Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag voor de eerste keer naar het werk gefietst. Het ging vlotter dan ik dacht, 18,5 km op 52 min.
Maandag ga ik alleen een andere route zoeken want om 4 uur 's morgens door het onverlichte bos was leuk maar slalommen tussen de everzwijnen, hertjes, vos, marter en twee poezen zal misschien niet altijd vlot verlopen.
Welke app gebruiken jullie om routes uit te stippelen?
Eind vorig jaar stond ik hier voor dezelfde keuze. Uiteindelijk de ST3 gekocht. Om 2 redenen : motor is iets krachtiger en dus vlotter om 45 te rijden, zeker bij wind op kop.Vandaag bij een winkel geweest en nu zie ik nog steeds door de bomen het bos niet meer.
St2 of St3. Riem of ketting
Ok tnxEind vorig jaar stond ik hier voor dezelfde keuze. Uiteindelijk de ST3 gekocht. Om 2 redenen : motor is iets krachtiger en dus vlotter om 45 te rijden, zeker bij wind op kop.
En ook omdat er blijkbaar met de nieuwe ST2 veel problemen zijn/waren. Dus beter zekere voor onzekere.
Kleurtje is in mijn ogen minder belangrijk dan het technischeOk tnx
Kleuren vind ik wel minder mooi of weinig keuze momenteel.
Collega van mij heeft vorig jaar een ST3 in san Marino blauw gekocht maar wel met ketting.
Hij wilde geen riem meer na een ST2 met alleen maar problemen.
Verende voorvork ga ik niet nemen want naar het werk mooie fietspaden en heb een lang stuk van 16km rechtdoor.
Verende zadelpen lijkt me wel een goede optie.
Ik denk dat als je hem snel wil, je best voor een ketting kiest.Vandaag bij een winkel geweest en nu zie ik nog steeds door de bomen het bos niet meer.
St2 of St3. Riem of ketting
Ik ken ook een paar mensen met de ST2 en hebben daar ook wat problemen mee.Collega van mij heeft vorig jaar een ST3 in san Marino blauw gekocht maar wel met ketting.
Hij wilde geen riem meer na een ST2 met alleen maar problemen.
Net eens gaan zien op hun site. Komen deze maand net uit.Nu kun je ook een ST2 met pinion krijgen ipv de Sturmey Archer hub. Zouden ze ook gedaan hebben om wat minder in de problemen te zitten.
Het prijskaartje is wel niet mals, dan ben je imo beter af met een Kleven N rogue pinion. Die biedt zelfs nog wat meer opties.
ST2/ST1 vs ST3 is meer een kwestie van minder sportief vs sportieve zit. Tegenwind houdt de ST3 zich beter maar ik heb nu ook geen klagen met de ST1. Als er geen wind is of wind in de rug knallen ze naar 45. Zelfs met een lichte tegenwind haal je dat nog.
Levertijd vind ik niet direct een probleem hoor.Ik denk dat als je hem snel wil, je best voor een ketting kiest.
Want ik hoor overal enorme leveringsproblemen voor fietsen met een riem. Bij Klever geven ze momenteel geen richtdatum meer. Mensen die al enen besteld hadden hebben ze hun richtdatum geannuleerd.
Fietsleasing en km-vergoeding maakt het gratis natuurlijk, mochten die er niet zijn zou de verkoop slechts een fractie zijn. Anderzijds heeft een goede vriend net een koersfiets van 16k gekocht - het kan dus nog exuberanter. Laat ons hopen dat de stimulans resulteert in meer fietsers en een goede infrastructuur.Net eens die ST3 opgezocht, begint bij 7k. Ik ben helemaal niet thuis in de fietswereld maar dat is toch echt veel geld?
Inderdaad, houdt mij ook tegen een te kopen. Daar heb je een kleine 2de handswagen voor. En onderhoud van zo'n fiets is ook niet goedkoop denk ik als je alles volgens het boekje doet.Net eens die ST3 opgezocht, begint bij 7k. Ik ben helemaal niet thuis in de fietswereld maar dat is toch echt veel geld?
Exact dezelfde discussie gehad vorige week. Ik ben ook aan het overwegen om een speed pedelec te kopen, maar een kameraad van mij is niet echt voorstander. Waarop die dit voorstelde als alternatief: Yamaha TricityInderdaad, houdt mij ook tegen een te kopen. Daar heb je een kleine 2de handswagen voor. En onderhoud van zo'n fiets is ook niet goedkoop denk ik als je alles volgens het boekje doet.
Mha, ivm fietsvergoeding terug na enkele jaren.Inderdaad, houdt mij ook tegen een te kopen. Daar heb je een kleine 2de handswagen voor. En onderhoud van zo'n fiets is ook niet goedkoop denk ik als je alles volgens het boekje doet.
Zolang je niks voor hebt, niets.Iemand een idee wat dat doet met de verzekering en het leasecontract?
Of wat je een schoolvoorbeeld van geen goed onderhoud kan noemenMha, ivm fietsvergoeding terug na enkele jaren.
ST3 hier,
Onderhoud: ketting en kranskes van casette vervangen om de 6000km +-70EUR , sommige doen er +10K mee
Om de 300km ketting proper maken en smeren. 2min werk
Hier remblokken vervangen na 15K km 50EUR
Nu 20K km op de teller en nog steeds eerste banden...
Dat krijg je dan met al die leasing fietsen en voordelen van de regering, Iemand moet de rekening wel betalen.De prijs van een speed pedelec is gewoon buiten proportie, de prijs van fietsen in het algemeen.
Maar we zitten er nu eenmaal mee.