De Gitaarthread

Wie van jullie heeft zich weer niet kunnen inhouden? :biglaugh:

Gitarencollectie van Jeff Beck voor meer dan tien miljoen euro onder de hamer

De oxblood LP heeft 1,3 miljoen opgebracht:
bixe7wsi5ksmuYpWzey3Lg-970-80.jpg

Deze strat ging blijkbaar voor 1,2 miljoen euro:
RPKFSBKA2RF2HAF4A7XEUPZXVI.jpg
ik beken, ik had nog wat kleingeld gevonden in mijn jas.

1,2 miljoen euro voor een Custom Shop Fender Stratocaster uit 1990??? :wtf:

Ik had eerst gedacht dat het misschien nog een pré-CBS Olympic White strat was (waarvan de 'gewone' versies snel enkele tiendduizenden euro vangen), maar dit... Wat de zot er voor geeft zeker...

1,2 miljoen euro voor een Custom Shop Fender Stratocaster uit 1990??? :wtf:

Ik had eerst gedacht dat het misschien nog een pré-CBS Olympic White strat was (waarvan de 'gewone' versies snel enkele tiendduizenden euro vangen), maar dit... Wat de zot er voor geeft zeker...
Ik ben tegelijk wel en niet verbaasd.

Laat ik eerst zeggen dat ik het meesterschap van Beck absoluut erken, als wannabe-gitarist heb ik enorm veel bewondering voor wat die man allemaal heeft gedaan in zijn carrière.

Ik ben niet verbaasd over de prijzen langs de ene kant, instrumenten van Gilmour, Clapton, Cobain,... haalden in het verleden nog hogere prijzen.
De beroemde zwarte strat van Gilmour, die in feite een partscaster is van onderdelen over verschillende decennia ging ooit voor bijna 4 miljoen dollar. Als ik mij niet vergis gingen de Clapton strats (Blackie en Brownie) voor bijna 2 miljoen elk. De akoestische gitaar van Cobain heeft zelfs 6 miljoen dollar opgeleverd. Dus in die zin, een miljoen meer of minder, ik schrik er niet meer van :biglaugh:

Anderzijds ben ik wel verbaasd over de hoge prijzen op deze veiling omdat Beck's werk niet zo'n 'exposure' had als dat van Gilmour, Clapton, Cobain. Nogmaals, ik bewonder zijn werk, maar het is volgens mij niet zo bekend bij het bredere publiek als pakweg een Dark Side of the Moon, Layla, MTV Live Unplugged (Nirvana),...

Interessante video over Tom Lodewijckx's setup voor Clouseau. Ik heb niets met die groep, maar wel leuk om te zien hoe alles is opgebouwd, al is het soms een beetje chaotisch gebracht.

Interessante video over Tom Lodewijckx's setup voor Clouseau. Ik heb niets met die groep, maar wel leuk om te zien hoe alles is opgebouwd, al is het soms een beetje chaotisch gebracht.

Grappig, deze video stond daarnet in mijn aanbevelingen van joetjuub. Ik dacht hier te komen posten, maar 't is al niet meer nodig :bow:

Tom heeft een jaar of twee geleden in de school waar ik les volg die rig met de Hook amplifier getoond tijdens een namiddagje gitaarnerd event :biglaugh:Grappig om te zien hoe die knoppen zichzelf verzetten (dat mechanische aspect waar hij het over heeft in het filmpje) wanneer hij een ander programma selecteert.
Eigenlijk komt het er toch gewoon op neer: met een Telecaster kom je er altijd weg.
Ah, is dat niet algemeen geweten? :wink:

Beyerdynamic dt 770 pro.

80 Ohm versie als het "gewoon om wat te spelen is", 250 Ohm als het echt studio-grade moet zijn, of je heel strakke bassen nodig hebt. Ik heb de 80.

Beyerdynamic dt 770 pro.

80 Ohm versie als het "gewoon om wat te spelen is", 250 Ohm als het echt studio-grade moet zijn, of je heel strakke bassen nodig hebt. Ik heb de 80.

Mijn AKG K240 studio koptelefoon is aan vervanging toe. Iemand suggesties? Dient dus vooral om gitaar te spelen dmv een plugin.

Ik heb zelf ook de Beyerdynamic dt 770 pro, maar dan de 250 Ohm versie. Geweldige headphone, zeker ook om naar muziek te luisteren als er geen gitaar gespeeld wordt. Nadeel is dat je élk foutje hoort :unsure:

Ik zal dan waarschijnlijk voor de dt 770 pro gaan. Volgens de bax website heb ik de 32 Ohm versie nodig.

Beyerdynamic DT 770 Pro 32 Ohm studiohoofdtelefoon

Algemeen​

Deze 32 ohm-versie van de Beyerdynamic DT770 is specifiek geschikt voor aansluiting op:
  • smartphones
  • tablets
  • computers/laptops
  • audio interfaces
  • USB-gevoede apparaten in het algemeen
  • portable recorders
  • portable mediaspelers/MP3-spelers
  • digitale piano's
  • instrumentversterkers (bijv. voor gitaar)
  • etc.
Hogere impedanties geven niet genoeg volume op bovenstaande apparaten! De 250 ohm is geschikter voor koptelefoon-versterkers, monitor-controllers, hifi-versterkers etc. en de 80 ohm voor koptelefoon-versterkers met een zeer hoog uitgangsvermogen.

Mij eens laten gaan en dé gitaar gekocht die ik als klein manneke wou hebben maar dan te veel geld was. (Tom DeLonge strat) De reissue was oorspronkelijk veel te duur maar nu uiteindelijk met een pak korting kunnen kopen voor 700eur. Kan ik nog net mee leven. :). Dat kleur alleen al :drool:.

Mij eens laten gaan en dé gitaar gekocht die ik als klein manneke wou hebben maar dan te veel geld was. (Tom DeLonge strat) De reissue was oorspronkelijk veel te duur maar nu uiteindelijk met een pak korting kunnen kopen voor 700eur. Kan ik nog net mee leven. :). Dat kleur alleen al :drool:.

Ik zou al de spuitbus matzwart boven halen ,en eraan sleutelen AMG erin prutsen
Wa niet weerhoud dat het nice ding is maar smaken verschillen e .

Ik zou al de spuitbus matzwart boven halen ,en eraan sleutelen AMG erin prutsen
Wa niet weerhoud dat het nice ding is maar smaken verschillen e .

Ik heb al een zwarte gitaar :unsure: en ik wou eens een "kleurke".

Trouwens wtf is dat met die absurd hoge prijzen voor gitaren. Onlangs de nieuwe SC sig zien passeren en dat ding kost 2100eur voor een ESP LTD...

De vorige editie was 1500eur voor een 7 string. Dus het is een dure extra snaar. Wel een vet kleur imo.

Terug
Bovenaan