De frituur

Het frituurtopic.

Dien smijt ze gewoon in de pan. Wa gaan we hier eigenlijk nog allemaal meemaken zeg.
Wat is de definite van gefrituurd eigenlijk. Moet het gewoon gebakken zijn in olie/vet, moet het in een friteuze zijn (wat eigenlijk ook maar gewoon een verhitte ketel olie is), moet het minstens 5 seconden volledig onder gedompeld zijn geweest???

Wat is de definite van gefrituurd eigenlijk. Moet het gewoon gebakken zijn in olie/vet, moet het in een friteuze zijn (wat eigenlijk ook maar gewoon een verhitte ketel olie is), moet het minstens 5 seconden volledig onder gedompeld zijn geweest???
Vanaf dat het risico hoog genoeg ligt dat ge er op middellange tot lange termijn hoogstwaarschijnlijk aan dood gaat is het goed.

Laatst bewerkt:
Ja kom, frituren is een techniek om eten klaar te maken door het onder te dompelen in hete olie tot het klaar is. Of die hete olie in een pot zit op uw kookplaat of een friteuze speelt geen rol.

En nu buiten!

Edit: en denk maar eens goed na over wat je gedaan hebt!
Edit2: en denk maar eens goed na over wat je nu eigenlijk gevraagd hebt!

1732886508635.png

And now we play the waiting game... Benieuwd naar die speciaalsaus. Was niet de bedoeling op frietsaus te nemen.

Poll met beschikbaarheden bij de frietmeetingthread gevoegd, dus voor de liefhebbers is het het moment!
Locatie kan nadien nog worden besproken.

Awel eh, ik ´moet´ vandaag fritten gaan halen maar om een of andere manier heb ik er echt geen goesting in. Heb al mijne koorts gepakt maar diene is oké.

Iemand die weet wat er met mij aan de hand is?

Maandag en gisteren frieten gaan halen, dus vandaag worden het eens zelfgesneden frieten, dat smaakt compleet anders, maar toch ook altijd enorm lekker.
Ondertussen eens denken over wat ik morgen ga bestellen.

Terug
Bovenaan