Knarf
Well-known member
Ik ben zelf een MTB-er. En inderdaad.... Als je kijkt wat een koersfiets kost ten opzichte van een MTB.maar als je kijkt wat een beetje koersfiets tegenwoordig kost vind ik dat toch nog een pak frappanter.
Niet normaal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben zelf een MTB-er. En inderdaad.... Als je kijkt wat een koersfiets kost ten opzichte van een MTB.maar als je kijkt wat een beetje koersfiets tegenwoordig kost vind ik dat toch nog een pak frappanter.
Waarom zijn die Stromer fietsen zo duur eigenlijk? 5k, 7k, 9k zelfs? Waarom zijn die e-bikes veel beter dan eentje van 2500 euro?
Waarom zijn die Stromer fietsen zo duur eigenlijk? 5k, 7k, 9k zelfs? Waarom zijn die e-bikes veel beter dan eentje van 2500 euro?
Ge kunt tot 14K gaan zelfs bij de Stromer ST7. Komt al in de buurt van een kleine auto.Waarom zijn die Stromer fietsen zo duur eigenlijk? 5k, 7k, 9k zelfs? Waarom zijn die e-bikes veel beter dan eentje van 2500 euro?
Is de Klever N-Rogue geen oplossing voor je? Die is toch een pak goedkoper dan alle andere merken die je hier aanhaalt.Daarom zijn er nu nog enkel speedelecs van 'gespecialiseerde merken'. Stromer, Klever, Ellio, ...
Enkel Gazelle en R&M lijken daar nog tussen te staan. Maar deze zijn ook gewoon aan Stromer prijzen. Gazelle is zowat het goedkoopste nog te vinden voor €4900.
16k€? Ik heb net een ST7 gekocht, 12.9 k€. Ik kon er eventueel nog een verende voorvork en verende zadelpen opzetten, maar ook dan kwam je aan 14.2 k€.Ik was bij de Stromer dealer. En daar stond ook eentje van 16k. Vraag me toch of wie dat koopt?
Ja, dat is veel geld, maar dan blijft mijn woon-werkverkeer puur tijdsverlies (2 u per dag)Ter vergelijking: een Yamaha R7 kost 10K : https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/motorcycles/supersport/pdp/r7-2022/
Dan heb ik snel gekozen... Dat is wel gene fiets natuurlijk maar ook een vervoersmiddel waar ge geen last van files hebt.
Dat is een steeds wederkerend argument dat berust op onwetendheid. De snelste elektrische fietsen hebben een middenmotor. M1 had tot voor kort een "fiets" met ondersteuning die 75 km/h haalde, met een middenmotor (de nieuwste versie is wel iets trager, 55 km/h)Hetgeen ze mij hebben verteld. Als ge gemakkelijk 45 wilt rijden, moet de motor op het achterwiel zitten.
Is de Klever N-Rogue geen oplossing voor je? Die is toch een pak goedkoper dan alle andere merken die je hier aanhaalt.
Je hebt verder ook nog Kettler (Alu-rad)
Als ik nu kijk op de website : €14.700.16k€? Ik heb net een ST7 gekocht, 12.9 k€. Ik kon er eventueel nog een verende voorvork en verende zadelpen opzetten, maar ook dan kwam je aan 14.2 k€.
Maar 16k€, ik zie niet hoe je daar aan geraakt.
En als je die fiets koopt (en niet via lease aanschaft) krijg je nog wel wat korting
Dan ga ik ergens anders werkenJa, dat is veel geld, maar dan blijft mijn woon-werkverkeer puur tijdsverlies (2 u per dag)
Ik werk al 30 jaar bij dit bedrijf, niet direct van plan om er te vertrekken. En er vertrekken gaat me ook veel geld kostenDan ga ik ergens anders werken
Nog een belangrijke reden is dat ik ontspannen thuis kom na een rit met de speedpedelec, en dan gewoon veel beter met de stress om kan.Maar inderdaad voor zo ritten snap ik het wel. En dan met fietsvergoeding erbij...
Wanneer je spreekt over eindejaarspremie; is dat dan de CA90 collectie premie? Want dan is het antwoord simpel: niet interessant. Leasen van een fiets via het werk is interessant omdat je er een fiscaal voordeel aan hebt, en die premie is al netto...Leasing of niet ?
Ben sterk aan het twijfelen om een fiets te leasen via werk en vraag me af of het niet voordeliger is om zelf 1 aan te schaffen.
