De frituur

@Wilcao ; om u te troosten.
Ook jammie

Pitstop zonhoven;

images
Maar niet in de buurt!

Ik bestel normaal nooit van die combo's, maar ik wil nu wel een uitzondering maken.
Nog geen idee welke dag het deze week wordt, maar ik ga dan een frietje met stoofvleessaus en tartaar, bicky ajuintjes, gesnipperde ajuin, boulet in kleine stukken en een ribster in kleine stukken bestellen.

Voor die koude saus vraag ik mij af of koude curry er bij zou passen in plaats van de tartaar. Of andalouse! Of misschien de gele bickysaus.
Dat is 't é!

Wat betreft het consistent zijn van de frituur: de verschillende frituren hier in de buurt waar ik ga zijn altijd hetzelfde. Geen slechte dagen. Als er al eens iets wordt vergeten wordt dat de volgende keer ruimschoots gecompenseerd. Bakwijze e.d. altijd hetzelfde, porties ook.

Een XXL-frikandel bakken, DAT is pas een uitdaging. Ik ken maar weinig frituren die erin slagen die goed te bakken. Zondag misschien een XXL special bestellen. :clap:

De Ron gingen we vroeger ook altijd naar. Die heeft mega goeie dagen, maar ook soms mindere inderdaad. Ik ga halen bij Get Fritti. Beetje autistische uitbater maar dus wel consistent. Of als we bestellen is dat bij Fritmieke in Ekeren. Via de site bestellen en ze komen leveren. EN da's echt een goei frituur. Maar als ge wat verder in Brasschaat woont, niet echt een optie.

We wonen op 2 min winkelcentrum Ekeren Donk dus nog te doen wss.

Zal is ne keer checken.

Serieus?
We gaan altijd naar Geronimo.
Dan toch maar eens proberen daar
Geronimo is wel lekker, maar wel vrij kleine porties voor dat geld. In Kanne (het pleintje) zijn ze een pak groter en goedkoper. Persoonlijk vind ik het in Kanne ook wel echt goed. Best ook bellen om te bestellen, als ge niet daar gaat eten.

De boulet past er inderdaad ook heel goed bij en de frikandel ook. De ribster on the side was lekker!
Met enkele pinten erbij was m'n maag vannacht ook een boiler, precies zoals het moet.

Als er nu eens 2 vlezekes zijn die bijna exact hetzelfde zijn maar in een andere vorm is het toch een boulet en frikandel?
Dus ik snap niet goed dat je die tesamen hebt genomen.

Maar ale het is goed voor deze ene keer zal ik het door de vingers zien :P

Als er nu eens 2 vlezekes zijn die bijna exact hetzelfde zijn maar in een andere vorm is het toch een boulet en frikandel?

Maar ale het is goed voor deze ene keer zal ik het door de vingers zien :p
en toch smaken ze volledig anders.

Een boulet is krokant, een frikandel is slap. Een boulet is (meestal) heerlijk, een frikandel is (meestal) mèh

Maar ale het is goed voor deze ene keer zal ik het door de vingers zien :p
Dan kan je dat zeggen over het vlees in een bicky, frikandel, boulette,.. hetzelfde is. Maar dat is helemaal niet zo.

Maar alé, het is goed voor deze ene keer.

en toch smaken ze volledig anders.

Een boulet is krokant, een frikandel is slap. Een boulet is (meestal) heerlijk, een frikandel is (meestal) mèh
Zegget ma nekeer!

Terug
Bovenaan