De frituur

Mitraillete is toch al serieus ingeburgerd. Maar het is iets dat ik meer associeer met een kebabzaak in plaats van een traditioneel frietkot.
Ook nog nooit groeten geweten op een mitraillette. Misschien dat het een optie is. Maar als je zo'n dingen eet, gaat dat klein beetje groenten je leven toch niet redden :p.
Dan valt het me niet op in de frituren of fastfoodzaken waar ik kom, maar ik eet het dan ook amper. De laatste keer dat ik het at was trouwens in Zuid-Frankrijk en ik vond er niet veel aan.

Jawel,
Een bicky zonder augurken is een bicky light :p.
Neen, er liggen geen augurken op een bicky. Er ligt cucumb salad op een Bicky.

1699618316413.png

Neen, er liggen geen augurken op een bicky. Er ligt cucumb salad op een Bicky.

Bekijk bijlage 24587

Ik heb mij gecorrigeerd inderdaad. Het is komkommer.

Maar een maat van mij bestelde altijd een bicky light bij in de Gouden Saté en dat was dus een bicky zonder komkommer.

ik kan wel de verwarring begrijpen want het komt uit een bokaal waar je meestal schijfjes augurk uit verwacht.

Mitraillete ken ik van toen ik in Leuven studeerde maar ben ik ook in Limburg al in de frituur tegen gekomen.

Ik bestel altijd hetzelfde wat ook maar saai is, dus besloot ik eens mijn stoute extroverte schoenen aan te trekken en een julientje te laten samenstellen in mijn frituur. Die keken me aan alsof ik een spaghetti carbonara besteld had. Ik denk dat ze een verdienstelijke poging gedaan hebben (was de eerste keer dat ik het at) maar erna toch maar weer de gewone bestelling want ze vonden het precies een gedoe. :unsure:

Ik laat die komkommers ook altijd eraf en leg zelf een plakje cheddar erop :unsure: . Ik lust wel augurken voor de duidelijkheid, want hier in de buurt heb je een broodje bicky gehaktbal en daar laat ik ze wel erop zitten. Geen idee waarom bij een echte Bicky niet eigenlijk :unsure: .

Vanavond ook nog eens frieten. Express weinig gegeten vanmiddag. :unsure:
Groot pak, bicky of bicky mexicano zónder augurk/cucumbsalad/whatever die ranzige zure shit genoemd wordt :eviltongue: sito en bitterballen.

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-11-10-om-13-44-42-68c53854.jpg

Een Antoinetje: frieten, stoofvleessaus, verse pikante tartaar, zelfgemaakte mini kipnuggets, bicky-uitjes, satékruiden.
En een gratis frikandel special (dat neem ik normaal nooit)

Toch wel hoor, Mitraillette's zijn hier ook overal gekend in Brugge en Oostende.

Je moet wel uitkijken, want normaal is dat met 2 hamburgers, frietjes en groenten.

Ooit eens bij ene geweest, die deed 2 halve hamburgers, frietjes en geen groenten. What a rip off.

Groenten horen in een tuin of op een smoske, maar moeten wel ver van een mitraillette gehouden worden. Baguette, dubbele burger, frieten en ne kloefer saus. Die salaat geeft ge maar aan de konijnen.

Ik haal mijn mitraillettes steevast in Brussel en da is altijd ZONDER groenten idd

Mitraillete is toch al serieus ingeburgerd. Maar het is iets dat ik meer associeer met een kebabzaak in plaats van een traditioneel frietkot.
Ook nog nooit groeten geweten op een mitraillette. Misschien dat het een optie is. Maar als je zo'n dingen eet, gaat dat klein beetje groenten je leven toch niet redden :p.
Ik ken dat als Franse hamburger. Is dan wel met groenten erop :)

Hoe sommige mensen steevast naar de mcdo gaan ipv een lekkere frituur is mij echt een raadsel

Ik snap dat ook niet maar ik zie daar vaak toeristen en jonge mensen (meisjes vaak) binnen gaan. Ik vermoed dat dat ze op zoek zijn naar dat "Amerikaanse gevoel".

Zoals de Starbucks ook volzit met zo'n mensen. Daar zit dat ook vol met mensen die het gevoel willen hebben dat ze een creatieve freelancer zijn in New York met hun Starbuckskoffietje en hun Macbook. :p

Hoe sommige mensen steevast naar de mcdo gaan ipv een lekkere frituur is mij echt een raadsel
Nja, het heet fast food voor een reden. Over de gemiddelde Vlaamse frituur kan je veel zeggen, maar snelheid behoort niet tot dat lijstje. McDo speelt daar goed op in. Binnengaan, bestellen en 2 minuten later kan je, weliswaar karton, eten en nog eens 4 minuten later ben je buiten. De ontelbaar vele locaties, herkenbaarheid, relatief goedkoop en sommigen die een Big Mac effectief lekker vinden allemaal pluspunten.

Zelfs een Bicky vind ik meestal nogal middelmatig. Bij Frituur Chips in Antwerpen waar ik vroeger vaak heen ging maakten ze lekkere verse hamburgers en er zijn genoeg frituren die er wel iets interessants mee doen. Ons vaste frituur helaas niet maar omdat de rest van zijn gerief goed is ga ik ook niet elders frieten halen. Dan moet ik weer 5 minuten verder omrijden en elke minuut telt. Te lang rijden voor frieten resulteert in wakke friet. En ja, je kan dat natuurlijk ter plekke opeten maar zo gaat dat niet ten huize Avondland.

Burger King en Five Guys vind ik wel beter dan McDo, maar als ik al een keer per jaar naar een hamburgerrestaurant ga is het veel. Thuis experimenteer ik wel met smashburgers en dat is wel plezant.

Nja, het heet fast food voor een reden. Over de gemiddelde Vlaamse frituur kan je veel zeggen, maar snelheid behoort niet tot dat lijstje. McDo speelt daar goed op in. Binnengaan, bestellen en 2 minuten later kan je, weliswaar karton, eten en nog eens 4 minuten later ben je buiten. De ontelbaar vele locaties, herkenbaarheid, relatief goedkoop en sommigen die een Big Mac effectief lekker vinden allemaal pluspunten.
Relatief goedkoop zou de de McDo zeker niet meer noemen. Die hun eten vult ook voor geen meter.
Het sterke success van de fastfoodketens de laatste jaren is te verklaren door de allochtonen (stond eens in de gazet). Die kennen dat dus gaan daar sneller binnen. De integratie is op dat vlak echt volledig de mist ingegaan.

Terug
Bovenaan