De Gitaarthread

Moesten mensen nog op zoek zijn naar een kerstcadeau:

De specs zijn indrukwekkend:
- 23 frets
- magabender snaren
- Trumpbucker pickups

Ik weet niet of ze ook in de EU zullen te krijgen zijn :biglaugh:

*edit* Gibson onderneemt actie tegen deze gitaren:

Laatst bewerkt:

eentje waar ik langer naar op zoek was, Jolana Iris, een soort liefdeskind tussen een telecaster en jaguar van soviet makelij, speelt verrassend goed!
Uit nieuwsgierigheid, hoe begin je aan de zoektocht naar zo'n specifiek instrument? Ik veronderstel dat je zoiets niet standaard tegenkomt op 2dehands.be of eBay?

Mooie aanwinst, veel plezier ermee gewenst :cheer:

Uit nieuwsgierigheid, hoe begin je aan de zoektocht naar zo'n specifiek instrument? Ik veronderstel dat je zoiets niet standaard tegenkomt op 2dehands.be of eBay?

Mooie aanwinst, veel plezier ermee gewenst :cheer:
Deze gewoon gevonden op 2dehands.be, dit was best een populaire gitaar vroeger, dus zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet, 1 a 2 keer per jaar zie je er zo wel eens eentje op 2dehands of marktplaats verschijnen, maar meestal iets te duur naar mijn zin, deze heb ik nu voor een deftige prijs kunnen kopen.

In blijde verwachting van deze no-nonsense ( tweedehands ) scheurmachine .
Met push-pull volume, voor 'classic tele/strat' tones? :biglaugh:

Alle gekheid op een stokje, mooie racemachine (voor zover ik daar iets van ken ;)).
Gewoon een vraag om iets bij te leren voor mij, ik zie in het filmke dat deze gitaar een 25,5 inch (Fender-achtig) mensuur heeft.
Ik zou denken dat voor shredding en zware metalen 24,75 inch (Gibson-achtig) voordeliger is wegens iets lagere spanning?

Uiteraard kan ik mij volledig missen.

Met push-pull volume, voor 'classic tele/strat' tones? :biglaugh:

Alle gekheid op een stokje, mooie racemachine (voor zover ik daar iets van ken ;)).
Gewoon een vraag om iets bij te leren voor mij, ik zie in het filmke dat deze gitaar een 25,5 inch (Fender-achtig) mensuur heeft.
Ik zou denken dat voor shredding en zware metalen 24,75 inch (Gibson-achtig) voordeliger is wegens iets lagere spanning?

Uiteraard kan ik mij volledig missen.
Gewoon de snaren dikte 12/54 ( 012 - .016 - .020 - .032 - .042 - .054 ) drop B ””Heavy Core Tones””

Mezelf een Electro Harmonix Nano Big Muff als kerstcadeau gekocht. :coolbrows:
Ik moet me nu al beschermen voor een potentieel nieuwe verslaving. Gelukkig 2e hands veel te vinden.

Wat zijn jullie favo pedalen?

Laatst bewerkt:
Ik moet nu al beschermen voor een potentieel nieuwe verslaving. Gelukkig 2e hands veel te vinden.

Onder het motto 'kies uw eigen kerstcadeau' mocht ik van mijn ouders ook gaan shoppen.
Ze hebben uiteindelijk bijgelegd voor per toeval ook een Electro Harmonix pedaal:

Deze ligt dus nog te wachten onder de kerstboom :biglaugh:

Favoriete pedaal, eigenlijk een doodsimpele looper van TC Electronic (de basis Ditto, met één knop).

Sinds vorige week een Martin 000-18L in huis. Prachtig over de hele lijn, zowel in looks als in sounds. Ik kan niet stoppen met ze te bespelen. Lang geleden dat ik dat nog had met een gitaar. De bespeelbaarheid is fenomenaal.

Er komt binnen enkele dagen een documentaire uit over Norman's Rare Guitars op Netflix :

Af en toe kijk ik wel eens naar de filmkes van Michael Lemmo op hun kanaal, die kerel kan een stuk spelen :cheer:

De Trump gitaren lijken toch geleverd te zijn, ondanks de perikelen met Gibson:

Zoals verwacht, een functioneel instrument, maar geen $1500 waard. Meer een collectable.
En waarschijnlijk niet in de US of A gebouwd.

Laatst bewerkt:
Ik moet me nu al beschermen voor een potentieel nieuwe verslaving. Gelukkig 2e hands veel te vinden.

Die dat ik zelf gebouwd heb natuurlijk :unsure: Ironisch wel dat ik eigenlijk enkel nog maar akoestisch speel ondertussen

Heh ik heb vroeger een kleine pedalenverslaving gehad. Ik kocht dan meestal een pedaal tweedehands, speelde er enkele weken of maanden mee en verkocht het dan (vaak met een beetje winst) door. Heb zo enorm veel pedalen ooit in mijn bezit gehad.

Wat ik zo uit het hoofd allemaal ooit in mijn bezit gehad heb:
Fuzz Factory, Proco RAT2, Ibanez Tubescreamer TS9, MXR Distortion Plus, Boss Blues Driver (favoriete overdrive waarschijnlijk), Boss DS-1, Boss Metal Zone, smallsound/bigsound Mini en Buzzz, Death By Audio Fuzz War, Fuzz Face, Boss DD-7 Delay, Boss RV-5 en RV-6 Reverb, Electroharmonix Small Clone, Small Stone, Big Muff, Russische Big Muff, Deluxe Memory Man, MXR Carbon Copy, Earthquaker Devices Ghost Echo, Afterneath, Avalanche Run en Hoof, Dr. Scientist Reverberator, David Rolo Twin Peaks Tremolo, Boss TR-1 Tremolo,...

Mijn favoriet pedaal ooit is waarschijnlijk de Boss RE-20 Space Echo.

Heh ik heb vroeger een kleine pedalenverslaving gehad. Ik kocht dan meestal een pedaal tweedehands, speelde er enkele weken of maanden mee en verkocht het dan (vaak met een beetje winst) door. Heb zo enorm veel pedalen ooit in mijn bezit gehad.

Wat ik zo uit het hoofd allemaal ooit in mijn bezit gehad heb:
Fuzz Factory, Proco RAT2, Ibanez Tubescreamer TS9, MXR Distortion Plus, Boss Blues Driver (favoriete overdrive waarschijnlijk), Boss DS-1, Boss Metal Zone, smallsound/bigsound Mini en Buzzz, Death By Audio Fuzz War, Fuzz Face, Boss DD-7 Delay, Boss RV-5 en RV-6 Reverb, Electroharmonix Small Clone, Small Stone, Big Muff, Russische Big Muff, Deluxe Memory Man, MXR Carbon Copy, Earthquaker Devices Ghost Echo, Afterneath, Avalanche Run en Hoof, Dr. Scientist Reverberator, David Rolo Twin Peaks Tremolo, Boss TR-1 Tremolo,...

Mijn favoriet pedaal ooit is waarschijnlijk de Boss RE-20 Space Echo.
shiiiiii wat een lijst :love:

Terug
Bovenaan