De buren van BeyondGaming

Ik vraag me af wat die daar uitsteken want ik heb twee kleine kinderen en nog nooit hun kak tot op een ander verdieping geroken.
geen idee, maar die kleine kan ook serieus krijsen. al hoor ik dat amper, ge weet dat die zijn longen aan het uitpersen is. denk dat ie dan meteen ook zijn darmstelsel in gang steekt.

woon naast het werk en moet de privé parking int oog houden.
Stond overlaatst een lichte vracht geparkeerd, dus heb ik een briefje onder de ruit gestoken dat het dus privé terein is en deze voorbehouden is voor het personeel.

2 weken later zienek da buske der weer oprijden, en zich parkeren. Kheb hem int oog gehouden en twas gwn de buurman.
Had blijkbaar geen zijn om plaats te maken op zijn oprit.

Da doede toch gwn ni? Als ze als vragen van, hey parkeer hier is ni aub, toch negeren en u parkeren.
En dieje kan zich ook perfect voor zijn deur opt straat zetten, daar is ALTIJD plaats. Marja dan staat hem naast de drukke baan.
Of parkeert gwn op uw eigen terein.

Een keer deze ruzie gehoord toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Buurvrouw: "En dat is altijd hetzelfde met u. Ik ben het beu. Nooit eens een compliment, maar altijd kritiek geven. Nooit zijt gij een positief"
Buurman: "Allez dan... Wauw ge hebt wortelsoepgemaakt. Bravo!!! Klapt megasarcastisch in zijn handen"

Wat een verhalen hier, ik dacht dat wij het in de straat al erg hadden met een buur die vanalles verzamelt en zijn oprit vol rommel laat liggen. :laugh:
Voor de rest hier vaak parkeer ergernissen, qua lawaai weinig last van de buurt of van de huizen rondom ons.

Enkele huizen naast ons is het wel vaak ruzie tussen een dame en iemand uit de oostblok. Politie is al enkele malen geweest en de dame is vorige keer verhaal komen doen tegen mij, zijn toch wel belachelijke toestanden allemaal. Je moet maar eens ongeluk hebben en naast een pipo wonen.

Note to myself: ga nooit in een appartement wonen

woon naast het werk en moet de privé parking int oog houden.
Stond overlaatst een lichte vracht geparkeerd, dus heb ik een briefje onder de ruit gestoken dat het dus privé terein is en deze voorbehouden is voor het personeel.

2 weken later zienek da buske der weer oprijden, en zich parkeren. Kheb hem int oog gehouden en twas gwn de buurman.
Had blijkbaar geen zijn om plaats te maken op zijn oprit.

Da doede toch gwn ni? Als ze als vragen van, hey parkeer hier is ni aub, toch negeren en u parkeren.
En dieje kan zich ook perfect voor zijn deur opt straat zetten, daar is ALTIJD plaats. Marja dan staat hem naast de drukke baan.
Of parkeert gwn op uw eigen terein.
Same here, we hebben opritten en er is eigenlijk plaats genoeg, maar even verder op heeft men appartementen laten bouwen zonder verplichting tot de huur van een garage. Het gevolg is een parkeerdrama in de straat gezien elk huis wel 2 of meerdere wagens heeft.

We hebben al briefjes onder de ruiten gestoken van mensen die voor andermans oprit of garage staan, hebben hen erop aangesproken,... niets dat helpt.

Voortaan gewoon meteen buiten komen wanneer iemand aanstalte maakt om er te gaan staan. Anders claxon wanneer we van de oprit willen vertrekken/parkeren of de politie bellen.
Dat men die marginalen in die appartementen eens verplicht tot een garagebox te huren of dat de gemeente daar maar parking voor voorziet, zij hebben de vergunning afgeleverd.

