De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Je hebt het weer misbegrepen: ik zeg dat die losse beschuldigingen omtrent Epstein richting Trump (of Clinton of prins Harry wat mij betreft) mij geen hol uitmaken zolang er geen bewijzen zijn. Ik besteed daar geen aandacht aan. Jij wel omdat Trump "schuldig kan zijn". Als dat je maatstaf is kan werkelijk iedereen schuldig zijn. Wacht nu maar gewoon de bewijzen of zonder je al teveel te laten meeslepen door de hetze die ze er in de media van willen maken.
Sorry dat ik de gave niet heb om dingen lezen die er niet staan :unsure: . En waarom zou het me alleen interesseren als Trump schuldig kan zijn? Ik vind het een waardeloze mens en president, maar daarom hoop ik nog steeds niet dat hij op die "lijst" staat. Ik zou liever hebben dat hij het verpest door gewoon president te zijn. Ik heb niks met Amerika of één van de 2 partijen, dus wat maakt mij het uit.

Sorry dat ik de gave niet heb om dingen lezen die er niet staan :unsure: .
Ik heb hier al 10x gezegd dat het belangrijk is om af te gaan op zaken die bewezen zijn en niet op losse beschuldigingen in de media (of ervan uitgaan omdat iemand ooit met Epstein gesproken heeft die persoon volledig betrokken was bij het seksuele misbruik). Allé bon, van mij mag je dat doen, maar houd er rekening mee dat er veel mensen op die manier al vals beschuldigd zijn in het verleden (België is daar een goed vb van). Trump had daar in het verleden beter niet aan meegedaan, ik was daar toen geen voorstander van, nu ben ik er evenmin een voorstander van. Dat staat los van wie of wat er op dit moment beschuldigd wordt.

En waarom zou het me alleen interesseren als Trump schuldig kan zijn? Ik vind het een waardeloze mens en president, maar daarom hoop ik nog steeds niet dat hij op die "lijst" staat. Ik zou liever hebben dat hij het verpest door gewoon president te zijn. Ik heb niks met Amerika of één van de 2 partijen, dus wat maakt mij het uit.
Waarom reageer je er hier dan op?

Ik heb hier al 10x gezegd dat het belangrijk is om af te gaan op zaken die bewezen zijn en niet op losse beschuldigingen in de media (of ervan uitgaan omdat iemand ooit met Epstein gesproken heeft die persoon volledig betrokken was bij het seksuele misbruik). Allé bon, van mij mag je dat doen, maar houd er rekening mee dat er veel mensen op die manier al vals beschuldigd zijn in het verleden (België is daar een goed vb van). Trump had daar in het verleden beter niet aan meegedaan, ik was daar toen geen voorstander van, nu ben ik er evenmin een voorstander van. Dat staat los van wie of wat er op dit moment beschuldigd wordt.
Oké
Waarom reageer je er hier dan op?
Omdat de Amerikaanse politiek interessant kan zijn en zelfs relevant voor Europa. OH ja, en ik ben heel nieuwsgierig wat Trump nu weer uitgestoken heeft. Ik heb een zwak voor komedie.

Ik heb hier al 10x gezegd dat het belangrijk is om af te gaan op zaken die bewezen zijn en niet op losse beschuldigingen in de media (of ervan uitgaan omdat iemand ooit met Epstein gesproken heeft die persoon volledig betrokken was bij het seksuele misbruik). Allé bon, van mij mag je dat doen, maar houd er rekening mee dat er veel mensen op die manier al vals beschuldigd zijn in het verleden (België is daar een goed vb van). Trump had daar in het verleden beter niet aan meegedaan, ik was daar toen geen voorstander van, nu ben ik er evenmin een voorstander van.
Het is, zoals elke vermoeiende discussie met jou, géén zwart-wit verhaal? Het is niet OF enkel keiharde bewijzen OF enkel puur geruchten? Er is nog altijd iets zoals getuigenverklaringen, documenten, strafdossiers, die samen een sterk bewijs vormen ook voor een veroordeling. Het is ook niet omdat enkele vals beschuldigd zijn, dat je de rest op 1 hoop kunt gooien? Zo wuif je makkelijk legitieme aanwijzingen onterecht weg.

Wat een rare, maar niet verrassende hersenkronkels?
Dat staat los van wie of wat er op dit moment beschuldigd wordt.
Haha, Straddle's bekende tegenstrijdigheid at work. Eerst claim je enkel strikt alleen op bewezen feiten af te gaan, en nu staat je mening los van actuele beschuldigingen. Inconsistent en, opnieuw niet verrassend, enorm selectief... niet?

