De grote BBQ thread

Ik heb het toevallig besteld bij discovermeat.be zoals in het artikel. 600 gr. Ziet er zowat uit als op z'n foto's.

Wanneer haal ik dat best uit de vriezer en hoe laat ik dat best ontdooien?
als dat voor dit weekend is haal je dat best vanavond uit de vriezer en laten ontdooien in de koelkast, dat blijft sowieso gevacumeerd wel een week goed dus beter wat te lang in de koeling dan te moeten zitten klooien met een half bevroren stuk vlees
 
als dat voor dit weekend is haal je dat best vanavond uit de vriezer en laten ontdooien in de koelkast, dat blijft sowieso gevacumeerd wel een week goed dus beter wat te lang in de koeling dan te moeten zitten klooien met een half bevroren stuk vlees
't Zal vanmiddag zijn. Hopelijk inderdaad alles netjes ontdooit.
 
Bij Van Zon in Beerse Iberico rib fingers, 2,5 kg short ribs en wat vleesribben gaan halen. Runderwangen deze keer niet gezien, volgende keer nog eens achter vragen want dat was ook een prachtige revelatie vorig jaar. Botermals met een lichte rooksmaak. :love:

Ik zou ook graag burnt ends willen maken van buikspek. Je hebt daar een lap gezouten spek en een lap gerookt spek. Bij gerookt spek mag ik het rookproces overslaan en de blokjes meteen in een bak leggen met boter, bbq-saus (al dan niet zelfgemaakt) en suiker. Geldt dat ook voor gezouten spek? Ik wil voorkomen dat het uitdroogt. Ik weet niet of ze daar een lap natuurspek hebben, dan kan ik dat zelf roken.
 
Bij Van Zon in Beerse Iberico rib fingers, 2,5 kg short ribs en wat vleesribben gaan halen. Runderwangen deze keer niet gezien, volgende keer nog eens achter vragen want dat was ook een prachtige revelatie vorig jaar. Botermals met een lichte rooksmaak. :love:

Ik zou ook graag burnt ends willen maken van buikspek. Je hebt daar een lap gezouten spek en een lap gerookt spek. Bij gerookt spek mag ik het rookproces overslaan en de blokjes meteen in een bak leggen met boter, bbq-saus (al dan niet zelfgemaakt) en suiker. Geldt dat ook voor gezouten spek? Ik wil voorkomen dat het uitdroogt. Ik weet niet of ze daar een lap natuurspek hebben, dan kan ik dat zelf roken.
Laten die nog altijd particulieren toe? Dacht dat het tijdelijk was met corona dat ze dat deden.

Natuurspek heb ik al bij de lokale beenhouwer besteld, was geen probleem.
 
Laten die nog altijd particulieren toe? Dacht dat het tijdelijk was met corona dat ze dat deden.

Natuurspek heb ik al bij de lokale beenhouwer besteld, was geen probleem.
In Beringen was dat al langer, dacht ik. Ze hebben dat nu uitgebreid. Als particulier vind ik het wel een zegen om daar binnen te geraken, hun aanbod is véél interessanter dan de lokale beenhouwer. Anders moet ik mijn ding online vinden bij Gustor, maar dat valt soms duur uit.
 
In Beringen was dat al langer, dacht ik. Ze hebben dat nu uitgebreid. Als particulier vind ik het wel een zegen om daar binnen te geraken, hun aanbod is véél interessanter dan de lokale beenhouwer. Anders moet ik mijn ding online vinden bij Gustor, maar dat valt soms duur uit.
Beerse is om de hoek, dus als dat nog altijd kan is dat inderdaad wel heel handig.
 
Die webshops slaan er toch ook niet naast hé zeg.

Via iemand die daar werkt wat vlees gekocht. Op de webshop is het gewoon het dubbele.
Vandaar dat ik het fijn vind om bij Van Zon binnen te geraken als particulier*. Mooie selectie en de prijzen zijn al bij al fair. Je kan niet verwachten dat je daar goedkoop Wagyu kan kopen, maar je hebt er best wel betaalbare stukken vlees die je bij de meeste slagers niet kan vinden. In centrumsteden heb je wel meer speciaalzaken voor particulieren.

*Mocht dat niet meer lukken, kan ik wel beroep doen op een handelaarskaart van collega's.
 
Miljaarde mijne beenhouwer is in verlof en wou volgende week pulled pork maken.

Waar kan ik het best online bestellen? ik heb altijd alles al lokaal kunnen halen maar nu dus niet.
 
Miljaarde mijne beenhouwer is in verlof en wou volgende week pulled pork maken.

Waar kan ik het best online bestellen? ik heb altijd alles al lokaal kunnen halen maar nu dus niet.
En een andere beenhouwer? Elke dorpsslager moet jou wel een spiering kunnen leveren, zeg er best wel bij dat hij in 1 stuk moet zijn 😁
 
Voor de liefhebbers: er is dit weekend ook een barbecuewedstrijd in aalter, op de terreinen van meat and more.
 
En een andere beenhouwer? Elke dorpsslager moet jou wel een spiering kunnen leveren, zeg er best wel bij dat hij in 1 stuk moet zijn 😁

De enige andere slager heb ik eens een slechte ervaring mee gehad en sindsdien ga ik daar niet meer :puke:.

Allicht is het ondertussen meer uit principe maar ik dacht waarom eens niet op internet :D
 
Hallowkes. Die Iberico Presa moet zowat het beste stukje varkenvlees zijn dat ik ooit gegeten heb!
Iberico is inderdaad geweldig vlees. Ik heb daar rib fingers van gekocht, die vliegen er binnenkort ook nog eens op.

Vanmorgen om 4u opgestaan om short ribs op de BBQ te leggen. Volk komt al rond de middag, dus dat vraagt de nodige dedication. Die geuren zijn nu al geweldig. Ah, schoon toch!
 
Simpel maar lekker en leuk: chili cheese dogs!
Enkel jalapenos ontbraken nog, die heb ik nergens nog gevonden.

EC474608-5DDA-4B6F-8F60-FEAC4B4FC0D1.jpeg
 
Iberico is inderdaad geweldig vlees. Ik heb daar rib fingers van gekocht, die vliegen er binnenkort ook nog eens op.

Vanmorgen om 4u opgestaan om short ribs op de BBQ te leggen. Volk komt al rond de middag, dus dat vraagt de nodige dedication. Die geuren zijn nu al geweldig. Ah, schoon toch!

Soms is er toewijding nodig.
Vroegste dat ik ooit begon was om 6u. Jammer genoeg ben ik van het type eenmaal wakker is wakker. Als je soms leest dat sommige gewoon hun smoker/BBQ opstarten en dan paar wekkers zetten en verder slapen dan is het gemakkelijker om vroeg te beginnen.
 
Terug
Bovenaan