Persoonlijk heb ik er niet niets op tegen dat men eens voor onze deur staat voor snel ff iets in te laden of wanneer men dat komt vragen allemaal geen probleem. Wat wel een probleem is, is wanneer je wil vertrekken en dat niet lukt of wanneer je thuiskomt met boodschappen en 500m moet lopen met al dat gerief omdat er klootzakken de wegcode niet kennen.

Doet me trouwens denken aan een koppel dat vroeger in de straat woonde met bromfietsen. Ze parkeerden die altijd op het voetpad waardoor kinderen op straat moesten lopen om te passeren. De wijkagent heeft dat koppel erop aangesproken en begonnen ze als kleuters hun bromfietsen te parkeren op straat, soms net voor de oprit/garage van iemand waardoor die bijna niet kon afdraaien.

Die hebben een voortuin met pad en zelfs een stuk betegeld aan de voorraam waar die bromfietsen perfect kunnen staan. Nee, dan gaan ze die plekken vrijhouden voor niets en hun brommers op straat gooien. Even terug is er dan eentje van gestolen en hebben ze elektrische fietsen gekocht. Ook daarvan had de man van het koppel malchance en is zijn fiets gestolen op het werk.

Dankzij de rondtrekkende dievenbendes zetten ze nu alles mooi binnen of voor hun deur. :unsure:

Hier ook blij dat we niet meer in een appartement wonen.
Al bij al viel het bij ons wel mee:
  • een stoner als onderbuur met een ambetante vader die die jongen met alles moest helpen en mij daar mee lastig viel
  • een chichi onderbuurvrouw die last had van de droogkast op een zondagmiddag
  • een rokende zijbuur die dat onder zijn dampkap deed waardoor dat door een slecht ventilatiesysteem in het appartement kwam
  • een bommake naast ons die altijd mijn hulp vroeg voor vanalles (wij kregen daar wel regelmatig iets van eten van), die had wel de gewoonte om om 23u 's avonds nog soep te mixen in de keuken die naast onze kamer lag
Na ons is mijn schoonzus daar gaan wonen en is die chichi onderbuurvrouw vertrokken en vervangen door een ouder koppel waarvan de man compleet zot was! Heel de blok geterroriseerd met klachten over alles. Die heeft mijn schoonzus op een bepaald moment uit zijn deurgat geschopt... Gelukkig heeft mijn schoonzus sinds kort ook een eigen huis en zijn ze daar van af. Wat die mensen in een appartement kwamen zoeken snap ik nog steeds niet.

Wij wonen nu in een half-open huis in een wijk waar iedereen elkaar begroet, wat een verschil!
De buren waar wij geen muur mee delen zijn oude mensen, beetje Natuurpunt-hippies (de boom op de scheiding snoeien was niet volledig naar hun goesting) maar weinig last van (behalve hun hond die af en toe wat blaft).
In het aanpalend huis woont een pas gescheiden vrouw met haar twee zoontjes, de jongste is zot van onze honden en wij gaan daar regelmatig is mee wandelen. De buurvrouw komt ook af en toe eens aperitieven op het terras, hare vent heeft haar vlak voor corona laten zitten en ze zit dus hele dagen alleen. Wij komen daar goed mee overeen en het is ook geen misse :unsure:...

Laatst bewerkt:
Ik heb nog twee verhalen over mijn marginale buurman die het delen waard zijn.

Op een dag kwam zijn buur aan de andere kant hier eens vertellen dat hij er ook problemen mee had. Die man heeft in z'n tuin een mooie, grote boom met rode blaadjes staan. Zoals de meesten wel weten, vallen die blaadjes al eens af en blaast de wind die her en der. Zo kwam een groot deel ook bij hem in de tuin terecht en daar kon hij niet echt mee lachen. De marginale buur is boos gaan zeggen dat die man moest zorgen dat die bladeren niet bij hem in de tuin kwamen. Omdat die man de natuur niet de baas kan zijn en de boom natuurlijk niet wou weg doen, heeft die het maar gewoon zo gelaten.
Uiteindelijk heeft de marginale buur effectief geprobeerd om een soort van net boven de haag tussen hun twee in te spannen, om die blaadjes tegen te houden. Zag er niet uit en hielp blijkbaar niet zoveel, want na een tijdje heeft hij het ding maar weer terug neer gehaald. Blijkbaar is hij wel met een rekening ervoor bij die andere buur gaan aankloppen, maar die heeft uiteraard geweigerd er ook maar iets voor te betalen. Zijn nu ook niet meer de beste vrienden.

