De Gitaarthread

shiiiiii wat een lijst :love:
1000001142.jpg

Dit was mijn laatste "echte" pedalboard, ondertussen al vele jaren geleden aan de kwaliteit van de foto te zien! Zeer rudimentair DIY board, gewoon een plank op maat van een van de Pedaltrains gezaagd, lelijk groen geschilderd, velcro er op gezet en een paar gaten gemaakt met een klokboor om de kabeltjes weg te werken. Ik limiteerde mezelf eigenlijk altijd tot maximum 8 pedalen tegelijk.

Tuner > Blues Driver voor lichte overdrive > digitale delay > Space Echo > mini overdrive (na de reverb/delay om de trails te beïnvloeden) > Small Stone phaser > reverberator > Tremelo

Ik switchte de phaser regelmatig uit voor een ruzie die ik dan wat vroeger in de chain zette.

De weinige keren dat ik nu nog gitaar speel, beperk ik me eigenlijk tot tuner, de Blues Driver, Space Echo en een looper.

Ik ga hier ook even reageren, maar dit keer over basgitaren. Sinds september vorig jaar eigenaar van niet 1 maar 2 Stingrays !
Als hobby bassist toch altijd al enorm fan geweest van de diepe, warme (en soms growly) klank van een Stingray dus in september een Ray 34 in sunburst gekocht voor mijn verjaardag, want ik ben veel te grote fan van dat kleur. Eind december dan een Stingray SUB USA gekocht, dat is effectief een echte Stingray (met dezelfde elektronica als de dure varianten) maar met een gespoten zwarte hals en goedkopere paintjob. Beide bassen klinken en spelen super goed, maar de SUB is nog nét een stukje beter, eerlijk gezegd.

Ondertussen zitten op beide bassen Hipshot tuners (ook grote fan van) en een zwarte slagplaat op de SUB USA.

sO2TpeD.jpeg

Dat ge nog steeds een Precision Bass nodig hebt!
No problem, got you covered !

Zowel de Precision als de Jazz bas zijn eigenlijk samengestelde bassen met onderdelen van Allparts (das licensed by Fender) en in elkaar gezet door een Nederlander die vorig jaar komen te gaan is, jammer genoeg. Bij allebei dus een Hipshot A-style brug erop (op deze foto heeft de Jazz wel nog de Fender American bridge). Hipshot tuners op de Jazz en Gotoh GB640 tuners op de Precision. De Ibanez is mn starter bas die ik gekocht heb in 2006, de Mustang is gekocht in januari 2024 maar ik merk da ik er veel te weinig op speel.

De kleuren zien er hier wat gelig uit vanwege de spots (moet eens een betere foto trekken als het puur zonlicht is).

xFUdbib.jpeg

Hier zijn de prijsjes jongens, doe geen moeite voor die '59 Les Paul, die is voor mij :p
Veel succes met de LP, ik zal duimen voor u :biglaugh:. Ik ga voor deze telecaster: link
Als ik mij niet vergis is dat het instrument in deze clip:

Alle gekheid op een stokje, ik zou graag zien dat de nieuwe eigenaars muziek blijven maken met deze instrumenten.
Het zou jammer zijn moesten ze verdwijnen in een kluis ergens.

Laatst bewerkt:
De documentaire "Norman's Rare Guitars" is een absolute aanrader, al had ik graag nog iets meer over de gitaren gezien. Het gaat vooral over de mensen, wat uiteraard ook zeer aangenaam is. Lang geleden dat ik door media nog eens een krop in de keel heb gekregen, maar ook dat zat erin.

Ik heb het een beetje moeilijk met de figuur Norm. Hij doet altijd van "ooh, the instruments, and the history, and the pedigree", maar 't is gewoon een uitgekookte zakenman die in de jaren '70 door had (toen Fender bij CBS zat, Gibson bij Norlin, Gretsch bij Baldwin,...) dat mensen wel eens een keer zouden durven teruggrijpen naar de instrumenten van "de gouden tijd" (lees: alles voor 1965). Toentertijd was er nog niet zo iets als vintage, het was gewoon "ouden troel", en die zaken konden goedkoop gekocht worden (of werden zelfs gewoon bij het vuilnis gezet). Heeft alles wat los & vast zat opgekocht, en opgepot, en stuurt nu volledig de markt met de door hem gecreëerde artificiële schaarste. Hij heeft gegokt, en zwaar gewonnen. Hij heeft nog duizenden instrumenten in een loods die in geen decennia het licht hebben gezien. Gewoon opgepot, en af en toe haalt hij er eens een paar uit om te verkopen.

Laatst bewerkt:
Eindelijk nog eens een nieuwe module van de Justin Guitar cursus opgestart. Met dat hij recent zijn cursus vernieuwde ben ik vanaf het begin alles beginnen doorbladeren om te zien of ik nog iets nieuw kon leren van lagere niveaus.

Komende weken wordt dit de uitdaging:

Mezelf een Electro Harmonix Nano Big Muff als kerstcadeau gekocht. :coolbrows:
Ik moet me nu al beschermen voor een potentieel nieuwe verslaving. Gelukkig 2e hands veel te vinden.

Wat zijn jullie favo pedalen?
Strymon El Capistan, Walrus Audio Julia, en natuurlijk m'n Darkglass B3K bass overdrive :drool:

Terug
Bovenaan