Ik rij nu een twee weken met Tenways CGO600 pro.
Hoe doet deze het bergop?
Welke snelheid haal je dan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik rij nu een twee weken met Tenways CGO600 pro.
Eens stevige brug kan je in ondersteuning stand 2 van 3 makkelijk op en haal je nog steeds je 25km/u. Standje 1 ga je toch de benen ook wat extra moeten inschakelen. Als het je doel is, regelmatig de Ardennen of wat meer verticaal uitdagendere routes te doen, dan zou ik opteren voor een e-bike met versnellingen en wat grotere batterij.Hoe doet deze het bergop?
Welke snelheid haal je dan?
De levensduur van een riem + tandwielsysteem op een speed pedelec hangt af van verschillende factoren, zoals:Ik ben op zoek naar een tweedehands speed pedelec en vroeg me af hoeveel km een belt + pinion-systeem ongeveer meegaat (mits goed onderhouden) voordat het risico op problemen te groot wordt. De fietsen die mij interesseren hebben soms als 20-30.000 km op de teller en ik heb geen flauw idee of dat (te) veel is.
Neen, dat is niet helemaal juist, het zijn gewoon geen ebikes, het zijn motorfietsen klasse B wanneer ze 45 km/h max rijden . En als ze 55 km/h max halen zijn zijn het volgens mij moto's.Ebikes met een gashendeltje zijn gewoon illegaal in België. Als je zonder iets te doen 50 per uur wil rijden moet je een brommer kopen.
Das waar. Een loodjesgeweer is legaal, maar een loodjesgeweer dat 600 schoten per minuut kan afvuren niet want dat noemen ze een AK-47.Neen, dat is niet helemaal juist, het zijn gewoon geen ebikes, het zijn motorfietsen klasse B wanneer ze 45 km/h max rijden . En als ze 55 km/h max halen zijn zijn het volgens mij moto's.
Minerva was een iconisch merk vroeger (luxewagens, fietsen en bromfietsen), maar dat bestaat al jaren niet meer. De merknaam is nu opgekocht /gerecycleerd en wordt gebruikt om opnieuw fietsen aan de man te brengen.Ik ben de afgelopen weken door problemen met de auto gaan werken met een e-bike van mijn schoonvader. Het beviel mij wel, en ben ook aan het overwegen om er één aan te schaffen. Mijn schoonvader heeft een fiets van het merk Trek, waarmee ik zonder problemen 25km/u haalde. Maar specificaties van de fiets weet ik niet.
Waar moet ik zelf op letten bij de aankoop? Mijn vader zag er één staan in promotie bij zijn plaatselijke Hubo van het merk Minerva, was afgeprijsd naar 900€. Is dat een beetje een deftig merk? Specificaties van die fiets weet ik morgen pas als ik zelf ga kijken.
Er bestaan wel goedkope, degelijke elektrische fietsen hoor.Bedankt voor je antwoord! Heb het uiteindelijk niet gedaan, fietsen zagen er wat goedkoop uit, en klein. Was ook een voorwielmotor, wat niet zo aangenaam reed.
Niemand ervaring met R&M en/of Koga? Mag ook iets anders zijn, maar een riem, ingebouwde batterij in het frame en degelijke ondersteuning is wel een vereiste.Ik ben aan het kijken om er een op de zaak te kopen waarmee mijn vrouw ook af en toe kan rijden. Ik zou dan een maat 53 nemen (hoogstwss). Het gaat om de R&M Nevo GT vario 51 (dus model van vorig jaar): € 4.459. Een andere die ik op het oog heb is de Koga E-NOVA EVO-PT Pro 625Wh 53, kostprijs van deze is € 4.599.
Ik heb een testrit met een R&M gedaan en vond die heel onaangenaam rijden..Mijn vrouw heeft onlangs een R&M gekocht en is er tevreden over.
Alleen spijt van de midden motor bij hevige tegenwind.
Ze haalt amper nog +/- 35 km/h en ze moet al hevig stampen dan
R&M Nevo en Specialized Turbo Como 4.0 IGH kort getest hier - goed voor beiden maar uiteindelijk gekozen voor de Specialized wegens goede dealer dichtbij en het vriendelijkere prijskaartje - gezien beperkte gebruik. Nu ongeveer 1000km en tevreden van. Puur qua bouwkwaliteit zijn beiden gewoon goed in de belangrijkste componenten - denk dat het vooral op persoonlijke voorkeur zal aankomen. Vrienden van ouders hebben beiden een R&M Nevo en zijn daar ook tevreden van.Niemand ervaring met R&M en/of Koga? Mag ook iets anders zijn, maar een riem, ingebouwde batterij in het frame en degelijke ondersteuning is wel een vereiste.