In het andere verhaal kom ik ook een beetje voor. Op een dag komt hier in de zaak een vreemde vrouw van in de 50 of vooraan de 60 vragen of ik wist of de marginale buur thuis was of dat ik hem recent nog gezien had. Ze was bij hem gaan aanbellen maar hij deed niet open. Ik wou me niet bemoeien dus ik ontwijk de vragen, ze gaat terug buiten. Een tijdje later komt ze echter terug, ze was rond z'n huis gegaan en had z'n auto vanachter zien staan. Toch even wat mee staan praten en uit het gesprek bleek dat de marginale buurman die vrouw "op de chat" had leren kennen en dat ze elkaar eigenlijk nog maar één of twee keer in't echt gezien hadden. Het was me eigenlijk al snel duidelijk dat 'm die vrouw geghost had en nu gewoon de deur niet wou open doen, hij had toen ook al z'n huidige vriendin. Helaas was dat nog niet bij die dame doorgedrongen. Die was in alle staten en dacht dat hij "misschien iets gekregen had", waardoor ik nog serieus op die heb moeten in praten om te voorkomen dat ze een ambulance zou bellen. Uiteindelijk is die nog de hele dag voor z'n huis blijven wachten.
's Avonds hoor ik geroep buiten en ga ik aan het raam eens kijken. Zie ik dat de buurman toch buiten gekomen was om die vrouw te proberen weg te jagen, terwijl die van colère in z'n tuin z'n struiken stond te vertrappelen. Uiteindelijk is de politie het mogen komen oplossen.

Als ik ooit terug verhuis naar een appartement (en hoe langer deze thread gaat worden, hoe kleiner die kans, gok ik) dan ga ik echt proberen uit te kijken naar slaapkamers die niet grenzen aan buren. Geen idee of dat simpel is, vermoedelijk niet...

De buren van mijn oud appartement kropen eigenlijk al na het avondeten in hun slaapkamer, helaas niet om te slapen, maar om luid tv te kijken tot middernacht. Nooit geweten wie ze waren (was eigenlijk den blok ernaast), maar slaapbevorderend was het niet. En de rokende onderbuur vond dat de openlucht begon zodra hij zijn eigen deur uit was, niet dus...

Momenteel een half open bebouwing: links grenzend aan de buren hun garage, rechts onze garage, slaapkamer boven omringd door eigen kamers en niks dan lucht = :sleep: and I love it.

Achterbuur sinds twee jaar jonge mensen die vorige zomer te weinig hun kot zijn kunnen uitkomen en iets te veel muziek spelen in hunnen hof naar mijn goesting. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik ben er nogal gevoelig aan.
Alleszins, als ooit onze tuin onder handen wordt genomen plaatsen we rondom zowat geluidswerende schermen. Zal al wel iets helpen, hoop ik...

Ik heb ooit nog dicht bij het Rabot gewoond in Gent. Nog voor ik het appartement had werd ik aan de entree verwelkomd door een marginale vent die direct vroeg of ik eens goed gepijpt wou worden. Vriendelijk bedankt en als een idioot er toch gaan wonen. Was het zoeken beu, appartement zelf was in orde en dacht dat het een simpele "scare" tactic was om hopelijk iemand anders het appartement te kunnen fixen.

3 jaar na datum echt moeten aftrappen of er gingen accidenten gebeuren. Een hoop heroine junkies, wereldvreemde kutstudenten, seniele bejaarden en 2 of 3 prostituees op het bovendste verdiep die klanten aan de lopende band hadden.