(Leasing via O2O)
Leasing gebeurd via eindejaarspremie over 3 jaar (dus 3x flink minder netto eindejaarspremie)
Er is ook een impact op het vakantiegeld (valt redelijk mee) en impact op je pensioen (dit zou gaan (als ik het mag geloven) over een 30 euro/jaar minder)
Ik zou een budget hebben als ik hun simulatietool gebruik van 7030 euro (waarvan als ik het goed begrijp je zelf nog een onderhoudsbuget moet bepalen tussen de 50 en 300 euro).
Dus stel ik neem het goedkoopste budget dan heb ik nog maar 6080 euro budget voor de fiets zelf. Dan moet daar nog een slot bij.
ik vraag me dus al af of ik überhaupt een deftige speedpedelec kan krijgen voor dat budget (een klever pinion heb je al voor rond de 6800 zie ik maar dat is met de medium batterij).
Er zijn er veel die zeggen, het is interessant om te leasen maar dan hoor je een heel ander kamp die het niet aanbevelen.
Ter informatie, het gaat over een traject van +/- 42 km H/T aan 0,24 cent fietsvergoeding.
Dus: leasen, interessant of niet ?
Bij Klever is nu een actie van de N Rogue, met zwaarste batterij. 4999.Leasing of niet ?
Ben sterk aan het twijfelen om een fiets te leasen via werk en vraag me af of het niet voordeliger is om zelf 1 aan te schaffen.
(Leasing via O2O)
Leasing gebeurd via eindejaarspremie over 3 jaar (dus 3x flink minder netto eindejaarspremie)
Er is ook een impact op het vakantiegeld (valt redelijk mee) en impact op je pensioen (dit zou gaan (als ik het mag geloven) over een 30 euro/jaar minder)
Ik zou een budget hebben als ik hun simulatietool gebruik van 7030 euro (waarvan als ik het goed begrijp je zelf nog een onderhoudsbuget moet bepalen tussen de 50 en 300 euro).
Dus stel ik neem het goedkoopste budget dan heb ik nog maar 6080 euro budget voor de fiets zelf. Dan moet daar nog een slot bij.
ik vraag me dus al af of ik überhaupt een deftige speedpedelec kan krijgen voor dat budget (een klever pinion heb je al voor rond de 6800 zie ik maar dat is met de medium batterij).
Er zijn er veel die zeggen, het is interessant om te leasen maar dan hoor je een heel ander kamp die het niet aanbevelen.
Ter informatie, het gaat over een traject van +/- 42 km H/T aan 0,24 cent fietsvergoeding.
Dus: leasen, interessant of niet ?
Bedankt voor je antwoord! Heb het uiteindelijk niet gedaan, fietsen zagen er wat goedkoop uit, en klein. Was ook een voorwielmotor, wat niet zo aangenaam reed.
Hier ook net te horen gekregen dat we fiets leasing gaan kunnen doen via het werk. Volgende week pas alle details in een vergadering maar het zou via raida gaan en die lijken op het eerste zicht geen Klever te doen helaas want die N Rogue staat me wel heel erg aan. Ik doe wel maar 10km enkel maar een 25km/h model ben ik niets mee nu rij ik met bagage en gravelbike met 40mm banden al gemiddeld 27. Het zou vooral zijn om minder in het zweet toe te komen en zelf te kunnen kiezen hoe hard je trapt.
Dat versta ik, maar de fiets is ook (bewust) mijn enige vervoersmiddel naar het werk. Ik heb dus nooit een plan B bij regen, wind, kou, ijzel, sneeuw,...Ik wil zeker en vast u rekening niet maken, en iedereen moet doen wat hij wil. Maar 10km enkel is voor mij persoonlijk met een SP wel wat overkill, zelf al is het via leasing.
Zijt ge daar zeker van?ST7
...Pinion is echt wel iets waar ik ga mee moeten leren rijden, echt wel anders . Stoppen met trappen om te schakelen…
Ik weet niet welke Pinion dat is maar op die ST3 waar ik heb met gereden kon ik gewoon blijven trappen. Onbewust, vanop de koersfiets, let ik er wel altijd op om klein beetje minder druk te zetten als ik schakel.Pinion is echt wel iets waar ik ga mee moeten leren rijden, echt wel anders . Stoppen met trappen om te schakelen…
Dit een speciale serie, de enigste pinion met smartshift, elektronische schakeling dus, ik dacht dat Stromer daar tot eind 2024 monopolie op heeft.Zijt ge daar zeker van?
De nieuwe Pinion gearboxes (model 2024 dus) kunnen shiften onder load.
Ik zou verwachten dat op het topmodel van Strömer die zou staan?
Smart Shift pinion kan ook shiften onder load.Dit een speciale serie, de enigste pinion met smartshift, elektronische schakeling dus, ik dacht dat Stromer daar tot eind 2024 monopolie op heeft.