Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dus de politie geeft dan een eigen interpretatie aan de wet, en geeft haar dan meteen een boete van maar liefst 125€ ipv een waarschuwing?
Dat ze verbaasd was dat ze meteen dan een boete kreeg, is dan gewoon terecht naar mijn mening.
Dat stuk over de remmen lijkt mij hier ten overvloede aangehaald in het artikel, de technische voorschriften in het KB van 1 december 1975 leggen dit namelijk idd niet op. Het feit dat een gebruiker van een gemotoriseerd voortbewegingstoestel wordt gelijkgesteld aan een fietser slaat op de plaats op de rijweg, niet op de technische vereisten (deze zijn immers uitdrukkelijk voorzien voor dergelijke voortbewegingstoestellen). Dat neemt echter niet weg dat een politieagent wel degelijk kan vaststellen dat de remmen onvoldoende doelmatig zijn, en dit ook kan beboeten.
Het zal vooral het ontbreken van de reflectoren zijn die hier een probleem vormt:
Art. 82bis.1:
Reflectoren.
1°Gemotoriseerde voortbewegingstoestellen met een stuur voeren altijd vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector.
2°Gemotoriseerde voortbewegingstoestellen voeren altijd een zijdelingse signalisatie bestaande uit:–ofwel een witte reflecterende strook langs elke kant van de voetsteunen;–ofwel een witte reflecterende strook in de vorm van een doorlopende cirkel aan elke kant van de band van het voor- en achterwiel;–ofwel de combinatie van de twee voornoemde types.
Sinds begin oktober rijd ik rond met een Cowboy C3.
Was aan het rondkijken voor een elektrische fiets om vanaf volgend jaar mijn dochter achterop te kunnen meenemen.
Was niet meteen van plan al 1 te kopen maar in september was er een actie op de C3 (700 euro korting) die ik niet kon laten liggen.
Rij er nu een maand mee rond en blijf het een prachtige fiets vinden.
De ondersteuning is gewoon perfect.
Hier komt er weer schot in de zaak, na het fiasco dat we een e-bike zouden kunnen leasen mits afgeven van verlofdagen (Kredietdagen) waar de vakbond op gesprongen is hebben ze uiteindelijk een akkoord bereikt.
Aangezien wij met barema's werken kunnen wij geen fiets leasen via ons loon, maar moet dit met extra's.
Nu gaan wij er ons vakantiegeld en bepaalde premies (bvb tweetaligheidspremie) voor kunnen gebruiken. (details moeten nog verder bekend gemaakt worden)
We gaan vanaf maart 2023 voor 36 maand een fiets kunnen leasen via O2O en die erna eventueel kunnen overkopen voor 16% van de catalogusprijs.
We hebben een illustratief voorbeeld gekregen: Voor een fiets met een cataloguswaarde van 1500€ met servicepakket zouden we 3 keer een deel van ons vakantiegeld (674,15€ bruto / 351,63€ netto) moeten afstaan. (2022.45€/1054.89€ in totaal dus)
Ergens in februari gaan we zelf kunnen simuleren, maar ik wil toch al eens kort de opties overlopen.
Mijn vakantiegeld vorig jaar was 3224€ bruto, dus in principe zou ik dat volledig moeten kunnen "investeren", wat grofweg overeenkomt met een fiets van 7190€ (1500/674,15=2,23, dus 3224*2.23=7190) schat ik. (Wat ik allicht niet ga doen, want ik wil nog wat cash ervan overhouden ook natuurlijk).
Wij hebben geluk dat we hier in ons straat een deftige fietsenwinkel/maker hebben die samenwerkt met O2O, dus naar aankoop en onderhoud zitten we goed.
Op de site van O2O stellen ze enkele fietsen voor op basis van "mijn profiel" (<10km woon-werk, rereatieve fietser, 25km/h,...):
Zijn die prijzen representatief, of passeer ik best eens bij die fietsenmaker voor een beter beeld qua prijzen? Of zijn er sites/webshops waar ik eens kan rondneuzen om mijn ideale fiets te vinden?
Mijn pa heeft een Cube Kathmandu Hybrid Pro 625 (3299€) en is daar enorm tevreden van.
Verder ken ik quasi niets van e-bikes en weet ik niet waar ik op moet letten. Ik hoor veel mensen zeggen om sowieso voor een Bosch motor te gaan, en ik vermoed ook dat de batterijcapaciteit best zo hoog mogelijk is?
Ik ga die fiets vooral gebruiken om naar het station te rijden (ong 3km enkel) en voorlopig af en toe eens rechtstreeks naar het werk in Gent (27km enkel). Eens ik in m'n nieuwe job start overweeg ik om af en toe eens tot in Antwerpen (45km enkel) te rijden.
Momenteel lijkt een fiets met ondersteuning tot 25km/h wel genoeg, maar als ik geregeld naar Antwerpen zou rijden, lijkt mij een fiets met ondersteuning tot 45km/h wel een betere optie.
Ik denk dus nu een fiets tot 25km/h te nemen, en binnen 3 jaar die over te kopen voor mijn oudste zoon, en dan zelf een fiets tot 45km/h te nemen.
