Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kneem nen bak meeEnkele pagina's terug heeft iemand dat hier gezegd hé, een opleiding friturist. Wel, die kerel die de foodtruck deed afgelopen zondag heeft dat als hobby gevolgd. Droomde als van kleinsaf over een eigen frituur. Doet iets helemaal anders maar vindt z'n gading in het rondtoeren met een mobiele frituur in 't weekend. Heel toffe gasten.
Dus, we organiseren een BG-frietweekend en volgen allemaal samen die cursus.

![]()
![]()
ik heb dat ook nog gedaan. Geen frituur, wel premium shizzle (helaas nog geen smashburgers, dat was nog niet cool toen).

Da was van mijDa's van u of was je daar klant?Oto Burger
www.otoburger.be
![]()
(en een medevennoot - 10j geleden ongeveer). Geen idee of het nog bestaatBestaat dat nog?Da was van mij(en een medevennoot)
Ik heb mij waanzinnig in de luren laten leggen door leveranciers en partners, dus ik was bijzonder blij dat ik er vanaf was.Bestaat dat nog?
Zo'n dingen zijn meestal wel in orde als het deftig gerund wordt, maar kan me inbeelden dat het als bijberoep wel veel kan worden.

Bijzonder jammer want anders kan dat toch wel een geestige en luceratieve business zijn.Ik heb mij waanzinnig in de luren laten leggen door leveranciers en partners, dus ik was bijzonder blij dat ik er vanaf was.
Nonetheless, zotte events gedaan. Brussel Brost, Caterpillar, VTM, … soms tegen de 1000 burgers op een event, in mijn klote caravanneke. Vlees door een lokaal slagerijtje in Drongen, vers. Brood door een bakker uit sint-amansdberg, naar onze eigen receptuur. Zelfs sauzen maken, zelf 100’en kilos frieten snijden/voorbakken/afbakken op mijn koertje in Gent… ni normaal eigenlijk![]()

. Kosten besparen was 1, maar ik vond ook geen enkele gozert die met dat oud spel wou rondrijden, indien ze al een BE hadden (Ik heb er trouwens ook geen, en mijn Ford Transit Connect met 75pk woog ook minder dan de caravan, dus dat was sowieso illegaal).
mijn hart zegt heel snel ja. Nu zou ik het wel eens laten nalezen 

