De grote BBQ thread

Die Iberico Presa's blijven toch top hoor. Nog maar 2 meer over in de vriezer.

Morgen komt de Picanha binnen. Iemand goed recept om deze klaar te maken?
Toevallig gisterenavond uit de vriezer gehaald om morgen op't vuur te leggen. Nog nooit bereid, ook geen idee hoe eraan te beginnen, enige tips?
 
Dieje presa eerdaags ook eens halen, hoop dat carmans dat liggen heeft in Beringen.
 
En er is niemand die melding maakt van DRIP festival?!

Ik had het bijna gemist en ga nu serieus mogen ijveren om dat nog verkocht te krijgen thuis.
 
Was dat typisch bbq misschien?
Eigenlijk enkel burgers.

Maar røk uit gent stond er met een volledig lam op spit waar ze pulled burgers mee maakten, en er waren hier en daar wat BGE te spotten.

Toen ik aankwam gisterenavond (20u30 op dag 3, de laatste dag) was het vet helaas al van de soep.

De beste was eerdergenoemde van Rok, gevolgd door Misson Masala. Maar echte hamburgers moeten een beef patty hebben vind ik (en ik niet alleen, ask George Motz).

De enige “echte” die ik nog heb kunnen eten was van The Butcher’s Store in Antwerpen. 0 maillard. Ok bun, lekkere toppings.

Al bij al dus geen aanrader, maar dat kwam omdat de meeste goeie keten al dicht waren.

(en 25 entree om dan tussen 10 en 13 per burger te betalen is ook wel pittig - ik heb er 4 gekocht (5 geproefd) dus ong. 75 euro kwijt zonder drank. Wel tot de nok gevuld ook natuurlijk 🤓
 
Eigenlijk enkel burgers.

Maar røk uit gent stond er met een volledig lam op spit waar ze pulled burgers mee maakten, en er waren hier en daar wat BGE te spotten.

Toen ik aankwam gisterenavond (20u30 op dag 3, de laatste dag) was het vet helaas al van de soep.

De beste was eerdergenoemde van Rok, gevolgd door Misson Masala. Maar echte hamburgers moeten een beef patty hebben vind ik (en ik niet alleen, ask George Motz).

De enige “echte” die ik nog heb kunnen eten was van The Butcher’s Store in Antwerpen. 0 maillard. Ok bun, lekkere toppings.

Al bij al dus geen aanrader, maar dat kwam omdat de meeste goeie keten al dicht waren.

(en 25 entree om dan tussen 10 en 13 per burger te betalen is ook wel pittig - ik heb er 4 gekocht (5 geproefd) dus ong. 75 euro kwijt zonder drank. Wel tot de nok gevuld ook natuurlijk 🤓
Inflatie en geldproblemen waren opeens overal weg. Iets wat ik veel zie eerlijk gezegd. Anyway, dat is positief he. Vroeger gaven we €12 aan een gin tonic. Nu geven we €12 aan een hamburger.
 
Inflatie en geldproblemen waren opeens overal weg. Iets wat ik veel zie eerlijk gezegd. Anyway, dat is positief he. Vroeger gaven we €12 aan een gin tonic. Nu geven we €12 aan een hamburger.
Dat laatste is effectief het enige wat mij die prijzen voor eten kon doen relativeren: prijzen voor (sterke) drank.

Wat kost een gemiddelde fles gin van 70cl (genre Bulldog)… een dikke 30 euro? Voor 14 consumpties.

€2.14, een mixer van max 1,5 in aankoop, shaken met een beetje gebrek aan effort:::: €14 please.
 
Ach ja, zat het niet vol met BV’s? Daar komt ook volk op af die er graag bij is. Tik tok volk zeg maar.
 
Serieus aant twijfelen voor ne Joe te kopen. Klopt het dat het grootste verschil tussen de Classic Joe I & Classic Joe 2 uitsluitend in het scharnier zitten?
 