Dus in het kort, welke fiets(en) zijn aan te raden en waar moet ik het best op letten?
Zijn die voorgestelde fietsen deftig, of zijn er betere opties?
(Voorstellen voor deftige vrouwen e-bikes zijn ook welkom, mijn vrouw gaat via hetzelfde ook een fiets leasen)
36 maand een fiets kunnen leasen via O2O en die erna eventueel kunnen overkopen voor 16% van de catalogusprijs.
We hebben een illustratief voorbeeld gekregen: Voor een fiets met een cataloguswaarde van 1500€ met servicepakket zouden we 3 keer een deel van ons vakantiegeld (674,15€ bruto / 351,63€ netto) moeten afstaan. (2022.45€/1054.89€ in totaal dus)
Idd. Alhoewel dat incl verzekering en blijkbaar ook onderhoud is gedurende 3 jaar.
Nu is dit nog een voorlopig voorbeeld. De effectieve details krijgen we in januari/februari.
Want voor bvb die Trek staat op de site van o2o dat die 52€/m netto zou kosten aan leasing. Dat komt om 1872€ op 3 jaar.
Dus 2542€ incl overname. Terwijl dit 3522€ zou kosten volgens ons huidig systeem.
Dat verschil is te groot. Dat kunnen ze niet maken.
Maar het is alleszinds wel interessanter dan nu 8400€* zelf leggen voor 2 e-bikes.
We zijn bezig met een hoop verbouwingen waarvoor we al ons spaarcenten goed gaan kunnen gebruiken.
We zouden die fietsen evt overkopen erna voor ons 2 oudste kinderen en zelf 2 nieuwe leasen dan. Voor die Trek's komt dat op 670€ per fiets wat een pak goedkoper zal zijn dan een nieuwe (elektrische) fiets dan te kopen voor ons kinderen.
* Die Trek District+ 9 is momenteel m'n favoriet denk ik. En bestaat voor vrouwen ook.
Hier komt er weer schot in de zaak, na het fiasco dat we een e-bike zouden kunnen leasen mits afgeven van verlofdagen (Kredietdagen) waar de vakbond op gesprongen is hebben ze uiteindelijk een akkoord bereikt.
Aangezien wij met barema's werken kunnen wij geen fiets leasen via ons loon, maar moet dit met extra's.
Nu gaan wij er ons vakantiegeld en bepaalde premies (bvb tweetaligheidspremie) voor kunnen gebruiken. (details moeten nog verder bekend gemaakt worden)
We gaan vanaf maart 2023 voor 36 maand een fiets kunnen leasen via O2O en die erna eventueel kunnen overkopen voor 16% van de catalogusprijs.
Ergens in februari gaan we zelf kunnen simuleren, maar ik wil toch al eens kort de opties overlopen.
Mijn vakantiegeld vorig jaar was 3224€ bruto, dus in principe zou ik dat volledig moeten kunnen "investeren", wat grofweg overeenkomt met een fiets van 7190€ (1500/674,15=2,23, dus 3224*2.23=7190) schat ik. (Wat ik allicht niet ga doen, want ik wil nog wat cash ervan overhouden ook natuurlijk).
Wij hebben geluk dat we hier in ons straat een deftige fietsenwinkel/maker hebben die samenwerkt met O2O, dus naar aankoop en onderhoud zitten we goed.
Op de site van O2O stellen ze enkele fietsen voor op basis van "mijn profiel" (<10km woon-werk, rereatieve fietser, 25km/h,...):
Zijn die prijzen representatief, of passeer ik best eens bij die fietsenmaker voor een beter beeld qua prijzen? Of zijn er sites/webshops waar ik eens kan rondneuzen om mijn ideale fiets te vinden?
Mijn pa heeft een Cube Kathmandu Hybrid Pro 625 (3299€) en is daar enorm tevreden van.
Verder ken ik quasi niets van e-bikes en weet ik niet waar ik op moet letten. Ik hoor veel mensen zeggen om sowieso voor een Bosch motor te gaan, en ik vermoed ook dat de batterijcapaciteit best zo hoog mogelijk is?
Ik ga die fiets vooral gebruiken om naar het station te rijden (ong 3km enkel) en voorlopig af en toe eens rechtstreeks naar het werk in Gent (27km enkel). Eens ik in m'n nieuwe job start overweeg ik om af en toe eens tot in Antwerpen (45km enkel) te rijden.
Momenteel lijkt een fiets met ondersteuning tot 25km/h wel genoeg, maar als ik geregeld naar Antwerpen zou rijden, lijkt mij een fiets met ondersteuning tot 45km/h wel een betere optie.
Ik denk dus nu een fiets tot 25km/h te nemen, en binnen 3 jaar die over te kopen voor mijn oudste zoon, en dan zelf een fiets tot 45km/h te nemen.
Dus in het kort, welke fiets(en) zijn aan te raden en waar moet ik het best op letten?
Zijn die voorgestelde fietsen deftig, of zijn er betere opties?
