Didymus
Well-known member
Voor dat laatste is wel wat meer nodig dan een ontbrekende spiegel.Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor dat laatste is wel wat meer nodig dan een ontbrekende spiegel.Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?
Yes dat was bij mij. Fiets geleased en ik ging ervan uit dat ze die dan volledig wettelijk in orde zetten. Dus verder geen vragen bij gesteld.Of ze weten het gewoon niet. Wat het niet @pardal die onlangs ook nog zei dat hij het nog niet wist? Terwijl dat toch een fervente speedpedelecer is. Dat de verkopers het er niet standaard opzetten is daarom imo ook wel kwalijk.
Los van het legale is die spiegel ook gewoon super handig. Tijdje geleden was tijdens een rit mijn spiegel losgekomen en dus onbruikbaar, toen besefte ik pas hoe vaak ik die gebruik (werkelijk elke 5 seconden eens snel kijken zoals in de auto)Het blijft me verbazen hoeveel speedpedelecers je ziet die zonder een spiegel rijden.
Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?
Ik zou denken dat verzekerraars elk klein dingetje dat niet in orde is zou gebruiken om maar niet te moeten uitbetalen.Voor dat laatste is wel wat meer nodig dan een ontbrekende spiegel.
Ik heb dat een tijd vrij nutteloos gevonden. Zeker als die naar onder hangt, want dan zie je daar niets mee, mijn arm hangt los in het zicht. Eén van de eerste dingen die ik indertijd gedaan had was die omdraaien naar boven.Het blijft me verbazen hoeveel speedpedelecers je ziet die zonder een spiegel rijden.
Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?
Omdat er gelukkig limieten aan die eigen verantwoordelijkheid zijn. Een verzekering wordt al snel nutteloos als ze zich bij iedere fout van de verzekeringsnemer kan terugtrekken en al zeker bij schade aan derden.Waarom zouden ze uitbetalen als je niet in regel bent? Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om te zien dat jouw vervoersmiddel in orde is.
Ja, tenzij ze een oorzakelijk verband kunnen bewijzen tussen de schade en de reden waarom hij afgekeurd is.Rij je rond met een afgekeurde auto, zal de verzekering dan nog tussenbeide komen mocht je schade rijden?
Ik vind dat echt ongelooflijk. Het is een normaliteit geworden om 3k te betalen voor een 'simpele' fiets. Het speedpedelecs topic snap ik nog minder. Ik ben dan ook absoluut niet het publiek ervoor en ja het is 'een gezonde keuze' om te maken maar 7k+, damn.Die prijzen van die speedpedelecs zijn toch eigenlijk van de pot gerukt?
Voor dat geld koop je een raket van een moto
Daarom dat zo goed als alle speed pedelecs lease fietsen zijn. Wie gaat er nu in hemelsnaam 7k uit eigen zak dokken voor
Een fiets.
Mijn ST1 heeft ondertussen al 40K kilometer op de teller. Ga hem gewoon “op” rijden voordat ik uitkijk naar iets nieuw.
Aaaaand... busto: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/05/belgisch-fietsmerk-cowboy-overname/Even deze post van 2023 opnieuw bovenhalen.
* 2023: ~€33,7M omzet - €21,7M verlies
De jaarrekening voor 2024 laat ondertussen op zich wachten, de deadline hiervoor lag op 31 juli.
Vorige week stond er uitgebreid artikel in "De Tijd". Enkele flarden uit het artikel:
Klopt in vele gevallen. Een st2 kost nu al 7690€ met zwaarste batterij zie ik net.Die prijzen van die speedpedelecs zijn toch eigenlijk van de pot gerukt?
Voor dat geld koop je een raket van een moto
Voor een omnium bepaal je natuurlijk een premiumprijs voor, stuk duurder dan gewone verzekering.Je omniumverzekering komt nog steeds tussen wanneer je geen voorrang hebt verleend, de brandverzekering ook wanneer je accidenteel je eigen huis in brand of onder water hebt gezet.
Volledig akkoord met het idee, wetende dat je in een ongekeurd voertuig rijdt, moet je imo ook niet zeveren als de verzekering terugtrekt, maar in de praktijk gaan die dat enkel doen als het ongeval te wijten is aan een technisch probleem.Voor een omnium bepaal je natuurlijk een premiumprijs voor, stuk duurder dan gewone verzekering.
Je zegt het zelf, accidenteel.
Je, technisch niet in orde SP nemen, doe je niet accidenteel. Jouw huis afbranden of onder water zetten meestal wel.
Ik zou toch niet rondrijden met een voertuig dat wettelijk niet conform is.
of het is door de leasing dat fietsen (en auto's) zo duur zijn geworden. Schaf al die leasing af en de fietsen dalen zeer snel in prijs.Daarom dat zo goed als alle speed pedelecs lease fietsen zijn. Wie gaat er nu in hemelsnaam 7k uit eigen zak dokken voor
Een fiets.
Mijn ST1 heeft ondertussen al 40K kilometer op de teller. Ga hem gewoon “op” rijden voordat ik uitkijk naar iets nieuw.
Mij lijkt dat toch levensgevaarlijk, tenzij je voornamelijk op de baan kunt rijden en die ijsvrij is.Nu met dit sneeuw/ijs weer, laten jullie dan eerder de speedpedelec staan?
Mij lijkt de kans op onderuitgaan groter met mijn speedpedelec dan mijn gewone stadsfiets.