De frituur

Wie kent er hier "steppegras"
Bestaat echt en streekgebonden😊
Die frieten zijn zo dun dat ze onmiddellijk koud zijn.
Eet ook lastig.

1 keer genomen en daarna nooit meer.

Wordt vaak verkocht met een steak onder de berg. Daaraan kan je pas beginnen wanneer de frieten half op zijn waardoor de steak al een rubberen lap is geworden.

Gisteren met ne man of 15 het weekend afgesloten in de kroeg. 't Was heel gezellig en den tap stond gewoon open omwille van ons moordend tempo. Door het middagmaal te skippen stond ik scherp van de honger, dus ik besloot om niet te lang te blijven plakken en rond 20u af te zakken naar de hemel.

Eens aangekomen stond er al een frisse pint te lachen naar mij op den toog boven de vlezekes. Om één of andere reden heb ik ter plaatse beslist om in plaats van de klassieke mayonaise op mijn Julientje te vervangen door witte pepersaus en cocktail.

Ja kameraad. Een schot in de roos! Perfect in combinatie met mijn bicky cheese overigens.

Na alles opgegeten te hebben had ik na een kwartier alweer honger. Zo'n momenten passeren eens om de zoveel tijd. Dan maar nog wat cake en chocolade gegeten met een goeie rum erbij.

Mijn zondag kon niet meer kapot.

Mijn maag nu wel.

Al 2 keer op 't toilet gezeten. Mijne buik is precies ne betonmolen en mijn overdrukventiel is kapot.

Steppegras is hier in de Kempen wel gekend, maar eerder op restaurant dan in een frituur? Ik vind het wel lekker - maar niet beter dan een "gewone" friet, maar een kwart van die berg steppefrieten is bedolven onder de saus en dat wordt een zompige brij na een tijd. Ik eet mijn saus liever apart van mijn frieten.

Gisteren met ne man of 15 het weekend afgesloten in de kroeg. 't Was heel gezellig en den tap stond gewoon open omwille van ons moordend tempo. Door het middagmaal te skippen stond ik scherp van de honger, dus ik besloot om niet te lang te blijven plakken en rond 20u af te zakken naar de hemel.

Eens aangekomen stond er al een frisse pint te lachen naar mij op den toog boven de vlezekes. Om één of andere reden heb ik ter plaatse beslist om in plaats van de klassieke mayonaise op mijn Julientje te vervangen door witte pepersaus en cocktail.

Ja kameraad. Een schot in de roos! Perfect in combinatie met mijn bicky cheese overigens.

Na alles opgegeten te hebben had ik na een kwartier alweer honger. Zo'n momenten passeren eens om de zoveel tijd. Dan maar nog wat cake en chocolade gegeten met een goeie rum erbij.

Mijn zondag kon niet meer kapot.

Mijn maag nu wel.

Al 2 keer op 't toilet gezeten. Mijne buik is precies ne betonmolen en mijn overdrukventiel is kapot.
Deze post is echt 🥇😂

Wie kent er hier "steppegras"
Bestaat echt en streekgebonden😊

Ik ken het, 1 keer in Tongeren gegeten; was wel wat aan de vettige kant maar wel lekker - was wel in een goeie brasserie. In een frituur zou ik dat niet direct bestellen maar ik ben dan ook redelijk traditioneel als het op frituurgerief aan komt :)

Is toch gewoon wat smalle te hard gebakken frietjes (een hele berg) op een stuk vlees gelegd moet wat salade erbij (alléé zo gaven ze dat toch in Heist op den Berg ) .

Mijn bijdrage ook maar eens leveren hier; Net binnen gespeeld; Grote met stoofvleessaus (en kwak mayonaise van thuis omdat ik te gierig ben), bicky burger en een twijfelaar.

't Was denk ik een dik half jaar geleden dat er nog eens friet op het menu stond. Ja, een schande. Ik geef toe. Maar heeft me nu eens echt dubbel gesmaakt se.