Hoogtepunten:
- Heroinejunkies wiens crt tv was geïmplodeerd terwijl ze KO lagen. Wakker geworden onder hevige rookontwikkeling. Hadden mijn buren de deur niet ingetrapt gekregen hadden ze het waarschijnlijk niet gehaald. 1 ervan was blijkbaar al langs de raam haar overlevingskansen aan het inschatten. 5e verdiep.
- Concierge/appartements verantwoordelijk(60+?) die onder valse pretense mij naar haar appartement lokt om haarzelf naakt te presenteren.
Was blijkbaar een ritueel voor alle mannen in het appartement. Ding zag er uit als een weggesmolten Boobah. Moest het nu een Hellen Mirren zijn geweest, met plezier!
- Bums die in de winter beneden in de garage zaten te neuken. Niets zo griezelig als in een donkere ruimte aankomen, het automatisch licht zien aanspringen en in de verte zie je precies iemand worden vermoord. En dan kijk je duidelijk om zeker te zijn want ik moet hun toch passeren, en dan ben IK de onbeschofteling natuurlijk.

Mijn buren zuipen belachelijk veel flessen sinds corona. Echt veeeeel lege flessen wijn bij glasophaling.

Ik kan voorlopig van geluk spreken.

Ik woon in een nieuwbouw appartement, een blok van 8 appartementen (4 per verdiep). Vermits het nieuwbouw is voldoet het ook aan alle recente standaarden qua geluidsisolatie, dus ik heb eigenlijk weinig tot geen last van mijn buren. Allemaal rustige mensen. We liggen ook achterin een kleine zijstraat die enkel maar naar onze blok leidt, dus geen last van de straat ook niet.

Het enige waar ik last van had was toen het kindje van de bovenburen begon te stappen en te spelen, en af en toe al eens iets op de stenen vloer liet vallen. Zijn kamer is vlak boven mijn slaapkamer, en dat hoorde je wel. Maar na dat eens te vermelden is dat niet meer voorgevallen.

Aangezien mijn slaapkamer aan de gang grenst heb ik er ook voor gekozen die muur volledig te gebruiken voor een grote kleerkast, wat als een serieuze isolatie laag dient. Tenzij er iemand met grote hakken passeert en echt extreem veel geluid maakt hoor ik daar ook weinig van.

Ik hoop dat het nog wel even zo blijft, ik had er eerst ook wel wat angst voor, maar eigenlijk woon ik hier enorm rustig.

Heb ooit gehoord hoe mijn onderbuurvrouw werd verkracht 's nachts (daar ging ik toch van uit aangezien ze 'stop' riep en 'nee dat doet pijn')
Voor de rest altijd zelfde shit

Rooklucht die binnenkomt
Slaande deuren
Seksgeluiden
Kakgeluiden
Piepende rookmelders en niet weten waar
''Muziek''
Kwelende kinderen dag en nacht
Wasmachines
Buren die de hele dag lang hun hele inboedel van de ene naar de andere kant slepen
Etc.

3 huizen verder woont iemand in een woning waarvan de tuin grenst aan de tuin van zijn zoon. Allez, er is gewoon geen afscheiding tussen. Zo konden ze vroeger altijd letten op hun kleinkind, aangezien de ouders van dat kleinkind zelfstandig zijn was dat handig.

Jammer genoeg is de man hardhorig aan het worden en roept hij zelf ook gigantisch luid. Nu gebruiken ze hun kleinkind/die ouders voor vanalles en nog wat. Tot je zelfs in de zomer, de man hoort roepen: "X, ik ben aan het kakken, het WC-papier is op". De ganse buurt wist onmiddellijk waar hij zat.

