De frituur

Na 6 maanden nog eens terug in België en meteen naar mijn vaste Friet-boerin gegaan.
De gevestigde waarde aan het vet zag me binnenkomen en verkondigde meteen "De verloren zoon is terug!" waarna we elkaar in de armen vlogen en ik me liet betoveren door haar wonderbaarlijk ossenvet aroma.

We begonnen spontaan aan een musical renditie van volgend liedje 🎵Nobody knows me like you do... 🎵.

Uiteindelijk ons uit elkaar gewrikt zodat ze zich kon focussen op de belangrijke zaken en huiswaarts gekeerd met een heerlijke bestelling van een grote friet met mayo, boulet special, twijfelaar en een belcrunch.
Geen fan van de belcrunch trouwens maar de rest was zoals altijd fantastisch.
1000865193.jpg

Lijkt dat iedereen dezelfde mening is toegedaan over de belcrunch. Toch gek hé. Ziet eruit als een 10/10. Concept is 10/10. Ervaring is zware meh/10.

Hoe zouden we deze verbeteren? Wat is de missende x factor?

Lijkt dat iedereen dezelfde mening is toegedaan over de belcrunch. Toch gek hé. Ziet eruit als een 10/10. Concept is 10/10. Ervaring is zware meh/10.

Basis blijft gewoon een minderwaardige Vanreusel product. Het is al half verneukt van de start.

Ela ela, jullie frituristen moeten iets verkeerd doen, bij de mijne is de Belcrunch gewoon top.

Gisteren een middel met samoerai, rundsbrochette en Obamaburger binnengespeeld. Obamaburger was niets speciaal. Pas achteraf gezien dat ze de belcrunch en bicky friq hadden anders had ik er wel 1 van getest.
Bicky Friq zorgt wel voor verwarring bij mij... nadat er iemand mij hier in het topic aan had herinnerd een aantal maanden terug, heb ik dat hier ook nog eens besteld, vooral voor old times sake. Alleen, ze kenden dat hier niet. Ik heb hen moeten uitleggen dat dat min of meer gelijk nen Bicky Rib is maar dan met een (net-niet) doorgesneden frikandel.

Intussen heeft Bicky dat blijkbaar terug gelanceerd maar is dat een niet doorgesneden frikandel in zo'n vreemd rond broodje/rol, meer zoals een hot dog. :unsure: Misschien moet ik het toch eens proberen maar ik vrees dat het de Belcrunch van de Bicky burgers is nu :(

Bicky Friq zorgt wel voor verwarring bij mij... nadat er iemand mij hier in het topic aan had herinnerd een aantal maanden terug, heb ik dat hier ook nog eens besteld, vooral voor old times sake. Alleen, ze kenden dat hier niet. Ik heb hen moeten uitleggen dat dat min of meer gelijk nen Bicky Rib is maar dan met een (net-niet) doorgesneden frikandel.

Maar dan is het Bicky Frik, met een K (je weet wel, de K van curryworst). oneindig veel beter dan de Q-variant trouwens, die trekt echt op niks.
En een original Bicky Frik was niet met één maar met twee friqckandellen!

Laatst bewerkt:
Na 2 maanden er niet meer geraakt te zijn, heb ik gisterenavond mijne Harley Trapson in gangk gestampt en richting m'n stamcafé vertrokken om met wat kameraden te ventileren over het leven. De vers getapte pilsen vlogen ons om de oren, 't was lekker en het leven was schoon. Om 20u30 dan vertrokken richting de frituur om 't leven nog schoner te maken.

Een dikke bak frieten, bicky cheese, frikandel special en een kalkoenbrochette tegen mijn tanden geslaan en doorgespoeld met een frisse pint terwijl we keken naar een aflevering van Sergio grensoverscheidend gedrag.

Weer heel hard genoten van de zondagavond. Al heb ik een sterk vermoeden dat het vet in het weekend niet ververst wordt. De hele nacht miserie gehad.

En zeg niet dat dat door die pinten komt hé, of ge moogt bij mijn vrouw gaan zitten!

Ik had me vrijdagochtend voorgenomen om geen frieten te eten 's avonds. Ik had dinsdag al een pizza gegeten en 1x vettigheid is genoeg. Maar door deze topic te lezen natuurlijk wel een hongerke ontwikkeld. Vrouwlief had ook nog niet warm gegeten dus ja... keuze is rap gemaakt.
Met een maag vol goesting naar de frituur gereden... die toe was. Ik had het nochtans moeten weten, ze waren een week toe.

Dan maar een back-upfrituur gekozen. Niet meer die waar je maar 'n beetje frietjes krijgt. De Fritissimo. Eerste keer dat ik daar kom sinds de zusjes weg zijn. Al bij al maar matig. De stoverijsaus waarop ze zo hard stoefen is op zich niet slecht, maar ze smaakt mij té hard naar bier en is eerder een stoverijsaus die je op restaurant zou verwachten. Door de intense biersmaak clashte ze met mijn mayonaise vond ikzelf. De frieten zelf waren goed gezouten, maar wat te droog voor mij.

Gisteren een middel met samoerai, rundsbrochette en Obamaburger binnengespeeld. Obamaburger was niets speciaal. Pas achteraf gezien dat ze de belcrunch en bicky friq hadden anders had ik er wel 1 van getest.

Wel de fout gemaakt om een groot pak te bestellen voor onze kinderen om te delen. Veel te veel friet over :shy:.

De bak op foto is een grote
Herken ik hier frituur Faluche in Brugge? :p

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan