De frituur

Van Lokeren zeker? Das de enige plaats in Vlaanderen waar ze van kleinsaf zodanig gebrainwashed worden dat ze op den duur ook echt geloven dat da lekker is. In realiteit: niet... te... freten.... Paardenworsten zijn de kipcorns der worsten. :unsure:
Ja, van Lokeren :). Nom nom nom

Wat een kutdag vandaag. Somber weer, mijn zogezegde baas die niks begrijpt van procedures ondanks alles 10 keer te hebben gespecifieerd adhv powerpoint presentaties, gebarentaal, fucking brailleschrift,...facturen die de pan uitswingen (kadaster, werken, alles omgerekend zo'n 300 frituurbezoeken aan poen:angry:), mijn favoriete voetbalploegen die ofwel met hun kloten buitengeflikkerd zijn op een tornooi ofwel geen deuk meer kunnen stampen in ne pakske boter in de competitie, tvrouwke die 2 weken int buitenland zit waardoor ik veroordeeld ben tot zielig gefap. Fuck it, kga naar de frituur straks (al is het ni mijn frietdag) in een poging om alsnog ni door het raam te springen van de miserie. Ik heb troost nodig verdomme. Ik ga me eerst hier thuis lanceren met 3 halve liters nadat ik aan mijn baas heb gecommuniceerd dat ze mijn zak kan opblazen en dat ik morgen wel naar haar gezeik zal horen. Vervolgens naart frituur, "Eh pei, tu vois bien ma gueule? Ah t'as compris alors, hier me da wachtpintje gast! Mijn bestelling in gedachte: ne middel, bicky cheese, stoofvleessaus, curryworst spéciale, ne potteke verse mayo en verse tartaar. En laat de frituur aub ni "exceptionnellement fermé" zijn of ik sta morgen in de gazet!

Laatst bewerkt:
Weinig maar dat is zoals ne curryworst, ge pakt het ni in t frituur omdat er beter dingen zijn.

(curryworst spéciale daar ben ik nog iets clementer voor dat kan soms wel eens smaken).

Straks ook maar is gaan, groot frutje, bouletje, kippensate goed gebakken en gekruid en mogelijks nen bicky.

Of een groot Romboutje (al dan niet met bicky bij), in Herentals minstens één frituur die het heeft tegenwoordig :love: .

Wat een kutdag vandaag. Somber weer, mijn zogezegde baas die niks begrijpt van procedures ondanks alles 10 keer te hebben gespecifieerd adhv powerpoint presentaties, gebarentaal, fucking brailleschrift,...facturen die de pan uitswingen (kadaster, werken, alles omgerekend zo'n 300 frituurbezoeken aan poen:angry:), mijn favoriete voetbalploegen die ofwel met hun kloten buitengeflikkerd zijn op een tornooi ofwel geen deuk meer kunnen stampen in ne pakske boter in de competitie, tvrouwke die 2 weken int buitenland zit waardoor ik veroordeeld ben tot zielig gefap. Fuck it, kga naar de frituur straks (al is het ni mijn frietdag) in een poging om alsnog ni door het raam te springen van de miserie. Ik heb troost nodig verdomme. Ik ga me eerst hier thuis lanceren met 3 halve liters nadat ik aan mijn baas heb gecommuniceerd dat ze mijn zak kan opblazen en dat ik morgen wel naar haar gezeik zal horen. Vervolgens naart frituur, "Eh pei, tu vois bien ma gueule? Ah t'as compris alors, hier me da wachtpintje gast! Mijn bestelling in gedachte: ne middel, bicky cheese, stoofvleessaus, curryworst spéciale, ne potteke verse mayo en verse tartaar. En laat de frituur aub ni "exceptionnellement fermé" zijn of ik sta morgen in de gazet!
Courage kameraad. Even ontsnappen aan de harde realiteit zal u deugd doen. Laat u maar eens gaan godverdomme!

Woon jij in Brussel of ergens in Wallonië misschien?

Hier staan er deze week op zondag frietjes fwietjes (@coldplayke :fingerguns_r:) op het menu, ik kijk er nu al naar uit :love:.
Wat ga je eten?

Ma alé gast wa is er nu weer mis met ne kipcorn seg :angry:
't Is belachelijk. 'WeLk HaMbUrGeR ReStAuRaNt ViNd JiJ tOf?' Jezus, 't gaat hier over een frituur. Al die fancy shit hoort hier niet thuis. Appels met appels vergelijken.

