De Gitaarthread

Ik heb alles verkeerd gedraaid de eerste keer ik zelf snaren op mijn akoestische gelegd had :D
Via youtube filmpje gedaan maar niet bij stil gestaan dat die vanuit een andere hoek aan het filmen was

Het ergste is, dit is de tweede keer dat ik die snaar vervang en de eerste keer heb ik die er gewoon perfect opgelegd gehad.. De vorige keer had ik ze overgetrokken, nu was die gewoon gesprongen tijdens het oefenen. Dat zijn beginners foutjes waren we enkel maar uit kunnen leren!

Ik heb intussen al wat materiaal bij thomann besteld, dan kan ik dat speelgoed eens afstellen. Ik heb verder ook eens naar een privé leerkracht in de buurt gemaild om lessen ze volgen, maar zoals verwacht, alles volzet momenteel.. Kan ondertussen nog wel verder met mijn youtube leerkracht :thinking:
 
Wat betreft Fender MiM instrumenten, die zijn wel degelijk goed, ik heb bijna 10 jaar geleden onder andere een Fender 70s Jazz bas gehad en dat was een top instrument imo.

(de topic titel mag aangepast worden naar (bas)gitaarthread :p)
 
Zeker hier posten wanneer ge die EB-3 aankrijgt!
EOdrX8B.jpg


Gelukkig maken ze dus ook SG's voor mensen die niet tot zes kunnen tellen!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zo een bas-SG er persoonlijk cooler uitzien dan een gitaar-SG. Dat heeft mij nooit iets gezegd eigenlijk.
 
Ik vind zo een bas-SG er persoonlijk cooler uitzien dan een gitaar-SG. Dat heeft mij nooit iets gezegd eigenlijk.
Ik vroeger ook niet. Maar tegenwoordig is een HH of p90 configuratie SG eentje die nog altijd op mijn verlanglijstje staat.
Ik was altijd een LP man en heb altijd gezegd: Fender modellen? Nooit! Ik vond die shape lelijk.
Nu heb ik nog maar 1 LP, maar wel 2 tele's (HH) en 2 strats (HSS en H) :)
 
Ik denk niet dat het bij mij nog zal veranderen, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Had het vroeger niet voor tele's en nu heb ik er ook eentje :)
 
Ik had zo mijn redenen om een échte EB-3 te willen: Pete Quaife, Chris White, Jack Bruce & Daniel Foder (ok, da's een EB-0, maar dat zijn details). Heb de Gibson SG Bass gehad, maar dat was het niet van klank & feel. En de gewone Epiphone was dat ook niet. Dit Japan-exclusive model is een, op de brug & stemsleutels na, accurate reproductie van een 1964/1965 Gibson EB-3, dus met 4-standen schakelaar, erg dikke hals, 30.5" mensuur,... Zit ook een joekel van een halshumbucker in met een 30kOhm impedantie (normale humbuckers schommelen zo rond de 10k), de hoeveelheid bas dat uitgebraakt wordt is gewoon fenomenaal. De Gibson bassen van begin jaren '60 stonden erom bekend dat ze speakers lieten doorbranden binnen de paar minuten, juist de Ampeg B-15 kon er vrij goed tegen.

De SG gitaren heb ik ook gehad (1968 SG Standard met maestro vibrola en een moderne(re) Gibson SG Special), en die zijn absoluut subliem qua bespeelbaarheid vanwege de diepe cutaways en de de-facto ontbrekende hiel, maar qua klank & balans deed het me ook niet echt veel-veel, zeker omdat ik nogal een lange ben, en die SG's echt klein zijn. Ik kan er meer mee dan een Les Paul (te zwaar, te lomp), maar de ultieme Gibson humbucker gitaar is toch gewoon het 335-model wat mij betreft (en de ES-345 specifiek).
 
Iemand ervaring met IR? Ik ben op zoek naar iets waarmee ik met mijn lampenversterker stiller kan spelen. Een attentuator was mijn eerste idee, maar dan botste ik op IR en de mogelijkheid om ook met koptelefoon te spelen. Ik heb het dan zeer specifiek over een Suhr Reactive Load IR of een OX Box (die ook als attenuator kan dienen, maar wel een pak duurder is). De filmpjes die ik op YouTube kon zien en horen maken mij wel enthousiast, maar ik ben benieuwd of mensen hier rechtstreeks ervaring hebben met dergelijke producten.
 
Iemand ervaring met IR? Ik ben op zoek naar iets waarmee ik met mijn lampenversterker stiller kan spelen. Een attentuator was mijn eerste idee, maar dan botste ik op IR en de mogelijkheid om ook met koptelefoon te spelen. Ik heb het dan zeer specifiek over een Suhr Reactive Load IR of een OX Box (die ook als attenuator kan dienen, maar wel een pak duurder is). De filmpjes die ik op YouTube kon zien en horen maken mij wel enthousiast, maar ik ben benieuwd of mensen hier rechtstreeks ervaring hebben met dergelijke producten.
Ik heb een tijdje een Torpedo Live gehad. Als je goeie IRs hebt, is dat echt een zalig effect.
Maar ik ben momenteel volledig digitaal aan het spelen. Dus amp/fx modeling en dan IR erachter. Zalig geluid.
 
Nieuw aankoopke vandaag via een vriend. Had een gelijkaardig model (desert burst) al eens laten schieten wegens 'niet de moment'. Toen ik me bedacht was hij verkocht. Deze keer gwn meteen beslist. Gibson Les Paul Less Plus. Geen populaire gitaar, maar de dunnere body vind ik net ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Mooi beestje. Wat voor pups zitten er in? Hoe is de neck?
De nek is wat breder dan standaard. Dus veel ruimte. Ik ben dat minder gewoon (ik heb nog een Fender Strat en wat Yamaha's) , maar 't is geen probleem. Er zitten 2 classic 57 plus humbuckers in. Er zat ook een G Force autotuner op, maar die had de vorige eigenaar vervangen met gewone tuners. Heb 'm natuurlijk wel apart meegekregen.

Wat ik nog heel leuk vind is dat je de slagplaat er makkelijk kan afhalen (geen vijzen in de body).

Hier vind je een hoop technische info: http://legacy.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2015/USA/Les-Paul-Less-Plus.aspx

Ik hoop terug wat meer te spelen want het heeft de afgelopen maanden op een heel laag pitje gestaan. In tegenstelling tot wat je zou denken.
 
Dat is idd zo iets waarvan ik altijd zeg: “het is nog niet nodig”, tot wanneer ik het effectief doe... Dan vraag ik mij altijd af waarom ik zo lang gewacht heb.
 
Terug
Bovenaan