Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanochtend sneed het ook bij mij. Van mijn werk heb ik een Buff, dat ga ik de volgende keer dragen wanneer het terug zou koud is. Zal ook wel helpen.Zijn er hier die op een speedpedelec met een dichte helm rijden? dus ook met een mondstuk?
Als ik iets voor mijn mond hou dan zie ik niets meer door mijn bril, maar de wind snijdt wel in mijn gezicht als ik tegen 45 km/h in de koude fiets.
Ik heb zoiets: https://www.decathlon.be/nl/p/mp/od...1b?mc=3bb8a302-0ad1-4bfd-a5d9-803d51575c1b_c1Vanochtend sneed het ook bij mij. Van mijn werk heb ik een Buff, dat ga ik de volgende keer dragen wanneer het terug zou koud is. Zal ook wel helpen.
Ik denk het wel dat je zo'n motorhelm kan dragen. Af en toe zie ik hier in de haven een man die een motorhelm draagt op een step. Ziet er een beetje gek uit maar dat maakt niet uitIk heb zoiets: https://www.decathlon.be/nl/p/mp/od...1b?mc=3bb8a302-0ad1-4bfd-a5d9-803d51575c1b_c1
maar als ik het te over mijn mond trek dampen mijn glazen van de mijn bril aan, op mijn kin lukt wel nog. Maar het blijft koud als de temperatuur rond het vriespunt is.
Echter is elke speedpedelec helm die je vind open aan je mond. In motorhelm fiets zal ook wel wettelijk mogen zeker om te dragen op een speedpedelec

Ik denk het wel dat je zo'n motorhelm kan dragen. Af en toe zie ik hier in de haven een man die een motorhelm draagt op een step. Ziet er een beetje gek uit maar dat maakt niet uit![]()
Dat klopt, bij dit weer is het interessant om direct op te laden als je toekomt.Ik ben niet zo technisch onderlegd, dus sla de bal mogelijks mis, maar :
Is een batterij in gebruik ook niet warmer?
In dat geval zou de batterij bij aankomst op het werk ook warmer zijn dan de buiten temperatuur.
Kaakbreuken zijn idd veelvoorkomend bij een step dus eigenlijk is zo'n full face of MTB-helm geen overbodige luxe.Ziet er idd niet uit, maar ten minste toch eentje die stil staat bij de gevaren en mogelijke gevolgen van een val met een step...
Zelf heb ik een ST2 en vind het een fijne fiets. Haal vlot 45km. Na meer dan 10.000km was het enigste probleem dat de batterijklep niet meer open ging. Dit werd hersteld onder garantie. Mijn ST2 heeft een voorvork en zadel, vind beide wel een meerwaarde. Een gevederd zadel vind ik wel het minimum.Ik ga eens horen hier voor wat raad.
Ik heb 4 offertes gemaakt op de website van Stromer en Riese & Muller.
De ST2 Pinion en de ST3 Pinion bij Strömer en dan de charger 4 GT en Supercharger 4 GT met Rohloff bij R&M.
De ST3 zoals ik hem samenstelde is wel betrekkelijk duurder dan de andere 3. Als ik voor een standaard ST 3 ga, is de prijs nagenoeg gelijk.
Kan iemand me de meerwaarde van de Rohloff wat meer toelichten. Ik heb wel wat opzoekwerk gedaan maar ik heb er niet mee gereden.
Mijn testritten waren op de charger 4 en de st2 (zonder geveerde voorvork en zadel) dus ik vind dat moeilijk vergelijken dan.
Het ontwerp van beide merken vind ik mooi met een lichte voorkeur voor de gepolijste naden van de Strömer.
Ik veronderstel dat een slot ook verplicht is bij de Strömer? Wat ik lees blokkeert die volledig zonder connectie? Natuurlijk kunnen ze hem dan wel opladen.
Hoe werkt de connectiviteit bij beide merken?
Mijn woonwerk is erg kort en deze fietsen zijn overkill. Maar ik wil deze fiets integreren in het dagdagelijkse leven en nu is die kans er via een leasing.
Graag jullie meningen. Dankjewel
Edit
Een testrit gaan maken met Klever x pinion. Dat gaat hem worden.
Prijs kwaliteit de beste keuze! Top beest van een fiets. Heb em ook staan![]()
Prijs kwaliteit de beste keuze! Top beest van een fiets. Heb em ook staan![]()
Ik gebruik deze voor kort woon-werk verkeer(+-8km vlak) en voor naar het cafe ;-) Ideale fiets daarvoor. Heb wel een andere stuur en een verende zadelpen erop gezet. In de zomer kan het ook wel eens voor een kort fietstripje, maar door de beperkte batterij en het ontbreken van versnellingen is dat absoluut goed te doen, maar niet ideaal. Wel je een fiets die dan ook dagtrips van 60km aankan op wat heuvelachtig terrein, dan zou ik naar iets anders kijken. Eventueel de CGO600 plus met een extra batterijpack.Ik had zelf de Tenways CGO600 Pro gezien, ben enorm fan van het design, maar geen idee of dit ook een goede fiets is…