De E-Bike thread

Collega heeft een Pedelec en heeft eigenlijk nog geen grote problemen gehad eigenlijk. Enkel in het begin dat z'n nummerplaathouder afgebroken was. maar dat was vrij gemakkelijk hersteld.
Heeft nu al bijna 1500km ermee.
 
Iemand die wat elektrische bakfietsen kan aanraden ?

Mijn cowboy 2 leasing loopt ten einde na 3 jaar en dacht aan een bakfiets voor het gezin.

Zo een urban arrow is populair maar kost 5k+ nieuw, maar je hebt dan ook precies andere fietsen van 3k.
Waarin zit eigenlijk het verschil ? Niet echt te zien als je de specs leest.
 
Persoonlijk slechte ervaringen mee gehad of al meerdere negatieve dingen van gehoord?
Persoonlijke ervaring. Met momenten gaat het niet zo soepel en soms schakelt de Enviolo niet lekker. Dan trap ik er als het ware door, voor die schakelt. Natuurlijk krijg je zoiets dan bij een fietsenwinkel niet uitgelegd want het komt maar eens om de zoveel keer voor.
 
Tnx voor de info @Didymus en @Green Mamba .
Deze week ga ik nog naar één of twee andere winkels met andere merken, eens horen wat ze daar zeggen!
Één van die test modellen gisteren met dat merk schakelde ook totaal niet soepel en liep wat vast. Lag aan de afstelling volgens de verkoper.
 
Is een riem de meerprijs ten opzichte van een ketting de moeite waard?
Aanvullend: een riem is in principe onderhoudsarm: heeft geen smering nodig, rekt niet uit en geeft geen slijtage aan de tandwielen, want die zijn er niet. Het is wel veel duurder en vraagt wat meer kennis om te vervangen dan een ketting. Als je voor Rohloff opteert (Enviolo suckt), dan schiet de prijs van de fiets wel serieus de hoogte in.
 
Je kan natuurlijk ook voor Shimano kiezen, met een Gates riem ipv Rohloff. Mijn vrouw heeft een e-bike met riem, Shimano steps motor en alfine 8 Di2. Rijdt en schakelt super.
Ik heb een gewone fiets met riem en Shimano alfine naaf-versnelling, ideaal voor zorgeloos woon-werkverkeer.
 
Ik ben nog wat gaan testen met verschillende merken en naar mijn gevoel is het fietsen met een ketting fijner dan met een riem.
Ik heb nu een offerte binnen voor een kettler die aan mijn vereisten voldoet.

Wat denken jullie?
 
Juij, er komt eindelijk wat schot in de zaak. Besteld op 6/3 en fiets was al in stock bij de fietsenhandelaar. Vrijdagmiddag is m'n nummerplaat aangevraagd. Mijn geduld is al aardig op de proef gesteld. Bij elke speed Pedelec die ik zie rijden (en als ge er op met zijn da er f*cking veel) roep ik al 3 weken tegen mezelf: "Ik wil mijn fiiiiiieeeeeets!!!!!"

In orde - Jouw nummerplaat is aangevraagd bij DIV door o2o en is onderweg naar de fietshandelaar

Eens benieuwd hoelang het gaat duren om die nummerplaat te krijgen. Ik zou die fiets vrijdag al heel graag willen gebruiken...
 
Ik heb gezien dat er in Alken een nieuwe Stromer winkel is, "de stromer soigneur".

En dan een vraagje, wat denken de speed pedelec kenners hier van de Fuell Flluid 1S?
Deze word onder andere verkocht via de hbvlshop.be (en ook bij andere kranten denk ik).
In april zijn er testdagen op verschillende plaatsen met deze fietsen.
 
Joepie!!!!

Deze voormiddag om m'n fiets geweest.
Met de doos van de helm waarin 2 laders en alle papieren van 2 fietsen onder m'n arm (dommerik dat ik was geen rugzak of fietstas bij) naar huis gefietst.
Wat een genot om mee te rijden, heel rechtop, volle tegenwind, met 1 hand aan het stuur lekker even 48km/u op het gemakje op de fietssnelweg gereden.
 
Ik heb er ook lang over getwijfeld, zelfde model als u toevallig.
Maar ik ga nooit aan die "20% woon werk verkeer" komen door mijn shifts.
Met de nacht zou ik sowieso nooit gaan en dat is al praktisch de helft van mijn shifts.
 
Ik heb er ook lang over getwijfeld, zelfde model als u toevallig.
Maar ik ga nooit aan die "20% woon werk verkeer" komen door mijn shifts.
Met de nacht zou ik sowieso nooit gaan en dat is al praktisch de helft van mijn shifts.
Die 20% is 40 dagen op een jaar, of 4 dagen per maand (en dan zit ge er al over).

En als ge bvb met de trein naar uw werk zou gaan telt de fietsrit van u thuis naar het dichtstbijzijnde station ook mee. Zelfs al is dat maar 2km.
 
Joepie!!!!

Deze voormiddag om m'n fiets geweest.
Met de doos van de helm waarin 2 laders en alle papieren van 2 fietsen onder m'n arm (dommerik dat ik was geen rugzak of fietstas bij) naar huis gefietst.
Wat een genot om mee te rijden, heel rechtop, volle tegenwind, met 1 hand aan het stuur lekker even 48km/u op het gemakje op de fietssnelweg gereden.
Amai, dan zit er in de n Rogue meer poer dan in mijn ST1.
En ik was nog aan het denken om de mijne over te nemen bij einde leasing. Nog 5 maanden te gaan.
Ik zou nog een x speed durven nemen
 
Vandaag voor de eerste keer naar het werk gefietst. Het ging vlotter dan ik dacht, 18,5 km op 52 min.
Maandag ga ik alleen een andere route zoeken want om 4 uur 's morgens door het onverlichte bos was leuk maar slalommen tussen de everzwijnen, hertjes, vos, marter en twee poezen zal misschien niet altijd vlot verlopen. 😁

Welke app gebruiken jullie om routes uit te stippelen?
 
Vandaag voor de eerste keer naar het werk gefietst. Het ging vlotter dan ik dacht, 18,5 km op 52 min.
Maandag ga ik alleen een andere route zoeken want om 4 uur 's morgens door het onverlichte bos was leuk maar slalommen tussen de everzwijnen, hertjes, vos, marter en twee poezen zal misschien niet altijd vlot verlopen. 😁

Welke app gebruiken jullie om routes uit te stippelen?
https://www.komoot.com/nl-nl/plan vind ik wel fijn werken voor fietsroutes.
 
Terug
Bovenaan