Koffie
Member
Ik wil het gebruiken voor navigatie (heel beperkt). Anderzijds om de gsm uit mijn broekzak te houden (want kan er makkelijk uitvallen bij het fietsen - of dat idee heb ik toch).
Heb deze gekocht:
Heb deze gekocht:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vandaag en afgelopen vrijdag met mijn vriendin hare Stromer ST3 (die ik lease) woon-werk gedaan bij wijze van test.
Normaal gezien zouden we als kaders binnenkort ook fietsvergoeding krijgen naast onze firmawagen en aangezien het leasecontract binnenkort afloopt toch aan het nadenken om zelf misschien enen te leasen nu. Vooral eigenlijk ook omdat ik het als een goeie manier zie om wat extra beweging te hebben ipv stil te zitten in de wagen.
Al bij al voorlopig een goeie eerste ervaring maar soms toch verschoten van hoe hard (gevoel, niet snelheid) die fiets rijdt, heb ook wel wa last: tintelende handen, pijnlijke polsen, schouders... ben eens benieuwd of dat kwestie van gewenning is maar het zijn typische sympthomen van een slechte bike fit. Mogelijks veroorzaakt door het feit dat ik met mijn 1m96 eigenlijk een XL nodig heb ipv een L maar eigenlijk denk ik dat het stuur het echt probleem is: véél te breed.
Dat betwijfel ik sterk: de zadelpen is geveerd (Kinect), de voorvork niet maar die vering heb ik op mijn koersfietsen ook niet. Daar had ik helemaal in het begin last van mijn onderarmen maar dat ging weg na een paar ritten en heb ik in de 10 jaar sindsdien nooit nog last van gehad. Voorvorkvering op een Speed Pedelec lijkt mij ook gewoon een verschrikkelijk slecht idee.Ik denk niet dat het aan het formaat ligt maar aan het feit dat die fiets geen vering heeft

Dit vroeg ik me dus gisteren ook af.Ik heb enkel het comfortstuur overwegen omdat ik absoluut niet graag meer agressief zit. Ook totaal geen last van pijn ergens op mijn ST3, maar het stuur is inderdaad wel zeer breed.
Heeft de keuze voor een breed stuur niet te maken met de stabiliteit aan hoge snelheden?
Hier staat ook het comfortstuur erop omdat mijn vriendin ook niet gewoon is van zo agressief op een fiets te zitten.Ik heb enkel het comfortstuur overwegen omdat ik absoluut niet graag meer agressief zit. Ook totaal geen last van pijn ergens op mijn ST3, maar het stuur is inderdaad wel zeer breed.
Heeft de keuze voor een breed stuur niet te maken met de stabiliteit aan hoge snelheden?
Is moeilijk met 100% zekerheid te zeggen maar volgens mij veel kans dat het aan de stuurbreedte ligt. Die tintelende vingers/handen is een typische klacht.Dit vroeg ik me dus gisteren ook af.
Net een ST3 pinion geleased en na 20km krijg ik vaak wat tintelende vingers aan de linkerhand. Een collega met dezelfde fiets heeft het ook.
Dus kan het aan het brede stuur liggen?

Het zou dan gaan over het 2022 model. Hier in de streek zijn nogal wat bergjes, dus moet wel iets aankunnen. Heb niet zoveel eisen, alleen dat hij comfortabel is en een goede en krachtige motor. Merci voor het antwoord.Mijn vrouw heeft de +4 en is daar super tevreden van. Heel comfortabel, de Bosch Performance is krachtig.
Blijkbaar is de nieuwe +3 zeer vergelijkbaar dus kan hem alleen maar aanraden.
Dat is de reden dat ik een ST1 verkoos boven een ST3.Vandaag en afgelopen vrijdag met mijn vriendin hare Stromer ST3 (die ik lease) woon-werk gedaan bij wijze van test.
Normaal gezien zouden we als kaders binnenkort ook fietsvergoeding krijgen naast onze firmawagen en aangezien het leasecontract binnenkort afloopt toch aan het nadenken om zelf misschien enen te leasen nu. Vooral eigenlijk ook omdat ik het als een goeie manier zie om wat extra beweging te hebben ipv stil te zitten in de wagen.
Al bij al voorlopig een goeie eerste ervaring maar soms toch verschoten van hoe hard (gevoel, niet snelheid) die fiets rijdt, heb ook wel wa last: tintelende handen, pijnlijke polsen, schouders... ben eens benieuwd of dat kwestie van gewenning is maar het zijn typische sympthomen van een slechte bike fit. Mogelijks veroorzaakt door het feit dat ik met mijn 1m96 eigenlijk een XL nodig heb ipv een L maar eigenlijk denk ik dat het stuur het echt probleem is: véél te breed.
Ik heb de District+ 8 een jaar geleden gekocht en toch zeer tevreden van de ondersteuning/motor. Die heeft dezelfde Bosch Performance motor als de Verve+ 3, zie ik.Het zou dan gaan over het 2022 model. Hier in de streek zijn nogal wat bergjes, dus moet wel iets aankunnen. Heb niet zoveel eisen, alleen dat hij comfortabel is en een goede en krachtige motor. Merci voor het antwoord.
Hopelijk kunnen ze dat vlot en duurzaam oplossen zodat je daar na die interventie van de FM van af bent. Gelukkig hebben wij met de ST3 zo'n dingen niet voor gehad.Tis nog erger geworden.
Toen ik thuis kwam van de nachtshift reed hij gisteren wel normaal maar toen ik afstapte en de poort wou openen ging de fiets er opeens vandoor toen ik er naast stond.
Gelukkig kon ik direct de remmen inknijpen andere weet ik niet waar de fiets terecht gekomen was.
Toen ik hem dan naar de schuur wandelde zag ik een koppelingsensor fout.
Die krijg ik niet weg dus dat is morgen bellen naar de FM

Ik heb sinds vandaag de fiets terug en er was een stekker vervangen. Die was blijkbaar kapot of los getrokken of zo.Tis nog erger geworden.
Toen ik thuis kwam van de nachtshift reed hij gisteren wel normaal maar toen ik afstapte en de poort wou openen ging de fiets er opeens vandoor toen ik er naast stond.
Gelukkig kon ik direct de remmen inknijpen andere weet ik niet waar de fiets terecht gekomen was.
Toen ik hem dan naar de schuur wandelde zag ik een koppelingsensor fout.
Die krijg ik niet weg dus dat is morgen bellen naar de FM
geen wd40Sinds eind april 900km woon-werkverkeer gefietst.
Oorspronkelijk ging ik één keertje per week met de fiets gaan maar dat viel zo goed mee dat ik nu meer met de fiets ga dan met de auto.
Doen jullie zelf iets van onderhoud aan de fiets?
Ik spuit hem af en toe af als ie vuil is maar voor de rest nog niet veel tijd in gestoken.
Is een ketting smeerolie aan te raden of is gewoon af en toe wat wd40 ook goed?