De frituur

Nice de upload is gelukt :)
 

Bijlagen

  • 1000017291.jpg
    1000017291.jpg
    438,1 KB · Weergaven: 19
Gisteren eerste communie van m'n dochter. 's Avonds kwam een mobiele frituur voor ne man of 80. Dochter mocht het eerste bakje zelf prepareren, frietjes opscheppen, zout erop, saus erop, terwijl het gehele publiek ze stond toe te juichen. Als ik niet thuis in de zetel kan eten eet ik veel minder. Door de drukte ook niet echt tijd genomen. Tussendoor 2 frikandellen, een viandel en een boulet binnengeduwd.
 
Welke zakjes gebruiken jullie frituren? Velen werken ondertussen met papieren zakken.

Bij m'n vaste frituur kregen we altijd een wit plastieken zakje met luchtgaatjes in. Sinds de kartonnen brolrietjes er zijn heeft de uitbater herbruikbare zakken ingevoerd. 0,50 cent voor een zakje met z'n logo erop. Dus als ik eerst ergens naartoe ga en dan pas naar de frituur, moet kik m'n zakske al bijhebben of daarop denken.

Ik vraag altijd een nieuw zakje en weiger ervoor te betalen. Als je niet specifiek om een zakje vraagt krijg je uw verpakte frieten en vlees zo mee. Zie daar dan mensen tsjolen om de deur naar buiten deftig open te doen. Nee. Ik eis een zak en ik betaal er nooit voor. Aan 2 euro voor een wachtpils uit de fles moet hij niet zagen. Wil hij elke zondag 50 euro mislopen, dan moet hij mij dat zakje aanrekenen.
 
Welke zakjes gebruiken jullie frituren? Velen werken ondertussen met papieren zakken.

Bij m'n vaste frituur kregen we altijd een wit plastieken zakje met luchtgaatjes in. Sinds de kartonnen brolrietjes er zijn heeft de uitbater herbruikbare zakken ingevoerd. 0,50 cent voor een zakje met z'n logo erop. Dus als ik eerst ergens naartoe ga en dan pas naar de frituur, moet kik m'n zakske al bijhebben of daarop denken.

Ik vraag altijd een nieuw zakje en weiger ervoor te betalen. Als je niet specifiek om een zakje vraagt krijg je uw verpakte frieten en vlees zo mee. Zie daar dan mensen tsjolen om de deur naar buiten deftig open te doen. Nee. Ik eis een zak en ik betaal er nooit voor. Aan 2 euro voor een wachtpils uit de fles moet hij niet zagen. Wil hij elke zondag 50 euro mislopen, dan moet hij mij dat zakje aanrekenen.
Hier een stevige herbruikbare zak van Bicky Burger en dan nog een andere van een van de frituren zelf. Die laatste gebruik ik nu wel niet bij de andere frituren :unsure:.
 
Hier een stevige herbruikbare zak van Bicky Burger en dan nog een andere van een van de frituren zelf. Die laatste gebruik ik nu wel niet bij de andere frituren :unsure:.
Wat offtopic, wij hebben 4 lokale bakkers, elk een straat van elkaar. De ene heeft echt een knalrode zak met in het groot de naam van de bakkerij erop. Iedereen kent die bakker zijn zakken omwille van de knalrode kleur.

M'n schoonzus gaat graag te voet eens een brood halen in het weekend, ze vindt dat spannend en is er eens op uit (ze heeft het syndroom van Down). Ze pakt dan haar knalrode zak van bakkerij X en gaat ermee naar bakkerij Y. :laugh: We hebben haar dat al eens uitgelegd maar ze vindt het ne toffe zak.
 
Serieus?
Ik trek mij daar niets van aan ze, wie kan dat nu wat schelen.
Wie weet doen ze extra hun best dan om u te laten terugkeren.
Net zoals die zakken van jumbo/aldi/albert heijn etc, ik ga echt niet kijken welke zak ik in welke supermarkt ga gebruiken.
 
Wat offtopic, wij hebben 4 lokale bakkers, elk een straat van elkaar. De ene heeft echt een knalrode zak met in het groot de naam van de bakkerij erop. Iedereen kent die bakker zijn zakken omwille van de knalrode kleur.

