De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Dit. Zover dus de comments over de cult die alles slikt

Mogelijkse pedofilie is waar ze de lijn trekken, veel erger dan dat kan het niet worden uiteindelijk. Dus ja, goed zo.

Laten we wel niet vergeten dat het ook dankzij Trump was dat deze hele case zoveel aandacht kreeg. Hij en zijn kornuiten hebben jarenlang dit gepushed als een conspiracy theory van de Dems. Hij ging de swamp drainen, enzo.

Dit. Zover dus de comments over de cult die alles slikt
We gaan toch niet doen alsof dit het tegendeel bewijst? Sowieso zullen er nog volgers zijn die dit slikken, los van het feit dat Trump al genoeg heeft uitgespookt waar elke weldenkende mens al veel eerder zijn handen van af zou houden. Ik blijf het toch serieus verontrustend vinden hoe makkelijk alles geslikt wordt wanneer iemand in dezelfde extreme hoek zit als de kiezers in kwestie. Om maar 1 voorbeeld te nemen zou ik eens willen zien hoe diezelfde mensen zouden reageren als een Greta of iemand van buitenlandse origine zijn/haar volk zou opfokken om zoiets als het Capitool binnen te vallen.

Als er ooit een lijst van Epstein's 'klanten' lekt, ongeacht of het (ex-)presidenten, miljardairs, royalty (van één zijn we al zeker eigenlijk) zou uitkomen, dan zouden we als samenleving eigenlijk eens terug een pak harder moeten worden, en die mensen zonder genade in een vergeetput gooien... zal helaas waarschijnlijk nooit gebeuren.

Ben normaal tegen de doodstraf, omdat je die straf niet kan terugdraaien... maar als er 100% zekerheid is... we geven gevaarlijke dieren voor minder een genadeschot.

Het lijkt me wel sterk dat als die lijst bestaat dat dat allemaal over pedofilie gaat. Seks schandaal ja, maar het pedofiel aspect lijkt meer gelimiteerd tot Epstein en de figuren die al zijn uitgekomen (prins Andrew).

Als er ooit een lijst van Epstein's 'klanten' lekt, ongeacht of het (ex-)presidenten, miljardairs, royalty (van één zijn we al zeker eigenlijk) zou uitkomen, dan zouden we als samenleving eigenlijk eens terug een pak harder moeten worden, en die mensen zonder genade in een vergeetput gooien... zal helaas waarschijnlijk nooit gebeuren.

Ben normaal tegen de doodstraf, omdat je die straf niet kan terugdraaien... maar als er 100% zekerheid is... we geven gevaarlijke dieren voor minder een genadeschot.
Ik wil hier geen discussie over de doodstraf gaan voeren, maar wat is 100% zeker? Zelfs als iemand op die lijst staat, is het nog maar de vraag in hoeverre die lijst klopt. Allè, ik ga ervanuit dat die klopt, maar dat is nog altijd geen 100% zekerheid.

Man man. Dit is echt extreem aan het escaleren.

Coffeezilla heeft er al een paar videos over gemaakt. Nu zit de WSJ rechtstreeks Trump aan te vallen. Dit is een mooie samenvatting, een half uur geleden geüpload die het WSJ artikel besprreekt:

Ik zou denken dat ze bij WSJ toch wel iets van due diligence hebben gedaan?
Murdoch is nu ook geen kleintje om even aan te pakken, zou Trump zijn tanden wel eens op kunnen pijn doen!

Ik zou denken dat ze bij WSJ toch wel iets van due diligence hebben gedaan?
Murdoch is nu ook geen kleintje om even aan te pakken, zou Trump zijn tanden wel eens op kunnen pijn doen!
Ja het is echt gestoord. En met alles dat naar boven komt, en nu zeker van de WSJ, wordt 1 vraag steeds groter. Is Trump een pedofiel?

Ik wil hier geen discussie over de doodstraf gaan voeren, maar wat is 100% zeker? Zelfs als iemand op die lijst staat, is het nog maar de vraag in hoeverre die lijst klopt. Allè, ik ga ervanuit dat die klopt, maar dat is nog altijd geen 100% zekerheid.