Serieus aant twijfelen voor ne Joe te kopen. Klopt het dat het grootste verschil tussen de Classic Joe I & Classic Joe 2 uitsluitend in het scharnier zitten?
- CJ1 heeft vilt, CJ2 heeft een mesh;
- Control tower is een nieuwer model bij de 2 waarbij het niet naar binnen regent.

Die zaken kan je natuurlijk wel later nog upgraden. Het scharnier zal wat lastiger zijn.
 
Ik heb zin om binnenkort eens een lamsbout klaar te maken als we volk hebben.
Zelf heb ik er nog geen ervaring mee. Iemand hier wel? Kan niet zo moeilijk zijn denk ik?

Qua sides dacht ik aan opgelegde groentjes, muntdressing, couscous-/pastaslaatje, … zo’n dingen.
 
Gisteren ge fish BBQ'ed

Geen vlees aan te pas gekomen...

Zalm en koolvis op zo'n opzet stuk (schuine plank met klemmen om de vis op zijn plaats te houden) boven de vuurschaal

Sardientjes met tomatensaus laten sudderen in een dutch oven, das een gietijzeren pot waarbij er hete kolen op het deksel worden gelegd, waardoor het vanboven ook warmte krijgt, en ervoor zorgt dat de warmte in de pot blijft...

Accompanied met aardappelgratin, dat zeker een uur en half heeft zitten garen, ook dutch oven systeem

En dan wat tonijnsteaks dichtgeschroeid op een bakplaat met een vuurtje onder

Manmanman, was dat smullen, en dus niks van vlees, dit is echt om nog eens opnieuw te doen dit... Geen kolen, alles op hout in vuurkorf + stoofke van barbecook

Ik had echt geen behoefte aan mijn vaak obligaat stukje vlees, en de smaken zaten echt goed
 
Gisteren ge fish BBQ'ed

Geen vlees aan te pas gekomen...

Zalm en koolvis op zo'n opzet stuk (schuine plank met klemmen om de vis op zijn plaats te houden) boven de vuurschaal

Sardientjes met tomatensaus laten sudderen in een dutch oven, das een gietijzeren pot waarbij er hete kolen op het deksel worden gelegd, waardoor het vanboven ook warmte krijgt, en ervoor zorgt dat de warmte in de pot blijft...

Accompanied met aardappelgratin, dat zeker een uur en half heeft zitten garen, ook dutch oven systeem

En dan wat tonijnsteaks dichtgeschroeid op een bakplaat met een vuurtje onder

Manmanman, was dat smullen, en dus niks van vlees, dit is echt om nog eens opnieuw te doen dit... Geen kolen, alles op hout in vuurkorf + stoofke van barbecook

Ik had echt geen behoefte aan mijn vaak obligaat stukje vlees, en de smaken zaten echt goed
Welk vlees heb je erbij gegeten?
 
Gisteren ge fish BBQ'ed

Geen vlees aan te pas gekomen...

Zalm en koolvis op zo'n opzet stuk (schuine plank met klemmen om de vis op zijn plaats te houden) boven de vuurschaal

Sardientjes met tomatensaus laten sudderen in een dutch oven, das een gietijzeren pot waarbij er hete kolen op het deksel worden gelegd, waardoor het vanboven ook warmte krijgt, en ervoor zorgt dat de warmte in de pot blijft...

Accompanied met aardappelgratin, dat zeker een uur en half heeft zitten garen, ook dutch oven systeem

En dan wat tonijnsteaks dichtgeschroeid op een bakplaat met een vuurtje onder

Manmanman, was dat smullen, en dus niks van vlees, dit is echt om nog eens opnieuw te doen dit... Geen kolen, alles op hout in vuurkorf + stoofke van barbecook

Ik had echt geen behoefte aan mijn vaak obligaat stukje vlees, en de smaken zaten echt goed
Zalm op een finse plank :drool::drool::drool:
 
Terug
Bovenaan