De E-Bike thread

Vandaag ook mijn fiets (25km/u) binnengebracht voor een nieuwe riem en tandwielen, na met de vorige 23k km gereden te hebben. Prijs zit idd in de range ~500€ werkuren incl.

Vandaag ook mijn fiets (25km/u) binnengebracht voor een nieuwe riem en tandwielen, na met de vorige 23k km gereden te hebben. Prijs zit idd in de range ~500€ werkuren incl.

Ja akkoord, maar je hebt er wel 23K met gereden. Dan rechtvaardigt dat de prijs toch wel. Buiten ls je dit al na enkele duizenden kilometers moet doen, kan je evengoed een fiets met ketting nemen

Heb de indruk dat het vooral de werkuren zijn die stevig oplopen. De onderdelen zelf vallen meestal nog wel mee qua prijs.

Hoe heb je dat gedaan?
Fiets is terug van de fm. Blijkbaar was een van de twee bouten van het (concentrische) bottom bracket gebroken. Daardoor zat er dus wat speling op het bracket en is de riem vroegtijdig aan zijn einde gekomen. Nieuwe bout, nieuwe riem, dus de fiets kan er weer tegen!

Hoe begin je de zoektocht naar een gepaste fiets?

Leasing op werk is beschikbaar.

Waar beginnen?

Een speed pedelec is aanlokkelijk maar gaat niet echt nodig zijn.

Woon-werkverkeer is 4 km. Ook in mijn vrije tijd doe ik niet zoveel km. Bedoeling is wel om op het gemak overal te geraken.

Max afstand gaat zo een 12 km zijn naar mijn vader of de kinesist.

Gewoon naar een fietsdealer gaan en een testrit vragen?

Waar beginnen?

Woon-werkverkeer is 4 km. Ook in mijn vrije tijd doe ik niet zoveel km. Bedoeling is wel om op het gemak overal te geraken.

Voor 4km… een goeie stadshybride zonder ondersteuning?

Voor 4km… een goeie stadshybride zonder ondersteuning?
Daar heb ik ook aan gedacht. Ergens vind ik me te jong en genoeg in conditie voor een elektrische fiets. Langs de andere kant zou het ook fijn zijn om eens tot bij pa of andere zaken te gaan met de fiets zonder "bezweet" aan te komen.

Enige nadeel van hoog te wonen, alles is bergop om thuis te komen.

Momenteel fiets ik op de damesfiets van mijn vrouw van toen ze 16 was en daarvoor op mijn pa zijn oude fiets, zal qua leeftijd niet veel schelen.

Waar beginnen?

https://www.barnrods.be/

Gewoon kijken hoe ge het meeste schtijl kunt maken.

Daar heb ik ook aan gedacht. Ergens vind ik me te jong en genoeg in conditie voor een elektrische fiets. Langs de andere kant zou het ook fijn zijn om eens tot bij pa of andere zaken te gaan met de fiets zonder "bezweet" aan te komen.

Enige nadeel van hoog te wonen, alles is bergop om thuis te komen.

Momenteel fiets ik op de damesfiets van mijn vrouw van toen ze 16 was en daarvoor op mijn pa zijn oude fiets, zal qua leeftijd niet veel schelen.
Begrijp mij niet verkeerd: ik vind een ebike ook zalig, ook voor sportieve, jonge mensen (als mezelf :)).

Maar aan de vraag dacht ik al te kunnen afleiden dat je niet echt thuis bent in de vehikels an sich. Maar een goed afgestelde, proper onderhouden, hybridefiets met bandjes op spanning… daar fietst zelfs een obese oma 18km/u mee zonder te zweten.

12km, ja, daarvoor zou je kunnen twijfelen. Zeker tegenwind, met hoogtemeters en het verlangen om zonder veel inspanning aan te komen. Dan kan je met eender welke Kettler/Oxford/… uit de voeten.

Canyon heeft ongelofelijk mooi geprijsde (e)bikes

Non e-bike. Heerlijk fietsje, superlicht. Wel wat sportief
https://www.canyon.com/en-be/hybrid...r-6/2797.html?dwvar_2797_pv_rahmenfarbe=BU/BU

Begrijp mij niet verkeerd: ik vind een ebike ook zalig, ook voor sportieve, jonge mensen (als mezelf :)).

Maar aan de vraag dacht ik al te kunnen afleiden dat je niet echt thuis bent in de vehikels an sich. Maar een goed afgestelde, proper onderhouden, hybridefiets met bandjes op spanning… daar fietst zelfs een obese oma 18km/u mee zonder te zweten.

12km, ja, daarvoor zou je kunnen twijfelen. Zeker tegenwind, met hoogtemeters en het verlangen om zonder veel inspanning aan te komen. Dan kan je met eender welke Kettler/Oxford/… uit de voeten.

Canyon heeft ongelofelijk mooi geprijsde (e)bikes

Non e-bike. Heerlijk fietsje, superlicht. Wel wat sportief
https://www.canyon.com/en-be/hybrid-bikes/city-bikes/commuter/commuter-6/2797.html?dwvar_2797_pv_rahmenfarbe=BU/BU
Ik ga gewoon eens bij dealers rond in de buurt en bekijk de 2 opties. Ik kan toch simuleren in de kbc app wat het zou kosten.

Ik ga gewoon eens bij dealers rond in de buurt en bekijk de 2 opties. Ik kan toch simuleren in de kbc app wat het zou kosten.
Zou ik ook doen, er bestaan 101 merken ...

Uiteindelijk is er keuze te over qua merken en modellen. Een e-bike met grote batterij, vering, dikke banden van 28 a 30kg. Of tegenwoordig meer lichte e-bikes die meer zoals een gewone fiets rijden, waar je vlotter eens boven de 25 per uur geraakt bij bergaf of wind mee.
De Koga E-F3 vind ik één van mooiere fietsen die het laatste jaar uitgebracht zijn.

Zou ik ook doen, er bestaan 101 merken ...

Uiteindelijk is er keuze te over qua merken en modellen. Een e-bike met grote batterij, vering, dikke banden van 28 a 30kg. Of tegenwoordig meer lichte e-bikes die meer zoals een gewone fiets rijden, waar je vlotter eens boven de 25 per uur geraakt bij bergaf of wind mee.
De Koga E-F3 vind ik één van mooiere fietsen die het laatste jaar uitgebracht zijn.
Ideaal, de dichtstbijzijnde dealer hier heeft Koga. Eens binnenspringen vandeweek.

Welke accessoires nemen jullie mee in het leasen? Helm, kledij, enz?

Laatst bewerkt:
Ideaal, de dichtstbijzijnde dealer hier heeft Koga. Eens binnenspringen vandeweek.

Welke accessoires nemen jullie mee in het leasen? Helm, kledij, enz?
Afhankelijk van de regeling, zo veel als mogelijk. Bij mij, door gebruik van eindejaarspremie etc, komt dat neer op bijna de helft korting.

Jammer genoeg is het bij ons via het cafetariaplan.

Is het dan nog zo interessant?
Dat is via cafetariaplan. Bij sommige werkgevers is 't enkel maandelijks brutoloon dat je opgeeft, bij anderen kan je ook dertiende maand bij in die pot steken. Bij anderen alleen de dertiende maand.

Dat is via cafetariaplan. Bij sommige werkgevers is 't enkel maandelijks brutoloon dat je opgeeft, bij anderen kan je ook dertiende maand bij in die pot steken. Bij anderen alleen de dertiende maand.
Ah ok, het is op maandelijks brutoloon in dat geval.

Terug
Bovenaan