Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dan is die Dynamite écht iets voor jou, en bij uitbreiding alle vrouwenIk vind een Vuurvreter wel veel geld voor wat het maar is, liever een spicy viandel dan.

Dat zien er geen goeie frieten uitBekijk bijlage 48508
2 keer op een weekend? 2 keer op een weekend!

Dat wél!
Ik zie niets verkeerd, heel gelijkaardig aan mijn frituur zo te zien.Dat zien er geen goeie frieten uit![]()
Wat voor hamburger is dat?
Smokey Bacon Burger die de frituur zelf in elkaar steekt.Wat voor hamburger is dat?
Om het onderwerp af te ronden![]()
De frietautomaat: onschuldige gimmick of duivelsmachine?
In Zaventem staat sinds kort een frietautomaat. Het is niet de eerste in België en wellicht ook niet de laatste, maar heeft zo’n toestel een toekomst in een land waar drie frituren officieel als erfgoed zijn erkend?www.demorgen.be
met zo'n mini streepje ketchup erop zegt genoeg.Het proza van Beffer zou gewoon integraal in een hardcoverboek moeten worden gedrukt met bijhorende fotos: fotos van het pannenhuis, maarten die KO gaat, Stephanietje, …Nietszeggend artikel, maar die foto van dat triestige bekertjemet zo'n mini streepje ketchup erop zegt genoeg.
Ze hadden beter Beffer zijn post hier integraal gepubliceerd!
Ah, ne bezopen frituurbezoek en op elkaars bakkes slagen, zou er een betere combinatie bestaan op deze aardkloot copain? Neem nu wij broer. Kroep a “Wa zegde gij kluutzak?” "Wollah ik weet u huis wonen smeirlap". Binnen de kortste keren stond Befferke tegenover ne beer van ne pé van de fucking Westhoek. Ze cirkelden rond elkaar als twee licht gedesoriënteerde flamingo’s. En dan... 2 LINKSE DIRECTE, RECHTSE DIRECTE, CROCHET Bim bim bim, boem pats klets.Afgelopen zondag begon m'n frituurbezoek in mineur.
Ik ben onderweg en spot plots een propere A-klasse in mijn achteruitkijkspiegel, zo dicht in mijn gat dat ik precies een remor aan 't trekken was. Ik nader de frituur en tevens een zone 30 waarop ik wat begin uit te bollen. De heren in de sportieve A-klasse dachten waarschijnlijk dat ik dat deed om hun te pesten.
Meneer zet z'n grootlichten op en begint aan een roekeloos inhaalmanoeuvre, in de zone 30, in een bocht. Vaneigen komt er een tegenligger waarop hij alles moet toesmijten en terug moet invoegen achter mij waardoor hij mij bijna van de baan rijdt. Dat allemaal in 't zicht van de wachtenden in de frituur.
Ik rij rechts de parking op van de frituur, hij en zijne kameraad links de parking op. Ik stap uit en de 2 kijken niet om en lopen de lokale wasserette binnen. Ik wacht tot ze terug naar buiten komen.
Eens ze daar zijn roep ik: 'ging 't nie rap genoeg misschien?'
Natuurlijk direct: 'wollah wa is probleem? Moei je nie. Brabbel brabbel'
Ik zeg: 'koopt u eerst een wasmachine voor daj de groten gaat uithangen met uwen auto'
'Ei gast, wa heeft wasmachien te make me oto? Jij moe zwijge kerel'
'Daj ne sukkelaar zijt, da heeft da ermee te maken. De groten pipo willen uithangen maar wel uw truikes moeten gaan wassen in een wassalon'.
Daarop ging de chauffeur de baan oversteken naar mijn parking. Zijne maat hield hem tegen. Verstandige keuze. Ik bevestigde: 'krup ma zjirre in unen oto vworn dat bleitsoepe es, onwozeleire.'
Ze zijn vertrokken met piepende banden, bijna ne velo mee, en beide met de middelvinger omhoog.
Binnengestapt in de frituur. De wachtrij stond te lachen, 'wat een onnozelaars waren da?' klonk het. Pilsje voor niets gekregen. Verse peperburger besteld. En zo keerde de zondagavond vibe terug. Ik zal eens een foto posten van een 'kleintje' in mijn frituur. Niet normaal die porties.

Ik zit vol frustratie dus goei moment om is op elkaars bakkes te kloppen, en ben gisteren al naar´t frituur geweest dus vitamientjes genoeg binnen.Ah, ne bezopen frituurbezoek en op elkaars bakkes slagen, zou er een betere combinatie bestaan op deze aardkloot copain? Neem nu wij broer. Kroep a “Wa zegde gij kluutzak?” "Wollah ik weet u huis wonen smeirlap". Binnen de kortste keren stond Befferke tegenover ne beer van ne pé van de fucking Westhoek. Ze cirkelden rond elkaar als twee licht gedesoriënteerde flamingo’s. En dan... 2 LINKSE DIRECTE, RECHTSE DIRECTE, CROCHET Bim bim bim, boem pats klets.
De lokale en eveneens bezopen omstanders en tevens frituurbezoekers vormden een kring, niet zozeer uit bezorgdheid maar uit nieuwsgierigheid
Na exact zeven seconden heroïsch geploeter — en één indrukwekkende maar volledig mislukte uppercut richting lucht — besloten den Anderson en Befferke dat ze eigenlijk vooral honger hadden. En zie daar: de ware reden waarom de menselijke beschaving ooit werd uitgevonden… de frituur.
Als twee verslagen gladiatoren trokken ze samen richting het heilige neonlicht van de frituur. Daar, tussen de geur van ossewit en het geruststellende gesis van frieten die hun gouden bestemming tegemoet bakten, werd de vrede getekend.
“Doe mij maar een groot pak friet met stoofvleessaas,” zei Befferke plechtig, alsof hij een diplomatiek verdrag ondertekende.
Zijn voormalige tegenstander knikte respectvol.
“En ne viandel.”
Want dat is het mooie aan een goed, ouderwets, licht beschonken vuistgevecht: het eindigt zelden met haat, maar bijna altijd met frieten. Tegen de tijd dat de mayonaise rijkelijk vloeit en de eerste krokante friet knispert tussen de tanden, is iedereen weer vrienden.
Zo eindigde de epische strijd van Befferke en den Beir van de Westhoek niet met glorie, noch met tragedie, maar met vettige vingers, een volle maag en de filosofische conclusie die alleen aan een frituurtoog kan ontstaan:
Sommige problemen los je niet op met woorden…
maar met frieten.
Ps: @Jipser gingen we nie elkaars bakkes afkloppen copain?