De frituur

Ik ga hier nu vertrekken sie. Kleintje en middel, potje verse tartaarsaus, 2 bouletten, viandel, Amsterdamse kaasballetjes een een bicky. Thuis er dan nog samoerai, mayonaise, ketchup en pickles op kwakken

Grote rombout, 2 frikandellen, 1 rundsburger van het huis, paar overgebleven chixfingers van de kleine en veel saus.

En mij morgen dan voor de spiegel weer afvragen waarom ik een mannelijke ronding ter hoogte van de buik heb.
Da´s omdat ge nen alfa man zijt. Goed gedaan broeder. We zitten ondertussen al aan 4 bestellingen, ben fier!

Da´s omdat ge nen alfa man zijt. Goed gedaan broeder. We zitten ondertussen al aan 4 bestellingen, ben fier!
Awel, als ik aan mijn madam vraag of mijn bier/frietton nog niet teveel wordt, zegt ze altijd dat ze voor een man heeft gekozen, niet voor een pannelat. En dan bestel ik nog wat extra natuurlijk.

Ik stond in de frituur, vol honger en vooral goesting want maand geleden dat ik frieten van de frituur had gegeten. Staat daar een nieuwe schone blonde achter de toonbank. Mooie vrouw, maar traag man... Ik drink al 2 jaar bijna geen alcohol, maar een wachtpint leek nog nooit zo aantrekkelijk.

Een groot pak om te delen met vriendin. Voor mezelf een warme lookworst, bitterballen, zigeunerstick en stoofvleessaus besteld. Thuiskomen en de Lookworst ontbreekt dan ook nog.

En last but not least er was een heel stuk uit het hamburgerbroodje van de vriendin, was precies een stuk uitgebeten, nog nooit meegemaakt. Mischien was het een poging tot portiecontrole... alleen had ik daar niet om gevraagd.

Wel goeie frieten, man dat had ik gemist.

Waar ga jij weer frieten halen? Zoutkorrel? Florafriet? St Anna?

Zondag nog eens zelf frietjes gemaakt (handgesneden), met dunne lende vanop de bqq en een peperroomsausje. Dat is wel geen frituur, maar miljaar zo goed. En als mijn oma van 97 met smaak zit te genieten, is het helemaal top.
Sint-Anna. Da's toch veruit de beste voor mij, al ben ik nog nooit naar Flora Friet geweest. Da's voor mij ook veel verder. Die nieuwe ben ik ook nog niet geweest.

1000042814.jpg

Gisteren nog eens de lokale economie gesteund.

Is dat gene crizzly/grizzly/berehap naargelang de benaming die wel is varieert.

Ziet er prima uit overigens, dat laatste (iets met kaas in?) lijkt me mijn ding niet maar voor de rest prima :niceone: .

Is dat gene crizzly/grizzly/berehap naargelang de benaming die wel is varieert.

Ziet er prima uit overigens, dat laatste (iets met kaas in?) lijkt me mijn ding niet maar voor de rest prima :thumb: .
Idd, ne crizzly is dat hier.

Dat laatste is een kaassouffle, was om eens te proberen. Liever een gewone kaaskroket, iets te veel deeg.

In mijn geliefde Vilveure gon ik naar Frituur Centrum, best wel te vreten maar er is beter. Kgon is passeren int frituur 't Krokantje, tschijnt daar beter te zijn

2de keer op rij dat ze een bicky crispy chicken leveren zonder augurk en enkel met gele bicky saus.
Frituren die hun klassiekers (bicky) niet eens kunnen maken zouden ze moeten sluiten.

Terug
Bovenaan