Andere buren van ons bouwden ooit een hangar naast ons huis. Ze hadden het recht, dus geen probleem, maar hielden zich niet aan de bouwvoorschriften (gebruikten geen isolatie bvb). Toen ik dit aankaartte aan hen kreeg ik het verwijt dat ik als sos (ze wisten waar ik werkte) altijd de zelfstandigen wil tegenwerken in alles wat ik doe. Dat mijn pa zelfstandig was en mijn vriendin toen ook een zelfstandig bijberoep had én ik zelf ook al zelfstandig geweest ben (weliswaar klein bijberoep) was voor hem géén argument.

Met onze andere buren geen probleem. Gewoon even verschieten als hun 20-jarige zoon samen met zijn vriendin een Samson & Gert-concert in de badkamer geven, da's ongeveer het enige wat we horen :).

Ik woon op een appartement (2de en hoogste verdiep) en heb wel chance met m'n buren geloof ik. Mijn onderbuur is een oudere mens die je amper opmerkt. Alleen zijn kuisvrouw is er eentje die je door heel de blok hoort. Die praat redelijk luid en daar valt volgens mij geen woord tussen te krijgen.

Naast mij (met de hal er nog tussen) woont een vriendelijk koppel waarmee ik ook totaal geen problemen heb. Als er gekookt wordt ruikt heel de hal er wel naar. Gelukkig is 't altijd een aangename geur :unsure:. Maar ofwel werkt hun dampkap niet goed, ofwel zetten ze die gwn niet aan.

Dan op het gelijkvloers woont een moeder met dochter. Wij komen wel overeen, maar het zijn zonder twijfel de grootste lawaaimakers van 't gebouw. Ze hadden vlak voor ze hier introkken net een hond gekocht. Lief beest, maar blaft best luid. In 't begin was er een buur die 'm weg wou, maar dat hebben de andere bewoners niet gesteund. Uit medelijden voor de hond wsl. 't Valt uiteindelijk nogwel mee, maar als hij eens alleen zit kan hij wel eens blafsessies hebben van een uur. Nog meer volume komt van de dochter als er ambras is. Dan kan die serieus schreeuwen en met deuren slaan. Ook op hun hond durft ze haar keel opengooien. Zo leert dat beest het ook niet wsl.. Gelukkig is dat eerder uitzonderlijk.

Voor de rest geen marginale toestanden hier. De blok wordt proper gehouden en er zijn geen burenruzies ofzo.

Sinds 1,5 maand op een appartement, dus nog niet veel (slechte) ervaringen. Eigenlijk gewoon nog geen ervaring met de buren. We wonen op het 2e verdiep, waar we maar langs 1 zijkant buren hebben. Onze onderbuur is de huiseigenaar en echt een chille gast, uitwisselen van eten gebeurt regelmatig en iets gaan drinken in het park ook al eens. Je hoort er ook niks van, aangezien het een zwevende vloer is. Dus vica versa hoort hij ook niks van ons. Onze slaapkamer is dan gelegen tegen de andere buren hun appartement, maar tegen de gang. Dus soms horen we mensen op en af de trap stappen, maar niet luid genoeg om slecht te kunnen slapen. Ik denk eerder dat zij ons "geboenk" soms wel eens horen in de gang :unsure:

Volgens de onderbuur ook een vrij leuke straat met hier en daar wel de speciale personen, maar over het algemeen goed overeenkomend. Dus ik ben benieuwd voor de komende jaren.

Laatst bewerkt:
Grootste ergernis is mijn Vin Diesel wanende tjoening buurman die elke dag schijnbaar aan z'n vehikel moet werken op random momenten met bijbehorende revsessies.

Doet mij denken aan mijn achterburen.
Die hun kleinkind woont hier in de straat en zit daar dus regelmatig.
Nogal een ambetant verwend nest dat altijd zijn goesting krijgt van zijn grootouders.
Op een bepaalde dag heb ik die eens horen roepen dat hij moest kakken maar niet naar binnen wou.
Die heeft dan iets daarna in den hof gekakt te horen aan de reactie van zijn grootouders...

Terug
Bovenaan