Haha, Straddle's bekende tegenstrijdigheid at work. Eerst claim je enkel strikt alleen op bewezen feiten af te gaan, en nu staat je mening los van actuele beschuldigingen. Inconsistent en, opnieuw niet verrassend, enorm selectief... niet?
Onzin, ik schenk aan al die beschuldigingen, losse roddels, getuigenenissen, conspiracy theories, ... m.b.t. de Epstein saga geen aandacht. Als er nu echt een concrete veroordeling uit komt door een rechtbank zal ik er wel naar kijken, maar ik ga niet overstappen op de "guilty until proven innocent"-houding, ongeacht of Clinton of Trump nu beschuldigd wordt. Ik ben daar 100% rechtlijnig in, je zal hier geen enkele post van mij vinden die meeging in die beschuldigingen die bijv. richting Clinton werden gemaakt rond de Epstein saga.

Ik ben vrij tot ZEER zeker dat niet jij niet weet wat "guilty until proven innocent" wilt zeggen. Dat is nu wel héél duidelijk. Het is geen “guilty until proven innocent” om getuigenverklaringen, documenten en strafdossiers serieus te nemen voor er een vonnis ligt. Dat is juist hoe feiten boven geruchten uitkomen.

Nogmaals, het is geen of-of verhaal. Zo werkt het recht niet. Je wilt het je eigen gewoon, as always, makkelijk maken en claimen dat je "neutraal" bent. Jij legt de bewijslast altijd bij anderen, zodat je nooit iets hoeft te onderzoeken. Die houding beschermt enkel gebezigde privileges, geen onschuldigen.

Dus nee, jij houdt het niet bij "alleen vonnissen". Je negeert gewoon alles wat je niet bevalt. Van inconsistentie gesproken lol.

Je moet gewoon geen complot theorist zijn om het compleet ridicuul te vinden dat ge eerst maanden/jaren (?) lang de mensen zit te beloven de files vrij te geven met de clientlist en in één adem te zeggen dat de (politieke) wereld op zijn grondvesten zal daveren door één van de grootste sex/pedofiele schandalen om dan na verkozen plots te vragen waarom iemand überhaupt nog geïnteresseerd is in "that guy".
Dat is heel de essentie.
En er is vooralsnog geen deftig antwoord op die plotse twist.

Hoe ver moet je heen zijn om zo gemakkelijk in een (pedofileuze) conspiracy te geloven? Epstein was een publiek figuur met tal van connecties op Wall street, de politiek, het koningshuis, .... Dat betekent niet dat iedereen waarmee hij ooit gesproken of onderhandeld heeft op de hoogte was van zijn sexleven daarbuiten. Je moet nu toch al redelijk ver heen zijn om te gaan denken dat iedereen met wie Epstein communiceerde volledig op de hoogte was daarvan of eraan mee deed.
Komaan seg, alsof het gegeven van sekshandel en pedofilie in de zaak Epstein nog in vraag wordt gesteld. Er is ook helemaal niemand die zegt dat iedereen waar Epstein ooit mee communiceerde op de hoogte was.

Maar Trump heeft meer dan eens het vrijgeven van de Epstein files en client list een politiek wapen gemaakt. En nu hij zelf terug in beeld komt zwijgt hij volledig. Geen enkele poging om de lijst vrij te geven, hell er is zelf geen lijst nu zogezegd terwijl die 2 maanden geleden nog op de bureau lag bij Pam Bondi.

Het is ook niet dat Trump en Epstein enkel communiceerde he. Er zijn vaak genoeg uitspraken geweest over "what a great guy he is" en "he likes beautiful women, many of them on the younger side". Dat zijn toch geen uitspraken die je doet over mensen die je eens 1 keer per jaar op een of ander gala ziet.

En Trump is sowieso al geen ongeschreven blad en is vaak genoeg genoemd in rechtszaken omtrent (seksueel) misbruik die gewoon zijn afgekocht of in de stilte verdwenen zijn.

Je zou toch denken dat het seksueel misbruik van minderjarige het ultieme onderwerp zou zijn dat de partijgrenzen overschrijdt. Waarbij iedereen iets zou hebben van "kom, alles op tafel". Zelfs zijn geliefde Fox News begint op dat vlak z'n kar al te keren tegen hem.

Ik zal het misschien anders vragen: Stel dat Trump inderdaad 100% over heel de lijn onschuldig is en nergens iets mee te maken heeft. Wat houdt hem dan tegen om die lijst en files gewoon beschikbaar te maken? Waarom doet hij dat niet ipv plots te beginnen met "are we still talking about this"?

