De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

Fout. Dat is het ondermijnen van de rechtstaat.
Je gaat kijken naar een politieke situatie. Je zult eerst moeten bewijzen dat wat onder ede gezegd is, niet klopt. Tot dan klopt het.
Da's niet hoe iets onder ede verklaren werkt, da's niet automatisch juist tot het tegendeel bewezen is. Anders was ie veroordeeld geweest. Eens opgezocht en die zaak is al verschillende keren aanhanging gemaakt en is steeds weer vrij snel gestopt zonder rechtszaak, geweigerd door de rechtbank of door de beschuldigende partij zelf teruggetrokken. Volgens The Guardian, nu toch geen pro Trump krant, zijn die beschuldigingen ook gelinkt aan een persoon die een carrière gemaakt heeft van twijfelachtige beschuldigingen van beroemdheden en aan een conservatieve activist die tegen Trump is.

Laatst bewerkt:
Maar het is ook wel speciaal dat dit voor de Amerikanen en zelfs MAGA nog altijd leeft.

Zo speciaal vind ik dat niet. De kiezer heeft Trump een mandaat gegeven om 'de swamp te drainen'. Het Epstein dossier is daar hét symbool van en dit legt hij nu doodleuk naast zich neer alsof het geen belang heeft.

Fout. Dat is het ondermijnen van de rechtstaat.
Je gaat kijken naar een politieke situatie. Je zult eerst moeten bewijzen dat wat onder ede gezegd is, niet klopt. Tot dan klopt het.
Ik ben nu nogal een leek op gebied van recht, maar deze uitspraak lijkt me niet compatibel te zijn met het basisbeginsel 'onschuldig tot tegendeel is bewezen'.
Als een zware beschuldiging onder ede wordt uitgesproken, lijkt het me niet dat dit aanleiding kan zijn om ineens te zeggen dat de schuld dan bewezen is tot het tegendeel is bewezen.

Laatst bewerkt:
Da's niet hoe iets onder ede verklaren werkt, da's niet automatisch juist tot het tegendeel bewezen is. Anders was ie veroordeeld geweest. Eens opgezocht en die zaak is al verschillende keren aanhanging gemaakt en is steeds weer vrij snel gestopt zonder rechtszaak, geweigerd door de rechtbank of over de aanklagende partij zelf teruggetrokken. Volgens The Guardian, nu toch geen pro Trump krant, zijn die beschuldigingen ook gelinkt aan een persoon die een carrière gemaakt heeft van twijfelachtige beschuldigingen van beroemdheden en aan een conservatieve activist die tegen Trump is.
Tuurlijk is het niet automatisch juist en ik zeg al helemaal niet dat zijn schuld daarmee bewezen is, maar zolang die verklaring onder ede "aangevallen" is en toch standhoudt, is ze wel iets meer waard dan "er blijft de politieke zweem aan hangen" door mensen zonder enige dossierinzage of feitenkennis (waar ik ook toe behoor, hè, daar niet van). Blijkt inderdaad dat de verklaring in mindere mate de aanvallen heeft doorstaan, omdat ze is ingetrokken voor dat goed en wel is kunnen gebeuren. Dat had ik inderdaad anders voor.

Maar dat is het probleem. Er is echt wel meer nodig dan "de verklaring is gevonden door iemand die in het verleden dingen verzonnen heeft om in het nieuws te komen". Die Jane Doe is er echt, dat is niet Lubow. Als het allemaal verzonnen is, is dat makkelijk te weerleggen. Een verklaring onder ede is wel degelijk van een ander niveau dan "moeilijk los zien van de politieke context".

En het andere deel van het probleem: jarenlange bewezen links met Epstein, de vluchten met hem, de foto's, de verdedigingen, het lachen met seksueel overschrijdend gedrag, het problematische gedrag rond tienermeisjes... Maar die ene verklaring is er via een twijfelachtige promotor gekomen.

Je moet geen pedo zijn om meegewerkt te hebben aan de seks trafficking van Epstein, hè. Het staat ondertussen zo goed als vast dat Trump evenzeer deel uitmaakt van het groepje rondom Epstein als Prince Andrew en waarschijnlijk ook Clinton. Wat de campagne van in het begin absurd maakte.

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook 'raar' dat bijv. Biden ze nooit heeft vrijgegeven. Maar waarschijnlijk zijn er genoeg personen van beide kanten op de lijst en is niemand er mee gediend om diz vrij te geven.
Maar het is ook wel speciaal dat dit voor de Amerikanen en zelfs MAGA nog altijd leeft. Hij komt met alle gebroken verkiezingsbeloften weg behalve deze precies.

