De frituur

Vanavond naar de zesdaagse in Gent, uiteraard eerst langs Chasse Patat vlak aan het citadelpark voor heerlijke frietjes en wat pinten om in de sfeer te komen... Aftellen!!! 🥳

Gisteren naar frituur 't Leeuwke geweest in Waregem voor een Julientje. Dat was het meest culinaire julientje dat ik ooit gegeten heb. Normaal is dat gewoon wat prut in een plastieken bakje. Maar daar kreeg ik dat mooi geserveerd in een diep bord, de saus er kunstzinning over gegoten met een mooie afkruiding van satésaus. Peter Goossens is er niets bij.

Gisteren naar frituur 't Leeuwke geweest in Waregem voor een Julientje. Dat was het meest culinaire julientje dat ik ooit gegeten heb. Normaal is dat gewoon wat prut in een plastieken bakje. Maar daar kreeg ik dat mooi geserveerd in een diep bord, de saus er kunstzinning over gegoten met een mooie afkruiding van satésaus. Peter Goossens is er niets bij.

En geen foto :(

Het is weer vrijdag mannen. Ik denk dat ik straks ga gaan voor een middel friet met andalouse, 2 satéékes heel goed bijgekruid, een sito en dan nog een gebakken bouletje voor 's avonds bij de televisie op te knabbelen. Wing, zet de wachtpintjes al maar koud :love:

Mij laten vangen door eens een nieuw frituur te proberen, was van huis weg dus vertrouwd op google reviews maar helaas.

Stoofvlees saus was zout ipv zoet ( ok geen fout van hun maar voor mij is dat helaas een deal-breaker) en de Bicky was zo een gedrocht met 2 van de 3 sauzen onder het vlees en 1 boven op het vlees ( wie the fuck doet dit nu ) en ik verdenk ze er ook van om geen echte Bicky sauzen te hebben maar Pauwels hamburger dressing en ketchup te gebruiken zoals frituren met fake bickys maar er hing een Bicky poster dus fake reclame :mad:

Was helaas een tegenvaller voor mijn vertrouwen in "probeer eens een nieuw frituur"

Satésaus als in pindasaus?

Op Spotify trouwens deze podcast tegen gekomen. Nog niet kunnen beluisteren, maar is deze aan te raden?

Een vette 9/10! Ik heb een punt afgetrokken omdat ze geen ander bakje gegeven hebben voor zijn Julientje.

De frituur waar ik ga heeft van die grote, kartonnen, bakken speciaal voor een Julientje.
Zit nochtans in een bakje hoor, weliswaar geen kartonnen bakje, al de rest dat ernaast ligt zijn al de extra frietjes die je erbij kreeg, quasi een groot pak qua volume...

Zit nochtans in een bakje hoor, weliswaar geen kartonnen bakje, al de rest dat ernaast ligt zijn al de extra frietjes die je erbij kreeg, quasi een groot pak qua volume...
Ja dat zie ik. Wij hebben in de buurt ook een frituur die gewoon hun standaard plastieken bakje neemt van een 'grote'. Dat is te klein voor een deftig Julientje.

Bij ons is dat een bak waar ze family packs in serveren. Iets kleiner dan een A4 formaat zo. Je kan kiezen uit een 'klein' Julientje en een groot. Ik ken niemand die al een grote opgekregen heeft als je er nog een extra stuk vlees bijpakt. Ik neem dan ook telkens een 'klein' Julientje.

Edit: als ik zondag zelf in de frituur geraak zal ik eens een foto maken van een plastieken groot bakje en zo'n bakje waar hij zijn Julientje in maakt. Als ik terug kan wandelen that is.

Gisteren een gewone, stoofvleessaus, vers gemaakte tartaar, een roulette (g'ackie, platte boulet, whatever), een bouletje, een stukje lookworst en 2 kippets :drool:.

Deze week geen frieten, toch geen frituurfrieten (die tellen dus niet). Ga me wel verlekkeren op al die post die ik hier ga lezen.
De kleenex staat al klaar (voor de vettige vingers hé;))

Jaja het is EINDELIJK weer de traditionele donderdagavond van Befferke gebleken met alles erop en eraan. Na het werk was het verzamelen geblazen met mijn probleemdrinkende collega's en nog meer problematische destructieve comazuipende zuipmaatje. Zonet half strompelend de frituur binnengewandeld, "friturist, kem weer gezope pee, ne middel me steufvleessaas, ne sito, ne ragouzi en last but not least ne curryweust spécial (fuck man wa smaakt die curryweust spécial goe af in bezopen toestand!! :drool::drool:). Effe gezien of hij niks vergeten is (met de ijskoude wachtpint in de hand) en tlijkt erop dat mijn bestelling compleet zal zijn. Ong 15 minuten resten er nu tussen nu en een schandalige gore schranspartij ten huize Beffer waarbij de mayonaise, stoofvleessaus en andere vettige smeerlapperij van mijn bakkes zal afdruipen. Iemand nen idee hoe foto's te posten trouwens?

Jaja het is EINDELIJK weer de traditionele donderdagavond van Befferke gebleken met alles erop en eraan. Na het werk was het verzamelen geblazen met mijn probleemdrinkende collega's en nog meer problematische destructieve comazuipende zuipmaatje. Zonet half strompelend de frituur binnengewandeld, "friturist, kem weer gezope pee, ne middel me steufvleessaas, ne sito, ne ragouzi en last but not least ne curryweust spécial (fuck man wa smaakt die curryweust spécial goe af in bezopen toestand!! :drool::drool:). Effe gezien of hij niks vergeten is (met de ijskoude wachtpint in de hand) en tlijkt erop dat mijn bestelling compleet zal zijn. Ong 15 minuten resten er nu tussen nu en een schandalige gore schranspartij ten huize Beffer waarbij de mayonaise, stoofvleessaus en andere vettige smeerlapperij van mijn bakkes zal afdruipen. Iemand nen idee hoe foto's te posten trouwens?
@Noctilucus pls help

The king has spoken!

Terug
Bovenaan