De grote BBQ thread

De meter gaat de taart maken, we hebben afgesproken dat rood (aardbeien en kersen) een meisje is en blauw (blauwe bessen en blauwe druiven) een jongen. Misschien telt dat ook voor de Kamado Joe 😬😅.

Heb zelf echt wel een voorgevoel dat een meisje is 😎.
In ieder geval geniet ervan (van de joe, de gender reveal en het kind)
 
Ik heb mij een nutteloos maar zalig gadget aangeschaft: een brandmerk.

Logo met Copilot op ongeveer 30 seconden, doorgestuurd naar een Chinees maakbedrijfje en 2 weken later (tegen alle verwachtingen in tbh) ontvangen.

Ff getest op een SPAR Brioche

24-BCCD67-A9-CC-406-D-88-A0-E708292-CBDED.jpg



Ps: Poeperman had natuurlijk ook gekund, maar buiten dit forum is mijn ander pseudoniem beter bekend 😂
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij een nutteloos maar zalig gadget aangeschaft: een brandmerk.

Logo met Copilot op ongeveer 30 seconden, doorgestuurd naar een Chinees maakbedrijfje en 2 weken later (tegen alle verwachtingen in tbh) ontvangen.

Ff getest op een SPAR Brioche

24-BCCD67-A9-CC-406-D-88-A0-E708292-CBDED.jpg



Ps: Poeperman had natuurlijk ook gekund, maar buiten dit forum is mijn ander pseudoniem beter bekend 😂
Machtig! Elk jaar doe ik een 'beer and burgers' voor een 30-tal maten. Dit moet ik hebben.
 
Gisteren mijn Napoleon Phantom Rogue binnen gekregen. (vorige Weber) Wat een toestel. Vrouwtje ook heel blij!

Lamskoteletjes, Cote a l'os, en mozarella hamburgers straks afhalen voor erop te leggen.
 
Tips om gietijzer te behandelen/bewaren?

Dit weekend 1e keer skillet (nacho's) en barbecook plancha (smashburgers) gemaakt.

Daarna afgewassen met warm water, zonder zeep ofzo.

Maar merk nu toch wat witte plekken en zeer zeer oppervlakkige oranje/roestachtige plekjes...
 
Tips om gietijzer te behandelen/bewaren?

Dit weekend 1e keer skillet (nacho's) en barbecook plancha (smashburgers) gemaakt.

Daarna afgewassen met warm water, zonder zeep ofzo.

Maar merk nu toch wat witte plekken en zeer zeer oppervlakkige oranje/roestachtige plekjes...
Heb je beiden eerst ingebrand? Zo niet zou ik die eerst enkele keren inbranden. En daarna gewoon na ieder gebruik met een doekje met een heel klein beetje koolzaadolie inwrijven.
 
Vanavond ga ik in lange tijd nog eens pizza's maken op de BBQ.
Ik heb nog een nieuwe steen besteld, maar die komt vanavond pas toe.
Links en rechts lees ik dat een steen moet ingebrand worden, maar zou het volstaan om hem eens goe te laten warm worden, maar niet volledig te laten afkoelen voor ik hem gebruik? Of zou ik hem echt een cyclus moeten laten doen van opwarmen en afkoelen vooraleer ik hem nog eens kan opwarmen om op te bakken?
 
Vanavond ga ik in lange tijd nog eens pizza's maken op de BBQ.
Ik heb nog een nieuwe steen besteld, maar die komt vanavond pas toe.
Links en rechts lees ik dat een steen moet ingebrand worden, maar zou het volstaan om hem eens goe te laten warm worden, maar niet volledig te laten afkoelen voor ik hem gebruik? Of zou ik hem echt een cyclus moeten laten doen van opwarmen en afkoelen vooraleer ik hem nog eens kan opwarmen om op te bakken?

Gewoon mee laten opwarmen met je BBQ (en hem dus niet koud in een hete BBQ leggen).
 
Heb je beiden eerst ingebrand? Zo niet zou ik die eerst enkele keren inbranden. En daarna gewoon na ieder gebruik met een doekje met een heel klein beetje koolzaadolie inwrijven.
beide waren pre-seasoned dus ik heb daar niets mee gedaan nee, gewoon direct gebruikt...
Lijkt me ook normaal dat deze al klaar zijn als je ze gewoon bij de doe he tzelf winkel kan kopen
 
Terug
Bovenaan