De frituur

Ja, t was van dadde!

IFso9yl.jpg

(Nu weet ik weer dat ik geen grote fan ben van een bicky, k was dat vergeten)

Jawel, hier is´t ook van dat!
Ondanks nog wat ziekskes toch goesting in frit. Uiteindelijk een kleintje, viandel, mexicano en drumsticks besteld. Met mijn warrige kop wel vergeten van satékruiden te vragen op de drumsticks.

Ik heb een foto maar ben te lui om hem te uploaden, nahhh!

Geïnspireerd door dit topic, eens voor dirty fries gegaan en een boulet. Genoeg gegeten voor 2 dagen...

Geen foto, driekwart van de fries waren al op voor ik eraan dacht - zeker na lange wachttijd wegens drukte in de frituur was de honger groot.

Long time lurker, maar ik zal ook eens een foto delen. Na 't werk direct in huis beginnen klussen, maar daar krijgt ge honger van, dus dan maar naar de frituur in 't dorp gereden. Zo een klassieke baraque waar het frietvet ouder is dan sommige klanten. Schelen Dirk, de frituurbaas, stond in zijn marcelleke frieten op te scheppen, terwijl zijn dochter aka Stringeske in haar doorkijklegging het vast clienteel bediende van hun wachtpilsen. Ondertussen kan ik mijn bestelling plaatsen, trek ik mijn eigen ook ne Stella open en vervoeg ik me bij de andere hongerige wolven waarvan het kwijl uit hun bakkes druipt. Ondertussen is Stringeske haar grote talent aan het etaleren, namelijk met één hand in minder dan 10 seconden Bicky Burgers bouwen, terwijl ze met haar andere hand voice messages stuurt naar haar verschillende scharrels. Soit, bestelling klaar, auto in, poepchauffage vollenbak voor de frieten en eens thuisgekomen mij maar ineens nen Duvel uitgeschonken.

Julientje + boulet special (curryketchup)

Sterk blond bier en frieten. Dat is het é. Moesten Troemp en de Zelensky nu eens afgesproken hebben om een fritje te gaan steken, met het gepaste gerstenat dabei, ipv in da mottig ovalen kot te zitten bekvechten... ze waren nadien gewoon doorgereden naar t kremlin om putin een koek op zijn oog te geven.

Sterk blond bier en frieten. Dat is het é. Moesten Troemp en de Zelensky nu eens afgesproken hebben om een fritje te gaan steken, met het gepaste gerstenat dabei, ipv in da mottig ovalen kot te zitten bekvechten... ze waren nadien gewoon doorgereden naar t kremlin om putin een koek op zijn oog te geven.
Met curryketchup? Ik vrees dat er nog grotere verwijten gingen gevallen zijn. :oi22:

Long time lurker, maar ik zal ook eens een foto delen. Na 't werk direct in huis beginnen klussen, maar daar krijgt ge honger van, dus dan maar naar de frituur in 't dorp gereden. Zo een klassieke baraque waar het frietvet ouder is dan sommige klanten. Schelen Dirk, de frituurbaas, stond in zijn marcelleke frieten op te scheppen, terwijl zijn dochter aka Stringeske in haar doorkijklegging het vast clienteel bediende van hun wachtpilsen. Ondertussen kan ik mijn bestelling plaatsen, trek ik mijn eigen ook ne Stella open en vervoeg ik me bij de andere hongerige wolven waarvan het kwijl uit hun bakkes druipt. Ondertussen is Stringeske haar grote talent aan het etaleren, namelijk met één hand in minder dan 10 seconden Bicky Burgers bouwen, terwijl ze met haar andere hand voice messages stuurt naar haar verschillende scharrels. Soit, bestelling klaar, auto in, poepchauffage vollenbak voor de frieten en eens thuisgekomen mij maar ineens nen Duvel uitgeschonken.

Julientje + boulet special (curryketchup)

Wat een perfect eerste post, bedankt en welkom!

Mja, op zondagavond haal ik er geen meer. Om een of andere goddeloze reden staat de temperatuur van de ketel van onze friturist wat lager, ergo: slappe frieten en weinig krokante snacks.

Tegenwoordig is donderdag een topdag voor frieten. Ik ben dan meestal later thuis en mijn vrouw heeft nooit zin om te koken, dus dan belt ze rond 17u naar mij met een verzuchting dat ze geen zin heeft om te koken en dan is 't gewoon even binnenkoppen en zeggen dat ge wel om frietjes gaat. De liefde is dan groot.

Hier is vrijdag-zondag eerder een no go omwille van de drukte. Hoe in godsnaam doen jullie dat? :laugh:
Wij hebben het vandaag ook tegen beter weten in nog eens geprobeerd. Kom je toe aan de frituur en staat daar vlot 10-15 man voor je te wachten. Ik heb mij meteen gedraaid, ik zal morgen wel gaan!

Hier is vrijdag-zondag eerder een no go omwille van de drukte. Hoe in godsnaam doen jullie dat? :laugh:
Wij hebben het vandaag ook tegen beter weten in nog eens geprobeerd. Kom je toe aan de frituur en staat daar vlot 10-15 man voor je te wachten. Ik heb mij meteen gedraaid, ik zal morgen wel gaan!
Met een wachtpint in de hand (of een wachtduvel) is dat allemaal geen probleem hoor. Normaal heb ik altijd wel een boek bij de hand als ik ergens moet wachten, maar dat komt wat raar over in een frituur denk ik. Ons frituur heeft een online bestelsysteem, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Hier gewoon online bestellen via hun website, kies je gewoon een beschikbaar tijdslot. Dan ist meestal maar maximum 5minuten wachten

Was redelijk op tijd en maar 3 anderen voor mij. En bij ons Daisyke gaat het meestal goed vooruit. Hoe dit dat helemaal alleen doet is mij een raadsel. Ik moet daar overigens wel in het weekend gaan want is enkel vrijdag en in het weekend open. Ik zou ook ergens anders kunnen gaan maar daar zijn de frieten nooit zo goed.

Vorige vrijdagavond was het "uitstuif" bij een paar maten die co-housen. Samen frieten geboefd (Vegan Julientje + Vegan "Chasse Patat" burger), manmanman, zo fucking lekker. 't Was al aan de late kant dus ik had echt honger van hier tot in Tokio en had al een paar pinten op lege maag geknald... Alles vlotjes binnengespeeld en nadien rustig doorgespoeld met wat flessen Geuze. 't Leven kan zo schoon zijn :love:

edit: paar klasse foto's en bestellingen hier de laatste paginas, ik zal mijn best doen om ook weer fotokes te pakken ipv alles direct op te freten!

Ik ga de zondag om 20u. Veel minder volk dan 18u-19u. Sta ik er vroeger (rond 19u15 ofzo) samen met een kameraad dan drinken we wachtpinten en laten we zelfs volk voor.

Nog een andere kameraad van mij heeft eens een foto getrokken van een heel lange wachtrij aan de frituur. Wanneer we dan een wachtpils nuttigen en de echte obstakels in het leven bespreken stuurt z'n vrouw soms: 'waar blijf je?' waarop hij gewoon diezelfde foto doorstuurt. Gebruikt hem om de 2 maanden eens en die foto gaat al 3 jaar mee. Z'n vrouw heeft het niet door. True story btw.

Terug
Bovenaan