken, met als voorgerecht wat stukjes pizza op de bbq. Iemand tips voor een hoofgerecht? Niet gewoon chipolata’s of zo he 😁

Of eten die Italianen niks van op de bbq?
Zeebaars op z’n geheel grillen. Verse tuinkruiden en een paar schijfjes citroen in de buik en direct boven de kolen. Minuutje of 7 per kant.

Heaven
 
Ik zou binnenkort eens een Italiaans getinte maaltijd voor een paar vrienden maken, met als voorgerecht wat stukjes pizza op de bbq. Iemand tips voor een hoofgerecht? Niet gewoon chipolata’s of zo he 😁

Of eten die Italianen niks van op de bbq?
Mergeuzen :unsure: :unsure::unsure:





Ik zou eens op porchetta zoeken moest ik van u zijn.
Ik heb net de Inkbird IBT2X besteld. Zou moeten volstaan voor wat ik het wil gebruiken.
Inkbird is prijs kwaliteit wel van de betere.
 
Welke setup heb je gebruikt om van traag naar direct grillen te gaan.

Ik had de vorige keer gewoon m'n kooltjes aan één kant gegooit maar dat af grillen ging niet echt heel goed, ik vermoed iets te weinig briketten ofzo.

Dit weekend iberico ribfingers op de menu! 👨‍🍳
Ik heb ook nog Iberico ribfingers in de diepvries steken, dat was vorig jaar best lekker! Deze keer wel een rub van Blues Hog in plaats van Captain's Luck.
 
Welke setup heb je gebruikt om van traag naar direct grillen te gaan.

Ik had de vorige keer gewoon m'n kooltjes aan één kant gegooit maar dat af grillen ging niet echt heel goed, ik vermoed iets te weinig briketten ofzo.

Dit weekend iberico ribfingers op de menu! 👨‍🍳
Ik gebruik altijd een snake. Ik vul dan een starter met briquetten en steek deze op tijd in gang om dan over te schakelen. Vlees eraf, even laten rusten, ondertussen rooster eraf en de starten uitgieten bij de snake. Et voila.

In other news: eens de zakken van Weber houtskool gekocht. Ik prefereer toch voor alles briquetten moet ik zeggen. Het scheelt 5 euro op een zak, maar die houtskool gaat zo snel. Met briquetten ben ik toch langer en meer op m'n gemak. Als ik klaar ben zet ik alles dicht en recupereer ik de overgebleven briquetten voor de volgende keer.
 
Ik zou binnenkort eens een Italiaans getinte maaltijd voor een paar vrienden maken, met als voorgerecht wat stukjes pizza op de bbq. Iemand tips voor een hoofgerecht? Niet gewoon chipolata’s of zo he 😁

Of eten die Italianen niks van op de bbq?

Inderdaad porchetta : is typisch italiaans die perfect op BBQ kan gemaakt worden.
Niet superveel werk maar smaakbommetje.
 
Mensen met een gasBBQ, wat gebruiken jullie voor eventueel te roken en grillen van bv. zalm?
Zelf was ik naar onderstaande zaken aan het kijken aangezien ik een Weber heb:



 
Ok vergeet de iberico ribfingers, onze slager heeft een Dry Aged assortiment :drool:
Weet er trouwens iemand wel stuk dit is, heet dit cote de boeuf?

Wel de eerste keer dat ik zo'n stuk ga maken, wish me luck
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • 20220604_152641.jpg
    20220604_152641.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 3
vergeet de iberico ribfingers, onze slager heeft een Dry Aged assortiment :drool:
Weet er trouwens iemand wel stuk dit is, heet dit cote de boeuf?

Wel de eerste keer dat ik zo'n stuk ga maken, wish me luck

Ok dat was een lekker stukje vlees misschien een beetje teleurgesteld voor wat het gekost heeft maar ik had de Kettle niet echt goed onder controle, liep constant te warm, ik vermoed door de wind. Misschien volgende keer nog eens proberen maar dan iets trager garen.
 
Ok dat was een lekker stukje vlees misschien een beetje teleurgesteld voor wat het gekost heeft maar ik had de Kettle niet echt goed onder controle, liep constant te warm, ik vermoed door de wind. Misschien volgende keer nog eens proberen maar dan iets trager garen.
Dat lijkt idd een cote de boeuf :)

Volgens mij, maar ik ben er ook niet goed in, hetzelfde stuk als een rib-eye, maar dan mét been
 
Terug
Bovenaan