(Voorstellen voor deftige vrouwen e-bikes zijn ook welkom, mijn vrouw gaat via hetzelfde ook een fiets leasen)
Fietsleasing is vooral heel interessant voor dure fietsen omdat het belastingvoordeel daar in absolute getallen vrij zwaar door weegt en al die bijkomende kosten als verzekeringen etc volledig teniet doet.
Als je fiets van €1500 wil aankopen maar je moet dan ook nog een verzekering nemen die je anders niet zou nemen en een ART-2 slot van €80 dat je anders niet zo kopen en noem maar op... dan smelt je voordeel natuurlijk vrij snel weg.
Eerlijk gezegd, voor alles onder de €3k zou ik nooit van zen leven leasen. Niet alleen is het voordeel dan al bij al vrij beperkt, je gijzeld jezelf op die manier ook voor 3 jaar bij je huidige werkgever want als je voor het aflopen van je lease contract van werk veranderd en je nieuwe werkgever heeft niet per toeval dezelfde leasepartner dan moet je het contract afkopen zonder het belastingvoordeel OF je geeft de fiets terug af maar dan ben je het reeds betaalde lease bedrag natuurlijk "kwijt" + je betaald een verbrekingsvergoeding. Als je na 2,5 jaar van werk veranderd is dat een minor issue, maar als je na 1 van de 3 jaar contract wil wisselen kan dat toch ne zure zijn imo...
Veel ervaring met Cowboy hier?
Aan het zoeken naar een stijlvolle E-bike om op de vennootschap aan te kopen, zou er ook af en toe mee van Willebroek naar Antwerpen willen rijden + uiteraard dagdagelijkse verplaatsingen. Moet niet te veel kunnen, maar misschien is de Cowboy dan al overkill (+ vrij duur).
Desondanks ziet het er wel een mooie fiets uit.
In stadsverkeer enorme fan van de Cowboy maar ik blijf hem toch zeer oncomfortabel vinden. Met nieuwe handvaten en zadel is het al een stuk beter, maar toch.
Ik rij er nu regelmatig 15km enkel mee naar het werk en dat is zowat de grens, vind ik.
Anders wel zeer betrouwbaar (C3 versie, ong 2 jaar in gebruik).
In stadsverkeer enorme fan van de Cowboy maar ik blijf hem toch zeer oncomfortabel vinden. Met nieuwe handvaten en zadel is het al een stuk beter, maar toch.
Ik rij er nu regelmatig 15km enkel mee naar het werk en dat is zowat de grens, vind ik.
Anders wel zeer betrouwbaar (C3 versie, ong 2 jaar in gebruik).
Had al gelezen dat door niet kunnen verzetten van het stuur het soms wat ongemakkelijk is.
Lijkt me inderdaad geen evidentie.
VanMoof lees ik precies ook veel positief over?
Ken er werkelijk niks van dus alle tips welkom. Mag gerust iets kosten, wil gewoon aangenaam kunnen rijden en me niet te veel zorgen maken over eventuele herstelling moesten er toch problemen zijn. Kan dan misschien beter gewoon bij de lokale fietswinkel eens binnenspringen natuurlijk..
Vind het interessant dat ge uw fietske op maat kunt laten maken/aanpassen naar wens.
AEB 990 SMART SMOOTH 28“ Enviolo TR
BOSCH PERFORMANCE LINE CX (SMART, 85 NM)
E-BIKE ALLROUND
Hoewel, vind deze 100% mijn smaak al -.- (krachtigste motor, enviolo systeem, ketting - riem is meerprijs niet waard, wel aangepast naar een meer comfortabel stuur zodat ik meer recht zit.)
Vind het interessant dat ge uw fietske op maat kunt laten maken/aanpassen naar wens.
AEB 990 SMART SMOOTH 28“ Enviolo TR
BOSCH PERFORMANCE LINE CX (SMART, 85 NM)
E-BIKE ALLROUND
Hoewel, vind deze 100% mijn smaak al -.- (krachtigste motor, enviolo systeem, ketting - riem is meerprijs niet waard, wel aangepast naar een meer comfortabel stuur zodat ik meer recht zit.)
Mijn ma heeft dat merk. Wel zeer tevreden van. Mij wordt die ook wel aangeraden wegens mijn lange lengte. Mijn ma heeft wel zo'n berg om de stand aan te geven als assistentie, maar daar heeft ze wel spijt van. Moest ge die optie overwegen.
Kun je alleen weten door er ook eens op te rijden.
Zelf ben ik geïnteresseerd in de x-speed 2023. Die gaan ze een 800W motor geven.
De concurrentie van de N rogue werd vast te groot voor het huidige X-speed model met 600W motor.
En als je eentje neemt zonder pinion zijn ze nog 'best betaalbaar' ook.
Ja heb vandaag is testgereden met een Gazelle Avignon C380 HMB. Denk dat die hetzelfde systeem had. Vond dat nog wel ca va. Traploos schakelen is een gewoonte denk ik dan.
Verkoper raadde me een enviolo systeem aan omdat het robuuster is. Nexus naafsysteem heeft em mij ook getoond (inwendig) en leek fragieler met al die fijne tandwielen binnenin