De frituur

Ik heb al iets tegen mensen die hun pak frieten over een bord kappen alsof ze "te goed" zijn om uit een baksje te eten. Pseudo-bourgeoisie

Maar ik weet niet wat ik voel over mensen die hun baksje frieten op het bord zetten om toch nog altijd uit dat baksje te eten? Dat vind ik ronduit bizar. Dat is een nieuw soort bourgeoisie die ik nog nooit gezien heb.
En dan nog met een vork zijn frieten eten, zodat hij zonder vettige vingers achteraf zijn geld kan tellen.

En dan nog met een vork zijn frieten eten, zodat hij zonder vettige vingers achteraf zijn geld kan tellen.
Maar wel een lepeltje voorzien om eventuele overschot van saus zo naar binnen te werken. Dat is dan weer een pluspunt.

Nu, aangezien zijn vrouw beslist dat er een laptop op tafel staat tijdens het eten, zal zij ook wel beslist hebben dat er een bord tussen het vettig bakske en de onderlegger moet.

En dan nog eens iets: wie eet er nu brood bij zijn fritten?

Als je alle details begint te bekijken, is dit toch wel een van de meest bizarre foto's in deze thread.

Maar wel een lepeltje voorzien om eventuele overschot van saus zo naar binnen te werken. Dat is dan weer een pluspunt.

Nu, aangezien zijn vrouw beslist dat er een laptop op tafel staat tijdens het eten, zal zij ook wel beslist hebben dat er een bord tussen het vettig bakske en de onderlegger moet.

En dan nog eens iets: wie eet er nu brood bij zijn fritten?

Als je alle details begint te bekijken, is dit toch wel een van de meest bizarre foto's in deze thread.
Ik dacht dat die lepel diende voor zijn bicky in stukjes te scheiden.
vind het een zalige foto persoonlijk

Dat lepeltje ligt daar voor de show :p. Onaangeroerd, geen spekkeltje op

Nog erger is de vork van zijn partner. Op de foto pakt ze duidelijk een friet met haar handen vast terwijl daar een vork op het bord ligt.
Dus de vork is nutteloos. Dat geven hun handelingen zelf toe. Maar toch ééntje leggen want het is "boucquet, niet bucket".

Ik merk dat mijn avant-gardistische, uit het leven gegrepen foto sterke gevoelens van verwarring opbrengt bij het volk. Klaarblijkelijk is deze thread toch nog te conservatief en vastgeroest in dogmatisch denken rond de frietcultuur.

Sta mij toe om een paar van de aangehaalde zaken te verduidelijk. Ik kan allen maar hopen dat de verlichting zich verspreidt.

- De tablet (begrijpelijk dat sommigen hier nog niet mee zijn met de nieuwe technologie en dit verkeerd benoemen als laptop), heb ik reeds toegelicht.
- Het bakje op het bord. Ik begrijp de verwarring, waarom zou men in hemelsnaam een bord gebruiken als men gewoon het papier kan open leggen en beginnen fretten? Wel, ik vind dat gigantisch papier echt nen ongelooflijke vettige nest. Dat spel zitten oplooien of uit de weg halen verhindert mij in het op het gemak binnenspelen van mijn frieten.
- Eten met een vork: een evidentie. Ik ben iemand die altijd zijn sauzen (in dit geval tartaar + stoofvleessaus en erna nog mayonaise) over zijn frieten kapt. Zompige frieten zegt u? Neen, een beetje met ne keer, opeten, volgende lading, enzovoort. Mijn partner heeft deze methode nog niet zo goed onder de knie en eet dus zoals een plebejer met de hand en al doppend in het potje.
- Het propere lepeltje: gans proper gelekt achter mayonaise uit de pot te scheppen.
- Brood bij de frieten: ik ga echt mijn tafel niet opruimen voor frieten te eten, doe is normaal.
- Frieten zonder saus: zie hierboven, die liggen te wachten op de volgende lading stoofvleessaus en mayonaise.

Ik hoop met deze jullie inzicht gegeven te hebben in het modernistische friet-eten.

Ik merk dat mijn avant-gardistische, uit het leven gegrepen foto sterke gevoelens van verwarring opbrengt bij het volk. Klaarblijkelijk is deze thread toch nog te conservatief en vastgeroest in dogmatisch denken rond de frietcultuur.

Sta mij toe om een paar van de aangehaalde zaken te verduidelijk. Ik kan allen maar hopen dat de verlichting zich verspreidt.

- De tablet (begrijpelijk dat sommigen hier nog niet mee zijn met de nieuwe technologie en dit verkeerd benoemen als laptop), heb ik reeds toegelicht.
- Het bakje op het bord. Ik begrijp de verwarring, waarom zou men in hemelsnaam een bord gebruiken als men gewoon het papier kan open leggen en beginnen fretten? Wel, ik vind dat gigantisch papier echt nen ongelooflijke vettige nest. Dat spel zitten oplooien of uit de weg halen verhindert mij in het op het gemak binnenspelen van mijn frieten.
- Eten met een vork: een evidentie. Ik ben iemand die altijd zijn sauzen (in dit geval tartaar + stoofvleessaus en erna nog mayonaise) over zijn frieten kapt. Zompige frieten zegt u? Neen, een beetje met ne keer, opeten, volgende lading, enzovoort. Mijn partner heeft deze methode nog niet zo goed onder de knie en eet dus zoals een plebejer met de hand en al doppend in het potje.
- Het propere lepeltje: gans proper gelekt achter mayonaise uit de pot te scheppen.
- Brood bij de frieten: ik ga echt mijn tafel niet opruimen voor frieten te eten, doe is normaal.
- Frieten zonder saus: zie hierboven, die liggen te wachten op de volgende lading stoofvleessaus en mayonaise.

Ik hoop met deze jullie inzicht gegeven te hebben in het modernistische friet-eten.

Eet vette frieten met vette sauzen. Is vies van het vette papier door de frieten 🤔.
Onnodige verspilling van afwas. Jij noemt dat modernisme, ik noem dat perversie. :p

Het is wel nog niet zo erg als die afschuwelijke foto met die loempia erop. Dat was pure perversie.
Dus je wordt niet opgepakt in de eerste golf. :p

Donderdag steak met frieten gegeten, frieten trokken wel op niks, en de steak nog minder.

Gisteren onverwacht op café beland zonder gegeten te hebben, en dan halverwege de avond de McDo binnengestapt om zo´n namaakburger te eten met geblancheerde frietstokjes. S´ nachts nog met m´n zatte kloten thuis klein bekke frit gebakken met 3 curryworsten.

Vandaag geen eten in huis, dus ofwel pizza (maar geen goesting in) ofwel alweer frituur. Nadat ik te weten ben gekomen dat er hier morgen groentjes op tafel staan heb ik maar besloten om voor de frituur te kiezen.

Bescheiden bestelling, namelijk een kleintje met saté en drumstick (met veel kruiden). Thuis dikke kwak mayo erbij. Dikke merci aan degene die me een tijdje geleden hier aan een drumstick deed herinneren!

Ja manne, vanavond was dé avond.

Bijlagen

• IMG_7513.jpeg
    IMG_7513.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 22
Als ik frieten op tafel eet is dat meestal met de papieren zak, maar als het in de zetel is wordt dat onpraktisch en leg ik dat ook gewoon op een groot bord hoor. Maar omdat mijn vrouw in de zetel dan meestal kijkt naar een of ander wijvenprogramma, zet ik me alsnog aan tafel.

Ik was mee met uw uitleg, totdat ik "is" ipv "eens" zag. Heel uw betoog naar de kloten!

Terug
Bovenaan