Lijkt me bijna onmogelijk idd, dat er geen mensen zouden betrokken zijn aan beide zijden van de Dem/GOP equation, dat lijkt zo klaar als pompwater!

V. Giuffre "suicide"
Jeffrey’s "suicide"

Lijkt wel de staged suicide van D’Angelo uit The Wire :scream:

Als er geen klantenlijst is, wat was Prins Edward dan, waarvoor zit Ghislaine dan 20 jaar vast?
Dat deze obvious cover-up niet nóg meer deining veroorzaakt bij de publieke opinie is eigenlijk hallucinant.

Die full House vote rond de release zou ik wel eens willen zien gebeuren!

En als het niet gebeurt, er zijn gewoon zoveel mensen betrokken bij deze zaak en cover-up,
ik geloof nooit dat ze "alle" loose ends kunnen begraven, ooit gaat de beerput open..hopelijk voor de rest van wereld voor Trump’s term over is!

Laatst bewerkt:
Sorry, maar alles buiten zelfmoord van Epstein blijven toch vooral cowboy-verhalen. De autopsie heeft vastgesteld dat de verwondingen overeen komen met zelfdoding en hij heeft zijn testament nog aangepast 2 dagen ervoor. Die tape mist dan misschien 1 minuut (die verklaard is), maar op 1 minuut iemand zijn cel binnenstappen, wurgen met weerstand en weer weglopen en dat allemaal ongemerkt, lijkt mij onmogelijk. Laat staan dat er niemand begint te praten, want ook de gewone werkmannen in die gevangenis gaan op de hoogte zijn van die actie. Dat er mensen, waaronder Trump, blij zijn met de dood van Epstein geloof ik maar al te graag. En waarom zouden ze Maxwell wel laten leven? Die weet (bijna) evenveel.

MAGA influencer Charlie Kirk zegt nu plots dat hij de Trump administratie gelooft en dat hij erover gaat zwijgen.
Lijkt me geen verrassing.

Charlie Kirk is by far één van de meest spineless personen binnen de MAGA‑echochamber: hij heeft over vrijwel ieder onderwerp nul komma nul kennis en is puur een entertainer voor de MAGA aanhangers en conservatieven. Het ergste is: voor hen maakt hij dus "sense" over de onderwerpen waarvan hij de kennis dus niet bezit.

Zo'n type mensen hebben daar een naam: Useful idiots.

Hij blaast ook koud en warm i.v.m. Fed baas Powell. Eerst zeggen dat hij hem wil ontslagen en nu weer niet. En hij was blijkbaar ook vergeten dat hij die zelf heeft aangesteld tijdens zijn eerste termijn.

Trump said he was ‘surprised’ that Powell had been nominated to be chair of the Federal Reserve. ‘I was surprised he was appointed,’ Trump said. ‘I was surprised, frankly, that Biden put him in and extended him.’

Pfff je kan als guest Trump zijn truths niet meer bekijken. Een account maken gaat me wel een brug te ver.

En uiteraard heeft hij het over de 'Epstein-Hoax' & noemt hij de Maga-believers 'weaklings'
:smurf:
Trump haalt uit naar “zwakkelingen” in eigen achterban die “bullshit” over Epstein geloven: “Ik wil hun steun niet meer”

Hier staat de post in. Dit kan toch niet meer he :laugh: . Precies een 6-jarige die zijn snoepje is afgepakt.

Trump haalt uit naar “zwakkelingen” in eigen achterban die “bullshit” over Epstein geloven: “Ik wil hun steun niet meer”

Hier staat de post in. Dit kan toch niet meer he :laugh: . Precies een 6-jarige die zijn snoepje is afgepakt.
Laat die maar zijn eigen ruiten ingooien. Volgende week heeft hij wel een nieuwe groep gevonden om op te bashen.

Pfff je kan als guest Trump zijn truths niet meer bekijken. Een account maken gaat me wel een brug te ver.
Kan het wel aanraden, ik check zijn posts op Truth social bijna dagelijks. Toen ik zijn laatste post zag over epstein kon ik mijn ogen niet geloven. En zijn base gaat er duidelijk niet in mee.

Het is inderdaad wel een nieuw hallucinant hoogtepunt dat hij zo naar een deel van zijn eigen achterban uithaalt.

Ik kan z'n account op Truth Social niet meer zien sinds kort. Alleen als ik zelf een account aanmaak (no thx) :cry:

Kan het wel aanraden, ik check zijn posts op Truth social bijna dagelijks. Toen ik zijn laatste post zag over epstein kon ik mijn ogen niet geloven. En zijn base gaat er duidelijk niet in mee.

Dit. Zover dus de comments over de cult die alles slikt

Terug
Bovenaan