Mijn huidige frituur is overgenomen door een koppel van 45 jaar oud. Hij was/is bezig met IT en zij als muzikant.Enkele pagina's terug heeft iemand dat hier gezegd hé, een opleiding friturist. Wel, die kerel die de foodtruck deed afgelopen zondag heeft dat als hobby gevolgd. Droomde als van kleinsaf over een eigen frituur. Doet iets helemaal anders maar vindt z'n gading in het rondtoeren met een mobiele frituur in 't weekend. Heel toffe gasten.
Dus, we organiseren een BG-frietweekend en volgen allemaal samen die cursus.
Als je dat kan als man weet ik wel waarom die glimlacht.Mijn huidige frituur is overgenomen door een koppel van 45 jaar oud. Hij was/is bezig met IT en zij als muzikant.
Hij droomde al jarenlang van een oldschool frituur en heeft er nu eentje gekocht. In het begin normale openingsuren maar nu enkel tijdens het weekend.
In die 2 jaar is de pens van de man in kwestie wel verdubbeld, maar hij staat na 2 jaar ook nog steeds met een glimlach elk weekend frietjes te bakken en z´n vrouw te commanderen welke hamburgers er klaar moeten zijn.
Medelijden is eigenlijk niet nodig (wel sterk geapprecieerdPfffff zo spijtig man!
) want het was vooral dom dom dom.
) ook in trechtertjes. Uren werk
.Op een donderdag dan nog, ge moest u schamen!De kans zit er weer dik in dat we zwaar zullen uitpakken ce soir. Ondertussen al ne man of 7 kunnen optrommelen die getransformeerd zullen worden van office zombies naar bezopen ongure frietkotmarginalen. En Maarten de Melkmuil kan per direct huiswaarts gaan na het werk om er te gaan genieten van zijn fristi en veggieburger de f*cking loser
Ah, kom je maar voor een uurke?Kneem nen bak mee![]()
Chapeau. Spijtig genoeg ontdek je als jonge, ambitieuze kerel nogal snel dat de wereld nogal rot is op dat vlak. Ik dacht dat het enkel in den bouw was.Korte versie
Iemand met geld had mij en mijn vennoot gecontacteerd omdat hij iets met burgers wou doen. De nieuwe Wendy’s, maar dan met caravans. Schaalbaar.
Hij deed de investering, wij de uitbating. Hij had (heel) veel geld, wij het netwerk. We waren toen ook samen manager van Culture Club in Gent, dus we kenden wel wat volk (met geld) en hadden meteen een vaste plek op zaterdagvond.
Hij heeft een contract opgemaakt van (?) 100 pagina’s vol voorwaarden en wij hebben dat blind getekend. We kenden elkaar al langer en hij kon als goeie maat beschouwd worden. Niet dus
Het contract stipuleerde oa. dat de caravan 14 (!) locaties moest doen per week. Dus 2 keer lunch, 2 keer avond. Typische kramen die op industriezones staan etc. Anders was er een boete van, dat leek niet zoveel, €100/dagdeel. Allemaal goed en wel, ik had wel een aantal staanplaatsen, maar met de omzet die ik daarmee deed kon ik de schuld niet inlossen van de overige boetes.
Ik werkte trouwens zélf in die caravan, wat geenszins de bedoeling was. Kosten besparen was 1, maar ik vond ook geen enkele gozert die met dat oud spel wou rondrijden, indien ze al een BE hadden (Ik heb er trouwens ook geen, en mijn Ford Transit Connect met 75pk woog ook minder dan de caravan, dus dat was sowieso illegaal).
Het probleem met verse producten is ook, dat je afgaand op het weerbericht moet bestellen: donderdag in Drongen, goeie locatie, 50 burgers laten maken en ophalen, ditto broodjes, 25kilo frieten, tomaten snijden, uien snijden,…En dan sta je daar: met een caravan vol goesting om 11:45… en het begint te gieten. Alles in de vuilnisbak. Gelukkig had ik in het weekend mega goeie events, die dat vrijwel volledig konden compenseren (vooraf betalen, zekerheid van verkoop,…).
Maar toen ik het nét allemaal een beetje onder controle had: tadaaaa! Een tweede caravan! Dus, niet 14 maar 28 locaties per week. En een ondeelbare poeperman. Dus boete, na boete, na boete.
Daarenboven had mijn vennoot L. een contract afgesloten met een slager (voor we naar die in Drongen gingen) en die had heel zijn machinerie daar aan aangepast. Die was content natuurlijk met zo’n klant.
Tot de initiële geldschieter (terecht) vond dat de kwaliteit achteruit ging, en we dus moesten veranderen van leverancier. Ook daar had hij macht. Maar wij hadden een afnamecontract met die andere.
Veel vijven en zessen: rechtbank met de slager. 10k betaald oid… en zo verder en zo verder.
Keihard werken en na 2j had ik 0 euro spaargeld. De opdrachtgever was het natuurlijk ook kotsmoe dat zijn expansieverhaal niet lukte dus mocht ik een overnemer zoeken. Gelukt, onder andere voorwaarden, en ik was vrij.
Pittig voor een 25-jarig manneke, dat kan ik u zeggen.
Maar vooral naïef. Heel heel heel naïef. Mijn lesje heb ik (denk ik) nog altijd niet geleerdmijn hart zegt heel snel ja. Nu zou ik het wel eens laten nalezen
![]()
Wat zeg jij nu? Den donderdagavond is dé avond bij uitstek om op de lappen te gaan voor de werkende mens toch? Net daarom zijn al die netwerk events op een donderdagavond. In 't weekend is het tijd voor gezin en andere verplichtingen.Op een donderdag dan nog, ge moest u schamen!
Ik verwacht een foto van uw eten hé! MET PILS OP DEN ACHTERGROND GODVERDOMMEDe kans zit er weer dik in dat we zwaar zullen uitpakken ce soir. Ondertussen al ne man of 7 kunnen optrommelen die getransformeerd zullen worden van office zombies naar bezopen ongure frietkotmarginalen. En Maarten de Melkmuil kan per direct huiswaarts gaan na het werk om er te gaan genieten van zijn fristi en veggieburger de f*cking loser

Spijtig dat die Maarten niet meegaat. Ik hoop op een foto van die 7 kerels met een pint in de hand bij hun pak friet en dan iemand daarnaast apart met een Fristi.Ik verwacht een foto van uw eten hé! MET PILS OP DEN ACHTERGROND GODVERDOMME![]()
Kneem nen bak mee![]()
Ik wou al vragen wat wij dan gaan drinken.Ah, kom je maar voor een uurke?