Komaan seg, alsof het gegeven van sekshandel en pedofilie in de zaak Epstein nog in vraag wordt gesteld. Er is ook helemaal niemand die zegt dat iedereen waar Epstein ooit mee communiceerde op de hoogte was.
Het voorkomen niet, wel de betrokkenheid van Trump, Clinton, het Britse koningshuis, ... dat wordt nog volop in vraag gesteld en daar is nog niets van bewezen bij mijn weten.

Maar Trump heeft meer dan eens het vrijgeven van de Epstein files en client list een politiek wapen gemaakt. En nu hij zelf terug in beeld komt zwijgt hij volledig. Geen enkele poging om de lijst vrij te geven, hell er is zelf geen lijst nu zogezegd terwijl die 2 maanden geleden nog op de bureau lag bij Pam Bondi.

Het is ook niet dat Trump en Epstein enkel communiceerde he. Er zijn vaak genoeg uitspraken geweest over "what a great guy he is" en "he likes beautiful women, many of them on the younger side". Dat zijn toch geen uitspraken die je doet over mensen die je eens 1 keer per jaar op een of ander gala ziet.
Die twee uitspraken zeggen toch letterlijk niets? Dat kan iedereen over iedereen zeggen, je doet net alsof dat zo'n uitzonderlijke uitspraken zijn.

En Trump is sowieso al geen ongeschreven blad en is vaak genoeg genoemd in rechtszaken omtrent (seksueel) misbruik die gewoon zijn afgekocht of in de stilte verdwenen zijn.

Je zou toch denken dat het seksueel misbruik van minderjarige het ultieme onderwerp zou zijn dat de partijgrenzen overschrijdt. Waarbij iedereen iets zou hebben van "kom, alles op tafel". Zelfs zijn geliefde Fox News begint op dat vlak z'n kar al te keren tegen hem.
Die "kom, alles op tafel" lijkt toch niet zo eenvoudig te zijn, niet onder Clinton, Biden of Trump. Weet ik veel waaraan dat ligt, maar ik zou het nu niet de verklaring gaan zoeken in een soort conpiracy theory waarbij allerlei bekende politici betrokken zijn.

Ik zal het misschien anders vragen: Stel dat Trump inderdaad 100% over heel de lijn onschuldig is en nergens iets mee te maken heeft. Wat houdt hem dan tegen om die lijst en files gewoon beschikbaar te maken? Waarom doet hij dat niet ipv plots te beginnen met "are we still talking about this"?
Van wat ik ervan gevolgd heb heeft de DOJ bevestigt dat die "client list" waar al lang over gespeculeerd wordt, simpelweg niet bestaat: https://www.cbsnews.com/news/jeffrey-epstein-client-list-died-by-suicide-justice-department-review/
Dan kan het ook moeilijk vrijgegeven worden.

Je moet gewoon geen complot theorist zijn om het compleet ridicuul te vinden dat ge eerst maanden/jaren (?) lang de mensen zit te beloven de files vrij te geven met de clientlist en in één adem te zeggen dat de (politieke) wereld op zijn grondvesten zal daveren door één van de grootste sex/pedofiele schandalen om dan na verkozen plots te vragen waarom iemand überhaupt nog geïnteresseerd is in "that guy".
Dat is heel de essentie.
En er is vooralsnog geen deftig antwoord op die plotse twist.

Het voorkomen niet, wel de betrokkenheid van Trump, Clinton, het Britse koningshuis, ... dat wordt nog volop in vraag gesteld en daar is nog niets van bewezen bij mijn weten.

Die twee uitspraken zeggen toch letterlijk niets? Dat kan iedereen over iedereen zeggen, je doet net alsof dat zo'n uitzonderlijke uitspraken zijn.

Die "kom, alles op tafel" lijkt toch niet zo eenvoudig te zijn, niet onder Clinton, Biden of Trump. Weet ik veel waaraan dat ligt, maar ik zou het nu niet de verklaring gaan zoeken in een soort conpiracy theory waarbij allerlei bekende politici betrokken zijn.

Van wat ik ervan gevolgd heb heeft de DOJ bevestigt dat die "client list" waar al lang over gespeculeerd wordt, simpelweg niet bestaat: https://www.cbsnews.com/news/jeffrey-epstein-client-list-died-by-suicide-justice-department-review/

Kan je ook op deze post reageren aub? Het feit dat de grootste roepers voor het vrijgeven van de lijst ineens 180 graden draaien en zelfs beweren dat er geen lijst is, daar stel jij je geen enkele vraag bij?