Fair enough, maar daarom zou ik ze ook eerder in een vergeetput gooien dan een genadeschot geven, marginaal verschil.

Ik vind te timing van dit artikel wel frapant, gisteren comey ontslagen, vandaag komt dit naar buiten. Zou die vrouw geen zaken naar buiten gebracht hebben?

Hij heeft zichzelf in een hoek gelogen, en met iedere sparteling zinkt hij dieper weg in het drijfzand. En nu is het “throw shit at the wall and hope some of it will stick”… maar de muren zijn van Teflon deze keer.

Laatst bewerkt:
Goh als je de Conservative subreddit bekijkt, zijn ze Epstein blijkbaar al vergeten. Dit is een “giant bomb”, en Obama zou voor congress moeten verschijnen of zijn ze Colbert aan het bashen. Ongelofelijk eingelijk.

Of zoals Karoline Leavitt, die op geen 1 vraag inhoudelijk kan antwoorden en deflect met de meest absurde dwaze comments, zegt: Het zijn de democrats!

Natuurlijk is het 100% een pivot om te proberen de aandacht van Epstein af te leiden. Epstein wordt te warm -> snel, lanceer iets "shocking" over Russia. Zo doorzichtig. Maar ik denk niet dat het hem zal lukken.
Ik vraag mij ondertussen wel af of the long game voor MAGA ook niet is van Trump stilaan te dumpen? :unsure:
Ik weet niet of ze niet liever Vance aan de knoppen krijgen, die in principe veel voorspelbaarder is, dan een Trump die op 1 dag tijd 3x 180° kan doen...

Zo'n paar molenstenen rond zijn nek binden kan wel helpen. Hoewel de fallout voor de brede beweging ook niet nihil zal zijn dan.

Ik vraag mij ondertussen wel af of the long game voor MAGA ook niet is van Trump stilaan te dumpen? :unsure:
Ik weet niet of ze niet liever Vance aan de knoppen krijgen, die in principe veel voorspelbaarder is, dan een Trump die op 1 dag tijd 3x 180° kan doen...

Zo'n paar molenstenen rond zijn nek binden kan wel helpen. Hoewel de fallout voor de brede beweging ook niet nihil zal zijn dan.
Dumpen zullen ze zeker niet doen. Het “America First” narratief van Trump, en dus MAGA, blijft gewoon overeind. Ook al is er in zijn eerste termijn noch nu weinig dat daar echt bij aansluit. Ook al beweren ze of zelfs mensen in deze thread anders.

Hoe gek ook: Trump was vooral een “voorproefje”. De ideologische basis van MAGA is allang gelegd. Ik verwacht dat Vance het stokje zal overnemen. Hij is naar mijn mening zelfs gevaarlijker dan Trump omdat hij minder explosief is en daardoor geloofwaardiger als politicus overkomt, ook al komt het in se op exact dezelfde retoriek en onzin neer. Daarna liggen namen als Rubio en DeSantis voor de hand.

Eigenlijk zou ik me nu vooral zorgen maken over de midterms van 2026: die zijn op dit moment veel belangrijker. Daarna wordt het cruciaal hoe eerlijk de presidentsverkiezingen van '28 verlopen. Gezien de afgelopen jaren verwacht ik weer veel geroep over “stolen elections”.

Het is een publiek geheim om de non-charismatische Vance uiteindelijk in de Oval Office te krijgen. Non-charismatisch, maar van heel die kliek eigenlijk de enige die echt bewust weet wat hij doet… Trump (die wel charisma en een aanhang heeft, maar “ook maar wat doet wat in hem opkomt”) kan perfect de stormram geweest zijn die de deur van het Witte Huis moest openbeuken, en ook maar alleen dat, ook al beseft hij dat zelf niet.

