Na Ellio komt nu ook Stromer met een recall omdat de verende voorvorken kunnen afbreken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Enkel maar vanaf ST3 en hoger blijkbaar.Na Ellio komt nu ook Stromer met een recall omdat de verende voorvorken kunnen afbreken.
De zwaarste blauwe zat erin. Ik denk full power een 60km ongeveer. Batterij is 2j oud ...Welke batterij steekt er in uw ST3? Hoeveel km doe je daar dan mee?
Gisteren even gaan informeren in de winkel en daar raden ze me aan om de zwaarste batterij te nemen (+€800) waardoor ik buiten budget ga.
Ze konden op papier de kleine bestellen om binnen het leasebudget te blijven en dan toch de grote leveren maar dan moet ik het verschil zelf cash leggen bij bestellen van fiets.
www.batavus.be
Dat ziet er zeker interessant uit.Geen idee of dit rek sterk genoeg is.
Elektrische familiefietsen
Batavus electric family bikes for everyday rides with kids. Spacious, stable, and ready for a test ride near you.www.batavus.be
Hier tevreden van Specialized Turbo Como 4.0 met riem (bijna 3 jaar geleden gekocht), verleden jaar ook als beste getest door cosumentenbond.Wat zijn aanraders qua merken/modellen voor een deftige gewone e-bike?
- Comfort en kwaliteit zijn het belangrijkste
- Lage instap (dus vrouwenmodel)
- Batterij niet onder bagagedrager
- Prijs is niet zo belangrijk (Max 7000€, maar het hoeft natuurlijk niet zo duur te zijn)
Waarvoor ga je de fiets gebruiken? Kort woon-werkverkeer of dagtrip in de bergen?Wat zijn aanraders qua merken/modellen voor een deftige gewone e-bike?
- Comfort en kwaliteit zijn het belangrijkste
- Lage instap (dus vrouwenmodel)
- Batterij niet onder bagagedrager
- Prijs is niet zo belangrijk (Max 7000€, maar het hoeft natuurlijk niet zo duur te zijn)
Hier tevreden van Specialized Turbo Como 4.0 met riem (bijna 3 jaar geleden gekocht), verleden jaar ook als beste getest door cosumentenbond.
Puntjes van aandacht:
- Zeer lage instap
- Goed bereik - vrij grote accu 710Wh
- Soepele ondersteuning
- Stijf frame dat zich makkelijk laat sturen
- Riemaandrijving in combinatie met Enviolo is onderhoudsarm (wat minder efficiënt - maar ik kuis niet graag)
- Dikke banden met goed ontwerp (vlak stukje centraal voor minder weerstand bij rechtdoor rijden) maken hem comfortabel, zadelpen is ook wat verend - geen idee of dat een groot verschil maakt
- Remt ook goed
- Niet te duur - rond de 4k
- stuur is niet verstelbaar - dus best eens testen
- er zit geen simpel slot op, maar meestal leg je die toch vast met deftig slot
- tis een bomma -fiets, je zit dus rechtop, ik vind dat wel fijn gezien gebruik in vrije tijd en dus gewoon graag rondkijk
Waarvoor ga je de fiets gebruiken? Kort woon-werkverkeer of dagtrip in de bergen?
Die ziet er inderdaad wel interessant uit, en een dealer hier niet ver van.
Riemaandrijving heeft ze het voorlopig wel moeilijk mee, ze heeft een paar jaar geleden een testrit gedaan met een Riese&Muller Nevo (speed pedelec), en die reed verschrikkelijk. Je trapt je ermee dood qua aantal omwentelingen.
Mijn neef heeft een R&M Load en zegt hetzelfde.
Enviolo = miserie. Snap nog altijd niet hoe dat ooit zo populair is kunnen worden en zelfs op peperdure speedpedelecs wordt gemonteerd.Dat ligt eigenlijk niet aan de (gates) riem, maar aan de enviolo versnelling.
Het is voor m'n vrouw, ze gaat hem vooral gebruiken voor kort woon-werkverkeer en voor korte ritjes.
Af en toe voor een recreationeel tochtje, maar hier in de buurt dus vlak.
Qua rijkwaliteit top, maar bij de keuze van afmontage heb ik soms vragen.Geen Enviolo, maar andere miserie door nalatigheid bij de fietsenmaker deze keer. Achterwiel van mijn Riese & Muller bakfiets is altijd al een probleemkindje geweest (spontaan verlies van spaken, neiging om scheef te trekken), maar nu was het na bijna 5 jaar toch echt tijd voor een nieuw wiel. Handgespaakt wiel bleek goedkoper dan een officieel vervangwiel en het ging ongeveer een week duren zei mijn vertrouwde hersteller. Meer dan 3 weken later krijg ik gisteren ein-de-lijk het bericht dat-ie klaar is. Rekening blijkt al bij al mee te vallen: 335 voor een handgespaakt wiel en 150 voor werkuren (a rato van 85 EUR / uur) en een paar onderdelen.
Ik vertrek ermee naar huis en na honderd meter hoor ik een raar geluid. Dacht eerst dat het het achterspatbord was, want dat hing niet bevestigd zoals het hoort, dus ik draai om. Even verder loopt de fiets helemaal vast. Blijkt er nog een spanband rond het voorwiel te zitten die er helemaal is ingedraaid en het spatbord heeft vernield en de remleiding heeft overgetrokken. Duizend excuses en een vervangfiets gekregen. Het is een Urban Arrow en dat voelt toch als een BMW inruilen voor een Peugeot.