De frituur

IMG_7392.jpeg

Frieten, stoofvleessaus, roze saus, g’ackie met bbqsauszwembad, koude boulet en wat overschotkippets.

:drool:

Of de H, afhankelijk hoe je ‘m leest.
Misschien de H van Hannibal(saus) maar wat zit daar dan in?
Nee, ik ben zeker dat het een i is.

Hannibalsaus is iets wat in België vrij courant is, dat is eigenlijk een soort mayonaise waar de kruiden bijgevoegd worden die ze normaal bij het gehakt van een Hannibal voegen. Oorspronkelijk ontwikkeld voor vegetariërs die geen Hanniballen wilden eten, maar de smaak er van wel wilden.

Hier in Limburg/Kempen krijg ik altijd de vraag met look of zonder als ik een cervela vraag. Die met look heeft een rood jasje.

Moh.

Nu, vraag me ook wel af: waarom koop je in frituur een potje mayo als het voor mee te nemen is? Iedereen heeft dat toch thuis staan voor een fractie van de prijs? :p
Frituurmayo smaakt toch altijd net dat tikkeltje chemischer dan thuismayo vind ik

Jawel boys en girlzzzzzz, vrijdag na de voetbal nog eens -per ongeluk- in de frituur beland voordat ze 3 weken toe gaan. Aangezien ik al een pint in mijn kammezolen had geslaan was mijn eerste wachtpint in de frituut een feit! Dit was zeer welgekomen want ondanks dat ik mijn bestelling om 19u45 mocht gaan afhalen heb ik daar toch nog tot 20u10 staan koekeloeren en wat staan staren naar het veel te jonge, knappe en onhandige frituurhulpje genaamd Saskia :love: Hemelsblauwe ogen, lange donkerblonde haren in een dot en een blik die zegt 'Ik snap het allemaal niet'. Wat een verschijning!

Terug naar de frieten, aangezien de honger na wat pinten altijd minder is gegaan voor een kleintje, saté aangebrand en een ribster. Heeft mega goed gesmaakt! (klik)

Ik was van plan om gisteren, vlak voor sluit, nog eens terug te gaan. Maar aangezien ik een date had was ik te druk bezig met in andere dingen te bijten.

Maar nu... Dag 1 van de 21 dagen frietrehab (23 dagen zelfs) en ik krijg al ontwenningsverschijnselen. Zweterig, niet stil kunnen zitten, een constant gevoel van onrust en een zakkende bloeddruk met bijhorende duizeligheid vanwege de afwezigheid van een halve kilo zout op mijn frieten.
Ik zie jullie als mijn spreekbuis om mij te begeleiden in deze moeilijke periode dus hopelijk is er wat begrip van jullie kant uit en wordt ik vermeld in al jullie gebeden. Ofwel ben ik binnen 3 weken een andere mens, ofwel dood.

Van iedereen hier zijde gij wel de laatste van wie ik frituur discriminatie had verwacht!

Ze zeggen altijd dat rood vlees ongezond is, dus als ik het zo goed laat doorbakken dat het zwart wordt, dan is het geen rood vlees meer! Win-win.
Kon ook bepaalde kruiding zijn he.

Terug
Bovenaan