Lospiratos
Active member
Mijn pa is op zoek naar een (eerste) elektrische fiets. Iemand ervaring met de Fiido C11 (Pro)?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe verloopt het w-w tot nog toe met de fiets?Mja, mijn fiets weegt 35kg, excl mijn fietstas waar onder andere ook de (grote, zware) lader in zat. Het was vooral de 1e keer verschieten hoe snel die roltrap eigenlijk ging. Kheb 2 treden terug moeten stappen..
Maar idd, mits wat gewoonte en de juiste techniek zal dat wel meevallen.
In het terugrijden via de fietserstunnel gegaan en dat voelde toch een pak vlotter. 1e lift 3' moeten wachten, 2e ging net open als ik aankwam.
1u12 over gedaan en gemiddeld 33,2km/h gehaald.
Ivm de werf, vanaf Hier wou ik terug richting Antwerpsesteenweg, maar net daarvoor vol dranghekkens. Die groene strook boven "parallelweg zuid" is een tijdelijke Werfstraat vol steenpuin nu.
Hoe verloopt het w-w tot nog toe met de fiets?
Sinds kort kunnen wij ook een fiets leasen, maar ik ben aan het bekijken of dat realistisch is om gemiddeld 3x/week Gent-Antwerpen (Zuid) te doen. Dus maw ook de F4.
Ik doe een deel van de F4 in alle weersomstandigheden en ik verschiet er van hoe proper die er meestal bij ligt. Ik denk dat ze vaak met het veegmachine rijden. Alles ook goed verlicht trouwens.Ik ken de route wel. Heb ze deze zomer ook eens gedaan met de koersfiets. Ik wilde vooral eens polsen hoe het bevalt om het met regelmaat te doen bij goed en minder goed weer.
56 op de kop. Is van Gent tot in Antwerpen (Wilrijk). Dus het is niet min om dat 3x per week consistent te doen. Ik probeer wat uit te zoeken hoeveel tijd ik effectief nodig heb om van deur tot deur te gaan in vergelijking met de trein (dat is nu 1,5u deur tot deur).Ik doe een deel van de F4 in alle weersomstandigheden en ik verschiet er van hoe proper die er meestal bij ligt. Ik denk dat ze vaak met het veegmachine rijden. Alles ook goed verlicht trouwens.
Hoeveel km's is je traject?
Zal op ongeveer dezelfde reistijd komen gok ik, misschien iets meer als de scheldekruising wat minder vlot gaat. Ik doe 40 à 42 minuten over 22, 23 km afhankelijk of het droog ligt of niet en of ik direct een lift heb of ze net gemist heb.56 op de kop. Is van Gent tot in Antwerpen (Wilrijk). Dus het is niet min om dat 3x per week consistent te doen. Ik probeer wat uit te zoeken hoeveel tijd ik effectief nodig heb om van deur tot deur te gaan in vergelijking met de trein (dat is nu 1,5u deur tot deur).
Bakfiets, maar 1 met 3 wielen als je een vervanging zoekt voor een auto.Vanaf januari kunnen we via het werk een fiets leasen. Dus ik ga stilaan opzoek werk beginnen te verrichten.
Momenteel denk ik dat ik voor een elektrische fiets ga met belt aandrijving. Iemand aanbevelingen?
Ik moet amper 4 km tot het werk rijden. Daarnaast wil ik deze fiets zoveel mogelijk als alternatief voor mijn overige verplaatsingen. Hierbij zijn de afstanden enkel beperkt tot max 15 km.
Een speed pedelec gaat overkill zijn en kan een tweede wagen toch niet vervangen.
Dat krijg ik thuis niet verkocht.Bakfiets, maar 1 met 3 wielen als je een vervanging zoekt voor een auto.
Zijn wel minder wendbaar in het verkeer en heb er nog nooit 15km mee gereden dus kan niets vertellen of het aangenaam rijden is voor die afstand.
Heb je kinderen? Hoe jong/oud? Wil je grote boodschappen ook kunnen doen met de fiets? Heb je thuis plek om een (grotere) fiets te stallen? Wat heb je staan van vervoersmiddelen? (Al een/twee auto's, fiets etc.?)Vanaf januari kunnen we via het werk een fiets leasen. Dus ik ga stilaan opzoek werk beginnen te verrichten.
Momenteel denk ik dat ik voor een elektrische fiets ga met belt aandrijving. Iemand aanbevelingen?
Ik moet amper 4 km tot het werk rijden. Daarnaast wil ik deze fiets zoveel mogelijk als alternatief voor mijn overige verplaatsingen. Hierbij zijn de afstanden enkel beperkt tot max 15 km.
Een speed pedelec gaat overkill zijn en kan een tweede wagen toch niet vervangen.
Andere vrouw kiezen is ook een optie.1 dochter van 6. Kleine boodschappen is goed. Plaats genoeg voor fietsen. Momenteel een grotere wagen en 1 kleine die op sterven na dood is.
Voor mij persoonlijk is een enkele fiets goed. Ik heb geen vrouw die gaat toestaan dat ik moet een bakfiets met de kleine in ga rondrijden.
Ene auto staat zo goed als altijd stil. Zelden tegelijk van huis.
Na deze vrouw geen vrouw meer. Dan telt alleen mijn dochter nog.Andere vrouw kiezen is ook een optie.
Speedpedelec is idd een Overkill, tenzij je die 15 km, snel moet kunnen afleggen en je de mogelijkheid hebt om een groot stuk van de rit 45km/h te rijden.
Een long tail kan ook handig zijn voor kleine boodschappen.
Mijn woon werk verkeer is 15 km enkel en doe er met een speedpedelec een half uur nodig. 25min als ik doortrap en het verkeer meezit.Na deze vrouw geen vrouw meer. Dan telt alleen mijn dochter nog.
Wat is snel afleggen. Zou over bezoek aan familie gaan.
Eens opzoeken naar een longtail.
Als kleine boodschappen voldoende zijn lijkt longtail me voldoende. Krijg je gemakkelijk kind in, en wat boodschappen in fietstassen. Die fietsen ook nog relatief normaal. Met ritten van 4km, max 15km heb je range zat.1 dochter van 6. Kleine boodschappen is goed. Plaats genoeg voor fietsen. Momenteel een grotere wagen en 1 kleine die op sterven na dood is.
Voor mij persoonlijk is een enkele fiets goed. Ik heb geen vrouw die gaat toestaan dat ik moet een bakfiets met de kleine in ga rondrijden.
Ene auto staat zo goed als altijd stil. Zelden tegelijk van huis.
Bakfiets, maar 1 met32 wielen als je een vervanging zoekt voor een auto.
Zijn wel minder wendbaar in het verkeer en heb er nog nooit 15km mee gereden dus kan niets vertellen of het aangenaam rijden is voor die afstand.
Nope 3 wielen genre babboe bakfietsFixed that for you.