Weinig maar dat is zoals ne curryworst, ge pakt het ni in t frituur omdat er beter dingen zijn.

(curryworst spéciale daar ben ik nog iets clementer voor dat kan soms wel eens smaken).

Straks ook maar is gaan, groot frutje, bouletje, kippensate goed gebakken en gekruid en mogelijks nen bicky.

Of een groot Romboutje (al dan niet met bicky bij), in Herentals minstens één frituur die het heeft tegenwoordig :love: .
Ge pakt in de frituur wat ge wilt. Al is 't ne blok boter met chapelure in het vet.

Wel schoon bestellingske. Ga je een foto'ke pakken, beste Arrivée? Wat ga je erbij drinken?

ik was ook jarenlang team anti-kipcorn, maar... als mijn vrouw er één bestelt ben ik toch altijd blij met het stukje dat ze niet opkrijgt. It grows on me.

Een kipknots vind ik echter nog steeds een drama, dat is een kipcorn zonder kruiden.

Courage kameraad. Even ontsnappen aan de harde realiteit zal u deugd doen. Laat u maar eens gaan godverdomme!

Woon jij in Brussel of ergens in Wallonië misschien?
Merci breur, de frieten zijn al verslonden. Nu nog wa doorspoelen me ne jupke of 2 en kzen terug in orde. Officieel woonachtig int Brusselse ma kbreng de meeste tijd door in Charleroi waar tvrouwke haar huis heeft (en waar ik ook effectief heb gewoond tussen 2019 en half 2023). Ik kan je al zeggen dat ze de frietcultuur hier al even au sérieux nemen als int noorden vant land

Ik ga ook nog eens naar de frituur deze week maar ik wil eens iets anders proberen qua snacks. Ik ben te veel een gewoontedier, hier is het meestal ook een bicky burger en een frikandel naast de frietjes. Eens wat inspiratie opdoen doorheen dit topic... Er is te veel keus!

Straks ook maar is gaan, groot frutje, bouletje, kippensate goed gebakken en gekruid en mogelijks nen Of een groot Romboutje (al dan niet met bicky bij), in Herentals minstens één frituur die het heeft tegenwoordig :love: .
Woa in Hertals makker?
Wat ga je eten?
Gewone, stoofvleessaus, mayo, joppie, berehap en ne sito!
flauw afkooksel van de kipknots

Ik ga ook nog eens naar de frituur deze week maar ik wil eens iets anders proberen qua snacks. Ik ben te veel een gewoontedier, hier is het meestal ook een bicky burger en een frikandel naast de frietjes. Eens wat inspiratie opdoen doorheen dit topic... Er is te veel keus!
Nen berehap!

Frikandel XXL dan natuurlijk :oi22:

Onlangs was ik in Brugge. Het is eigenlijk spijtig dat toeristen de 'Belgische frieten' leren kennen a.d.h.v. die 2 kutfrituren op de grote markt. Dat is helemaal geen weerspiegeling van onze typische lekkere Belgische frituur.

Onlangs was ik in Brugge. Het is eigenlijk spijtig dat toeristen de 'Belgische frieten' leren kennen a.d.h.v. die 2 kutfrituren op de grote markt. Dat is helemaal geen weerspiegeling van onze typische lekkere Belgische frituur.

Is het nog altijd zo dat de 1 een stuk beter is dan de andere, of de andere nog een stuk slechter? Dat was toch altijd wat ik hoorde van mensen uit Brugge, maar dat is al jaren geleden...

Iets dat hier los van staat: mijn goed voornemen voor 2024 is van iets vaker in de frituur te geraken én eens iets anders te bestellen dat mijn klassieke "bicky + kleintje met mayonaise". Januari al begonnen met een texas burger (+ kleintje met mayonaise) wat voor mijn doen al heel avontuurlijk was :p

Januari al begonnen met een texas burger (+ kleintje met mayonaise) wat voor mijn doen al heel avontuurlijk was :p
De burgers van het huis, zoals wrs die Texasburger, moet je altijd links laten liggen. Daarvoor ga je niet naar een frituur.

Sommige, zoals Frituur 1853 in Grimbergen, zijn een uitzondering op de regel. Die heeft waanzinnig goeie smashburgers en verkoopt daarnaast ook supergoeie frieten en de typische snacks.

Terug
Bovenaan