20231116_182715.jpg

Links van de vleesjes een julientje mét spicy viandel ipv gewone

1 julientje met Spicy viandel en mayonaise

Twijfelaar 2
Brochette groot 1
Brochette klein 1
Mexicano 1
Chicken fingers 1
Bicky crispy 1
Frikandel spécial 1
Sitostick 1
Speciaalsaus (met curry ketchup)
Joppiesaus
Andalouse

Frietjes:, 1 famille pack
Tropico 2

We hadden voor in de 64 euro, voor 5 man en 1 kindje. Maar dus veel te veel frieten besteld. Alleen al bij het julientje zat kweetniet hoeveel frit bij. Wist ik dus niet bij het bestellen, en dan nog een familiepack erbij was totale overkill. Da julientje kan een normale eter wel met 2 man eten denk ik ze, evt. een tweede viandelletje bij.

Maar als ik sommigen hun bestelling hier zie :eek:

Ik zit zo vol als iets nu, en heb zelf julientje ni op gekregen en een Twijfelaar gegeten. Tropico voor alles door te spoelen... Kalorieën voor de rest van de week zijn nu al binnen mijn gedacht...

De smaak ervan was echt heel lekker, goed gebalanceerd.

@Beffer, een omwegje waard...

Laatst bewerkt:
Mijn bijdrage ook maar eens leveren hier; Net binnen gespeeld; Grote met stoofvleessaus (en kwak mayonaise van thuis omdat ik te gierig ben), bicky burger en een twijfelaar.

't Was denk ik een dik half jaar geleden dat er nog eens friet op het menu stond. Ja, een schande. Ik geef toe. Maar heeft me nu eens echt dubbel gesmaakt se.
Bevatte de twijfelaar een mexicano, boulet, kipkorn, viandel & curryworst?

Bekijk bijlage 24735

Twijfelaar 2
Brochette groot 1
Brochette klein 1
Mexicano 1
Chicken fingers 1
Bicky crispy 1
Frikandel spécial 1
Sitostick 1
Joppiesaus
Andalouse

Tropico 2

We hadden voor in de 64 euro, voor 5 man en 1 kindje. Maar dus veel te veel frieten besteld. Alleen al bij het julientje zat kweetniet hoeveel frit bij. Wist ik dus niet bij het bestellen, en dan nog een familiepack erbij was totale overkill. Da julientje kan een normale eter wel met 2 man eten denk ik ze, evt. een tweede viandelletje bij.

Ik zit zo vol als iets nu, en heb zelf julientje ni op gekregen en een Twijfelaar gegeten. Tropico voor alles door te spoelen... Kalorieën voor de rest van de week zijn nu al binnen mijn gedacht...

Bien joué klasbak :bow:! 10/10 vo de vetzakkerij en hoeveelheid! Ik ben er nog steeds niet geraakt. Nu aant zuipen om daarna naar mijn gebruikelijke frituur te gaan waar ze geen Julientje hebben :headshake:

Bekijk bijlage 24735

Twijfelaar 2
Brochette groot 1
Brochette klein 1
Mexicano 1
Chicken fingers 1
Bicky crispy 1
Frikandel spécial 1
Sitostick 1
Joppiesaus
Andalouse

Tropico 2

@Mr.Anderson wa denkt ge ervan pee?

En ook een kippenboutje, voor de rest weet ik er ni veel meer van, ben calorie high nu... Maarja die Twijfelaar is zeker een aanrader daar hoor, grote stukken...
Ik was vroeger altijd voor de kippeboutjes, maar de smaak is de laatste twee jaar te wisselvallig geworden. Zelden nog een prime kippenboutje bij de frituur. Zelfs frituur 't Stad in Antwerpen, die eigen kippeboutjes hadden, is nu enorm zwak op vlak van boutjes.

Triestige evolutie. Frituren met Henny's kippenboutjes kan je nog min of meer vertrouwen.

Terug
Bovenaan