De grote BBQ thread

Ja, heel content van, wel een deflector onder plaatsen of je gaat verbrande pizza hebben. Maar heel fijn ding, werkt goed.
En als je je kamado opendoet bij het pizza's bakken, telkens in 2 keer opendoen (dus eerst op een kiertje dat hij wat lucht hapt, dan pas volledig). Anders heb je kale armen :)
Ja das idd dat eerste pufje voor je het helemaa open doet
 
Iemand ervaring met een pizzasteen in combinatie met kamado, maar dan zonder zo'n pizzamond?

Lokale delhaize heeft spaaractie van Kitchenaid en voor 15€ ofzo kan ik een pizzasteen scoren, terwijl zo'n pizzamond al snel 150 kost...
In de Lidl deze week een pizzasteen voor 7 EUR, kon ik zelf niet laten liggen. Dit weekend eens mee experimenteren.
 
In de Lidl deze week een pizzasteen voor 7 EUR, kon ik zelf niet laten liggen. Dit weekend eens mee experimenteren.

Voor met een weber: zien dat uw kolen niet rechtstreeks onder de steen zelf liggen, anders zit ge met een verbrande bodem. Ook houtskool ipv briketten gebruiken zodat ge uw temperatuur de hoogte in krijgt :).
 
Hoe steek jij de BBQ aan voor van die kortere dingen?
Ik normaal altijd met wokkels, maar ben toch aan het denken om een brandertje te kopen om de drempel wat te verlagen.
Gewoon aanmaakblokjes, meer specifiek deze:

Een stuk goedkoper dan wokkels lijkt me? 3 stuks aansteken, branden 10min, kamado sluiten en dan is die vrij snel op temperatuur.
Dat werkt eigenlijk heel goed. Ik heb ook al staan kijken naar zo'n elektrische aanmakers (Looft Lighter & co) maar denk niet dat ik daar veel tijd mee ga winnen.
 
Voor met een weber: zien dat uw kolen niet rechtstreeks onder de steen zelf liggen, anders zit ge met een verbrande bodem. Ook houtskool ipv briketten gebruiken zodat ge uw temperatuur de hoogte in krijgt :).
Dat heb ik vorige zomer aan den lijve ondervonden. Merci voor de tip :D en is houtskool zoveel heter te stoken dan briketten dan?
Heb me nu zo een kolenverdeler aangeschaft voor de eenvoud. Als het weer eindelijk eens wat stabiel wordt, nog maar eens proberen dan ^^
 
Dat heb ik vorige zomer aan den lijve ondervonden. Merci voor de tip :D en is houtskool zoveel heter te stoken dan briketten dan?
Heb me nu zo een kolenverdeler aangeschaft voor de eenvoud. Als het weer eindelijk eens wat stabiel wordt, nog maar eens proberen dan ^^

Ja dat is naar mijn ervaring wel een groot verschil.
 
En we zijn weer vertrokken zie!

IMG_5127.jpeg
 
Ik kan via het aandelen magazine van KBC (Cera) een Weber MT GBS E-5750 aankopen voor €309 inclusief 4 accesoires

- Weber precision set tang & spatel
- Weber Brikettenstarter
- Weber Premium BBQ hoes
- Weber GBS Sear grate gietijzer

Alsook een gevogeltestomer en weber thermometer bij registreren op de website van Weber zelf)

Heb een nieuwe bbq nodig dus lijkt mij wel een goede deal gezien de nieuwprijs voor de bbq alleen rond de €300 ligt?
 
Ik kan via het aandelen magazine van KBC (Cera) een Weber MT GBS E-5750 aankopen voor €309 inclusief 4 accesoires

- Weber precision set tang & spatel
- Weber Brikettenstarter
- Weber Premium BBQ hoes
- Weber GBS Sear grate gietijzer

Alsook een gevogeltestomer en weber thermometer bij registreren op de website van Weber zelf)

Heb een nieuwe bbq nodig dus lijkt mij wel een goede deal gezien de nieuwprijs voor de bbq alleen rond de €300 ligt?
Niet twijfelen. Die GBS accessoires zijn ook pokkeduur. Heel schone deal.
 
Ik kan via het aandelen magazine van KBC (Cera) een Weber MT GBS E-5750 aankopen voor €309 inclusief 4 accesoires

- Weber precision set tang & spatel
- Weber Brikettenstarter
- Weber Premium BBQ hoes
- Weber GBS Sear grate gietijzer

Alsook een gevogeltestomer en weber thermometer bij registreren op de website van Weber zelf)

Heb een nieuwe bbq nodig dus lijkt mij wel een goede deal gezien de nieuwprijs voor de bbq alleen rond de €300 ligt?
Bedankt om dit onder de aandacht te brengen, mijn grootouders zitten bij Cera.

Binnen enkele maanden verhuis ik van een appartement naar een huis met tuin, deze bundel zal dan zeker kunnen gebruikt worden :D
 
Bedankt om dit onder de aandacht te brengen, mijn grootouders zitten bij Cera.

Binnen enkele maanden verhuis ik van een appartement naar een huis met tuin, deze bundel zal dan zeker kunnen gebruikt worden :D

Ik heb de mijne ondertussen aangekregen, was na 3 dagen geleverd.

Je kan nog bestellen tot en met 11/06 of tot zolang de voorraad strekt (600 stuks).

Voor die twee extra accessoires (gevolgtestomer en thermomether) heb je nog wel maar tijd tot morgen 30/04 om te bestellen.
 
Ik heb de mijne ondertussen aangekregen, was na 3 dagen geleverd.

Je kan nog bestellen tot en met 11/06 of tot zolang de voorraad strekt (600 stuks).

Voor die twee extra accessoires (gevolgtestomer en thermomether) heb je nog wel maar tijd tot morgen 30/04 om te bestellen.
Is al besteld :D
 
Terug
Bovenaan