De grote BBQ thread

Ik had precies altijd in gedachten dat de Weber Master Touch 57 cm iets van 450 euro kostte. Blijkbaar kost dat spel maar 270 euro.

'k Heb hem al 4 jaar. Als het deksel roest koop ik een nieuwe.
Jep, enkele weken terug zelf gekocht in Aveve voor 240 EUR, inclusief starterset en nog wat gratis prullen van Weber zelf.
 
Klopt! Maar dat moet ik niet hebben. Die scharnier staat mij niet aan. Destijds op veel fora gelezen dat het deksel soms niet goed durft aan te sluiten ter hoogte van de scharnier waardoor je warmte verliest bij low 'n slow. Burgers grillen met 4 man rond de grill en een pint in de hand is ook leuker zonder deksel.
Klopt, ik heb deze versie en je moet dat scharnier wel wat afstellen om het goed sluitend te krijgen. Je kan het er trouwens vrij eenvoudig afhalen hoewel ik dat nooit doe.
 
1000033667.jpg

Of investeren in zoiets als dit. Die kan niet omvallen...
 
Zag gisteren een deal passeren op vuurenrook.nl voor houtskool, maar ik wist niet hoeveel ik er thuis nog had. Gisteravond gekeken en ze is bijna op. Dus ik ging er vandaag bestellen.

Blijkt dat ik niet gezien heb dat het een dagdeal was. Vandaag dus maar gewoon bestellen.
 
Heerlijke dagen toch dit 😎 Bbq heeft tweemaal (eigenlijk zelfs 3) gedraaid vandaag.
Vanochtend ontbijt, daarnet wat apero hapjes en nu vol ongeduld aan het wachten op de kippedijen om pulled chicken van te maken 🤤
 
Zaterdag communie van de zoon. Heb een vriend zijn Ofyr. Ga satés van kip en lam, scampi en ribbetjes maken. Nadien hamburgers voor de kinderen en bifa de tira voor de volwassenen.

Wel de eerste keer dat ik het gebruik. Iemand tips & tricks?
 
En terecht dat ding is veel te klein. Moet minstens 5x groter zijn.

Is nu wel waar ik infeite het meest mee ad slag ga als er vrienden zijn. Uiteraard maar simpele dingen mee mogelijk, maar naar sfeer toe het best. Stoeltje rond de cirkel, brandy/whiskey zuipen en ondertussen leeuwen of olifanten zien passeren.

Het grootste nadeel van dingen is dat je er kan invallen na teveel te drinken en ja dat is al paar keren bijns gebeurd.
 
En terecht dat ding is veel te klein. Moet minstens 5x groter zijn.

Is nu wel waar ik infeite het meest mee ad slag ga als er vrienden zijn. Uiteraard maar simpele dingen mee mogelijk, maar naar sfeer toe het best. Stoeltje rond de cirkel, brandy/whiskey zuipen en ondertussen leeuwen of olifanten zien passeren.

Het grootste nadeel van dingen is dat je er kan invallen na teveel te drinken en ja dat is al paar keren bijns gebeurd.
Wij leggen dan ook geen neushoorns of olifanten op de barbecue.
 
Iemand ervaring met een pizzasteen in combinatie met kamado, maar dan zonder zo'n pizzamond?

Lokale delhaize heeft spaaractie van Kitchenaid en voor 15€ ofzo kan ik een pizzasteen scoren, terwijl zo'n pizzamond al snel 150 kost...
 
Iemand ervaring met een pizzasteen in combinatie met kamado, maar dan zonder zo'n pizzamond?

Lokale delhaize heeft spaaractie van Kitchenaid en voor 15€ ofzo kan ik een pizzasteen scoren, terwijl zo'n pizzamond al snel 150 kost...
Ja, heel content van, wel een deflector onder plaatsen of je gaat verbrande pizza hebben. Maar heel fijn ding, werkt goed.
En als je je kamado opendoet bij het pizza's bakken, telkens in 2 keer opendoen (dus eerst op een kiertje dat hij wat lucht hapt, dan pas volledig). Anders heb je kale armen :)
 
Terug
Bovenaan