Dat heeft ze achteraf toch verduidelijkt (zie video hieronder). Ook in jouw eerste video erkent ze niet expliciet het bestaan van die "client list", ze zegt dat er document bij haar liggen "ter review". De officiële versie van de DOJ is ook dat het simpelweg niet bestaat, wat mij ook maar logisch lijkt (waarom zou er zo'n lijst met alle klanten überhaupt bestaan).

Dat heeft ze achteraf toch verduidelijkt (zie video hieronder). Ook in jouw eerste video erkent ze niet expliciet het bestaan van die "client list", ze zegt dat er document bij haar liggen "ter review". De officiële versie van de DOJ is ook dat het simpelweg niet bestaat, wat mij ook maar logisch lijkt (waarom zou er zo'n lijst met alle klanten überhaupt bestaan).

En aangezien niemand binnen het cabinet van Trump ooit betrapt is op een leugen, moeten we ons bij deze compleet onlogische uitspraak uiteraard geen vragen stellen. Gewoon direct voor waar aannemen.

Het hoeft niet zo persoonlijk.
Voor iemand die veel weet (of toch denkt) over US politics en hieromtrent doet alsof hij het maar zo zo heeft gevolgd, terwijl dit een heel ding was van zijn campagne... Ongeloofwaardig. Tot. En. Met.

Case and point. Echo chamber. Ongeloofelijk, haha. Je gelooft werkelijk alles.

Komaan, we gaan de geschiedenis niet verdraaien. Het is wel degelijk Trump die in het verleden niets anders gedaan heeft dan bepazlde theorieën te voeden en nu opeens zou niemand er nog mogen achter vragen.

En aangezien niemand binnen het cabinet van Trump ooit betrapt is op een leugen, moeten we ons bij deze compleet onlogische uitspraak uiteraard geen vragen stellen. Gewoon direct voor waar aannemen.
Als je wilt geloven in een soort samenzweringstheorie waarbij het Trump kamp dit nu probeert weg te moffelen mag je dat van mij gerust doen, ik hecht meer geloof aan de officiële verklaring van de DOJ.
Vind je het nu zelf ook niet een klein beetje ongeloofwaardig dat er een lijst zou staan met daarop alle klanten van Epstein en hun betrokkenheid bij zijn seksuele misdrijven?

Als je wilt geloven in een soort samenzweringstheorie waarbij het Trump kamp dit nu probeert weg te moffelen mag je dat van mij gerust doen, ik hecht meer geloof aan de officiële verklaring van de DOJ.
Vind je het nu zelf ook niet een klein beetje ongeloofwaardig dat er een lijst zou staan met daarop alle klanten van Epstein en hun betrokkenheid bij zijn seksuele misdrijven?

luister vooral eens vanaf minuut 45 ongeveer.

Geen lijst, maar een document ter review :rofl: . Komaan Straddle, het begint nu wel pijnlijk te worden he. Ge kunt ook gewoon zeggen dat ze het misschien niet zo heel handig hebben aangepakt en dat er terecht wat sceptische gedachten zijn bij mensen die het wel belangrijk vinden dat dit soort vuiligheid wordt aangepakt. Allè, ik probeer maar iets of wat rationeel te denken he.

Kan je eens verklaren hoe samenzweringstheorie zelfs een valide argument is wanneer Trump, Bondi, Vance, verschillende MAGA-diehards keer op keer hebben gehamerd om de lijst te gaan zullen releasen?

Of ze hebben gewoonweg van in het begin gelogen of ze moeten er echt vanuit gaan dat hun achterban hersenloze mensen zijn die alles gaan geloven wat ze hen voorkauwen? Welk van de 2 is het?

Je bent echt aan het overdrijven nu 😂

Geen lijst, maar een document ter review :rofl:
En dat is voor jou nu het harde bewijs dat er ergens een lijst rond ciruculeert met de klanten van Epstein, hun eventuele betrokkenheid bij sexuele misdrijven en dat wordt nu door het Trump kamp verborgen? Allé dan ,als je dat als bewijs wilt aanzien mij niet gelaten.

. Komaan Straddle, het begint nu wel pijnlijk te worden he. Ge kunt ook gewoon zeggen dat ze het misschien niet zo heel handig hebben aangepakt en dat er terecht wat sceptische gedachten zijn bij mensen die het wel belangrijk vinden dat dit soort vuiligheid wordt aangepakt. Allè, ik probeer maar iets of wat rationeel te denken he.
Skeptische gedachten mogen gerust, maar meer geloof gaan hechten aan samenzweringstheoriëen (om niet bestaande lijsten geheim te houden) dan aan officiële DOJ verklaringen is niet aan mij besteed.

Terug
Bovenaan