De E-Bike thread

Iemand advies over het verschil tussen een (2dehands) stromer st2 en st3, beide met riem?
Ik zou deze willen gebruiken voor woon-werk, 15km enkel waarvan 10km langs het kanaal.
Is de st3 de moeite om meer voor te betalen?
Van wat ik gezien heb toen ik aan het shoppen was voor een E-bike is dat de st3 er gewoon beter uitziet en beter afgewerkt is.

Ik heb niet met ze gereden dus daar kan ik weinig over kwijt.

Ik ga stilletjes aan op zoek gaan naar 2 elektrische fietsen. Mijn ouders hadden zo'n Minerva en dat voelde best wel brak aan.

Wat zijn de go to merken als we spreken over goeie prijskwaliteit (met kleine voorkeur voor kwaliteit)? Ik denk wel best met de Bosch motorlijn aangezien die overal beschikbaar is?

Per merk kijk ik dan wel naar budgetten per model. Ik start graag van een goede basis.
Iemand die hier iets over kwijt kan?

Iemand advies over het verschil tussen een (2dehands) stromer st2 en st3, beide met riem?
Ik zou deze willen gebruiken voor woon-werk, 15km enkel waarvan 10km langs het kanaal.
Is de st3 de moeite om meer voor te betalen?
Geen ervaring met de ST2 maar toen mijn vrouw destijds haar Stromer geleased heeft hebben wij een stevige testrit gedaan met de ST1 & ST3 (en halfweg eens gewisseld) en het verschil was tot mijn verbazing zeer groot. De ST3 ging véél gemakkelijker naar 45kph en bleef daar ook, op de ST1 moest je moeite doen om de ST3 bij te houden. Ik weet niet hoe dat zit tussen ST2 & ST3. Kan je niet eens proberen van een test rit te fixen bij een lokale dealer ofzo?
Iemand die hier iets over kwijt kan?
Kan je niet beter eens bij een lokale fietshandel u licht gaan opsteken? Kijken wat ze daar verdelen, hoe dat eruit ziet, aanvoelt... direct misschien een gevoel krijgen of dat een winkel is waar je iets wil kopen of liever in een grote boog omheen loopt. Dat is nooit simpel met eens een bezoek maar er zijn evengoed winkels waar er zelfs tijdens het verkoopproces al serieuze red flags afgaan.

Quasi alles is Bosch dus dat gaat nooit een verschil maken maar zelfs binnen de merken op zich is er nog een groot verschil tussen een fiets van €2.5k en eentje van €4k...

Tijdens de nacht van zaterdag op zondag is er een dievenbende in onze straat gepasseerd. E-bike zelf hebben ze laten staan (was op slot en heeft ingebouwde GPS-tracker), maar het Bosch Intuvia display hebben ze wel meegenomen. 😡

Tijdens de nacht van zaterdag op zondag is er een dievenbende in onze straat gepasseerd. E-bike zelf hebben ze laten staan (was op slot en heeft ingebouwde GPS-tracker), maar het Bosch Intuvia display hebben ze wel meegenomen. 😡
Vervelend!
Ik blijf dat ding er steeds koppig van halen elke keer ik de fiets ergens parkeer.. Niet thuis uiteraard (tenzij buiten geparkeerd).

Vervelend!
Ik blijf dat ding er steeds koppig van halen elke keer ik de fiets ergens parkeer.. Niet thuis uiteraard (tenzij buiten geparkeerd).
In het begin deed ik dat ook, maar ik ben met de tijd nonchalanter geworden.

Wat is zo'n 5 jaar oud bekrast display nog waard? 30 EUR tweedehands, 15 EUR bij een heler?

Gegokt en verloren, maar lesje geleerd nu.

mijn display is in Gent gepikt, waardoor ik een uber moest nemen naar huis.

Dat was wellicht deel 1 van het actieplan, want toen ik de bakfiets wilde gaan ophalen nadien, was ook de rest verdwenen.

Een blauw vogeltje heeft mij vanmorgen ingefluisterd dat ze al een verdachte hebben geïdentificeerd aan de hand van de talrijke camerabeelden.🤞

Een blauw vogeltje heeft mij vanmorgen ingefluisterd
Den deze? :unsure:

1301med_sesamstraat_pino.jpg

Mijn batterij heeft nog een zeer goede SOH van 99% maar stopt met laden bij 66%. FM vermoed onbalans in de cellen door te lange stilstand.
Heeft iemand ervaring met het laten reviseren van (strömer) accu's?

Nog geen week met speed pedelec aan het rijden en al direct een ongeluk gehad.
Volledig m'n eigen schuld, snelheid verkeerd ingeschat + nat wegdek waardoor ik mijn bocht niet meer genomen kreeg en tegen een auto gebotst.
Gelukkig enkel materiele schade, maar ik heb mijn lesjes wel geleerd. Zeker met dit nat weer sta je niet direct stil met een speed pedelec.

Nog geen week met speed pedelec aan het rijden en al direct een ongeluk gehad.
Volledig m'n eigen schuld, snelheid verkeerd ingeschat + nat wegdek waardoor ik mijn bocht niet meer genomen kreeg en tegen een auto gebotst.
Gelukkig enkel materiele schade, maar ik heb mijn lesjes wel geleerd. Zeker met dit nat weer sta je niet direct stil met een speed pedelec.
Daar spring ik u in bij.

Bij droog weer kan je makkelijker snel rijden en hard remmen.

Bij nat wegdek heb ik het er ook niet te vast op.

Nog maar een keer een slippertje gemaakt op een rond punt en gelukkig de fiets kunnen houden. maar sindsdien ben ik wel voorzichtiger geworden.

Mja. Mijn achterwiel schoof helemaal weg in de bocht. Had ik blijven remmen was ik onderuit gegaan en onder de auto geschoven. Geluk bij een ongeluk. Wel de hele zijkant van de auto beschadigd. Aan de fiets enkel losgekomen spiegel. Stromer st3 is goed voor rechtdoor te rijden maar niet zo wendbaar..
Lesje geleerd.

Mja. Mijn achterwiel schoof helemaal weg in de bocht. Had ik blijven remmen was ik onderuit gegaan en onder de auto geschoven. Geluk bij een ongeluk. Wel de hele zijkant van de auto beschadigd. Aan de fiets enkel losgekomen spiegel. Stromer st3 is goed voor rechtdoor te rijden maar niet zo wendbaar..
Lesje geleerd.
Ik denk dat dat geldt voor alle speed pedelecs. Die zijn gewoon te zwaar om wendbaar te zijn.

Het blijft me verbazen hoeveel speedpedelecers je ziet die zonder een spiegel rijden.

Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?

Het blijft me verbazen hoeveel speedpedelecers je ziet die zonder een spiegel rijden.

Hebben die geen schrik voor boetes of dat bij een ongeluk de verzekering niet tussen beiden gaat komen?
Of ze weten het gewoon niet. Wat het niet @pardal die onlangs ook nog zei dat hij het nog niet wist? Terwijl dat toch een fervente speedpedelecer is. Dat de verkopers het er niet standaard opzetten is daarom imo ook wel kwalijk.

Terug
Bovenaan