M'n schoonzus gaat graag te voet eens een brood halen in het weekend, ze vindt dat spannend en is er eens op uit (ze heeft het syndroom van Down). Ze pakt dan haar knalrode zak van bakkerij X en gaat ermee naar bakkerij Y. :laugh: We hebben haar dat al eens uitgelegd maar ze vindt het ne toffe zak.
Toch een compliment voor bakker y.
 
Wat offtopic, wij hebben 4 lokale bakkers, elk een straat van elkaar. De ene heeft echt een knalrode zak met in het groot de naam van de bakkerij erop. Iedereen kent die bakker zijn zakken omwille van de knalrode kleur.

M'n schoonzus gaat graag te voet eens een brood halen in het weekend, ze vindt dat spannend en is er eens op uit (ze heeft het syndroom van Down). Ze pakt dan haar knalrode zak van bakkerij X en gaat ermee naar bakkerij Y. :laugh: We hebben haar dat al eens uitgelegd maar ze vindt het ne toffe zak.
Heerlijk zulke situaties. :laugh:

Ik heb een broer met een mentale beperking. Als één van z'n vaste winkels gesloten is en iemand met hem naar een andere winkel dan gewoonlijk gaat, begint die in die andere winkel tegen iedereen (écht iedereen, zowel klanten als personeel) te verkondigen dat hij normaal naar een andere winkel gaat, maar nu uitzonderlijk één keer naar deze winkel komt en terug naar de andere zal gaan wanneer die terug open is. :laugh:
 
gisteren eens een "frietje bolognaise" geproefd in onze frituur. een pak met spaghettisaus, ne kwak mayo en wat gemalen kaas er door. unexpected success. uw frituur moet dan wel van die goeie vlezige spaghettisaus hebben hiervoor.

ga ik zeker nog doen.
 
Welke zakjes gebruiken jullie frituren? Velen werken ondertussen met papieren zakken.

Bij m'n vaste frituur kregen we altijd een wit plastieken zakje met luchtgaatjes in. Sinds de kartonnen brolrietjes er zijn heeft de uitbater herbruikbare zakken ingevoerd. 0,50 cent voor een zakje met z'n logo erop. Dus als ik eerst ergens naartoe ga en dan pas naar de frituur, moet kik m'n zakske al bijhebben of daarop denken.

Ik vraag altijd een nieuw zakje en weiger ervoor te betalen. Als je niet specifiek om een zakje vraagt krijg je uw verpakte frieten en vlees zo mee. Zie daar dan mensen tsjolen om de deur naar buiten deftig open te doen. Nee. Ik eis een zak en ik betaal er nooit voor. Aan 2 euro voor een wachtpils uit de fles moet hij niet zagen. Wil hij elke zondag 50 euro mislopen, dan moet hij mij dat zakje aanrekenen.
Dat zakje altijd terug in uw auto leggen?




Zegt iemand die in de winkel den helft van de tijd een zak/bak vergeet en dan zit te klooien en de spullen maar los in de koffer gooit en thuis dan een bak moet pakken om dat binnen te krijgen.
 
Dat zakje altijd terug in uw auto leggen?




Zegt iemand die in de winkel den helft van de tijd een zak/bak vergeet en dan zit te klooien en de spullen maar los in de koffer gooit en thuis dan een bak moet pakken om dat binnen te krijgen.
Daar begin ik niet aan. Als ik met de andere auto ben of met de fiets heb ik het ook niet bij.

M'n vrouw koopt altijd herbruikbare zakken in gelijk welke winkel ze gaat. Komt thuis, steekt dat in een kast voor later, haalt nooit iets uit die kast. Repeat. 2x per jaar gooi ik al die zakken weg en dan begint het opnieuw.
 
Enkele pagina's terug heeft iemand dat hier gezegd hé, een opleiding friturist. Wel, die kerel die de foodtruck deed afgelopen zondag heeft dat als hobby gevolgd. Droomde als van kleinsaf over een eigen frituur. Doet iets helemaal anders maar vindt z'n gading in het rondtoeren met een mobiele frituur in 't weekend. Heel toffe gasten.

Dus, we organiseren een BG-frietweekend en volgen allemaal samen die cursus.
 
Terug
Bovenaan