De twee medische aankondigingen over de gezondheidstoestand, waarin men vrij expliciet zegt “ja, hij is niet-gepland onderzocht, en ‘t is niets” (wat direct onder de mat geveegd zou zijn vroeger) vind ik ook een beetje vreemd. Met de niet te ontkennen zichtbare blauwe plekken op de handen (typisch voor bloedverdunners) en zijn gezwollen enkels… dat icm de wetenschap van een jarenlang Adderalgebruik, plus de fijne cuisine van McDonalds en Diet Coke. Twee bekende symptomen en 3 gekende oorzaken van hartfalen (los van een plotselinge toename van stress). Het cultiveren van een plausibele oorzaak om het 25e amandement in te roepen?

Maar de impact van Trumps charisma bij de achterban valt niet in te schatten, het risico is dat het toch allemaal op een koude steen valt mocht Trump niet meer aan het roer van MAGA staan.

Laatst bewerkt:
Maar de impact van Trumps charisma bij de achterban valt niet in te schatten, het risico is dat het toch allemaal op een koude steen valt mocht Trump niet meer aan het roer van MAGA staan.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. De hele partij is intussen zo medeplichtig aan wanbeleid en overtreden van de wet dat het belangrijk/noodzakelijk is om elkaar te beschermen en de positie in stand te houden, wie er dan ook aan de top staat.

Natuurlijk is het 100% een pivot om te proberen de aandacht van Epstein af te leiden. Epstein wordt te warm -> snel, lanceer iets "shocking" over Russia. Zo doorzichtig. Maar ik denk niet dat het hem zal lukken.
Heb je er ook al bij stilgestaan dat niet iedereen even geboeid is door die Epstein saga? Mijn interesseert dat hele verhaal bitter weinig, Epstein is opgepakt en heeft zelfmoord gepleegd in afwachting van zijn veroordeling, end of story. Al die eindeloze conspiracy theories daaromtrent zijn even ongeloofwaardig als dat ze oninteressant zijn. Dat de MSM daar nu weer allemaal en masse opspringen om Trump is diskrediet te brengen is imo het zoveelste zwaktebod, net zoals die theoriëen over Russiche inmenging met de eerste verkiezingen van Trump. Aan beiden besteed ik persoonlijk heel weinig aandacht of geloof.

Dat ze dan vertrekken he, met hunne zever altijd.
Daar zijn ze volop mee bezig, hoor.

Honderden miljoenen euro's tot zelfs miljarden euro's aan winsten opstrijken elk jaar, maar eerlijk de schouders onder de lasten zetten, ho maar? Wat is de grootste barriere? Torenhoge energiekosten. Waarom zijn die zo hoog, wegens de oorlog van Rusland tegen Oekraine.
Is het dan zo moeilijk om even paar jaren op de tanden te bijten? Afin, bedrijven als BASF en Ineos hadden alsnog honderden miljoenen euro's winst. Dus reformulering: kunt ge niet een paar jaar accepteren dat de winst ietsie pietsie lager zal liggen omwille van onze continentale veiligheid?
Het probleem van dure energiekosten heeft een veel zwaardere impact voor die bedrijven dan je hier laat uitschijnen, het is een factor die ze nu verhindert om hier lange termijn investeringen te maken en voor werkzekerheid te zorgen. De Europese overheden ondernemen ook bitter weinig actie om iets te doen aan die hoge energiekosten, ze geven liever miljarden uit aan (nutteloze?) energietransitie naar meer groene stroom. Dan heb je als bedrijf weinig keuze en kan je moeilijk grote investeringen in Europa nog verantwoorden naar je aandeelhouders toe.

Nu gaat Duitsland tegen de 30 miljard euro aan energiesubsidies toekennen aan die zagers, geld dat die volgens hun jaarrekeningen eigenlijk echt niet nodig hebben om te overleven, maar wel geld dat de rest van de maatschappij misloopt.
Dat is echt peanuts in verhouding met het geld Duitsland al verkwist heeft aan haar groene energietransitie. Dat geld is weg, ze hebben er een reeks windmolens voor in ruil gekregen, en torenhoge energierpijzen die de economie tegenwerken.

Terug
Bovenaan