De buren van BeyondGaming

Als ik dat hier met de YPAO-mic op mijn Yamaha systeem dat uitvoer heb ik geen keuze om dat luid of zacht te zetten.-
Ik kan mij wel inbeelden als je zelf zo geen spellement hebt en je krijgt dit elke week op je boterham… Er gaan genoeg mensen zijn die geen idee hebben van wat en waarom dit gedaan wordt en ik zou het persoonlijk beginnen nemen. Natuurlijk is het uur waarop OP dit doet een uur waar je normaal gezien zou moeten ‘kunnen’ omdat de meerderheid van mensen op dat uur nog steeds of wakker of niet thuis is of gewoon al moet kunnen accepteren dat er overdag lawaai zal zijn in de wereld. Maar elke week voor iets non-essentieel? Niet echt cool.

Ik kan mij wel inbeelden als je zelf zo geen spellement hebt en je krijgt dit elke week op je boterham… Er gaan genoeg mensen zijn die geen idee hebben van wat en waarom dit gedaan wordt en ik zou het persoonlijk beginnen nemen. Natuurlijk is het uur waarop OP dit doet een uur waar je normaal gezien zou moeten ‘kunnen’ omdat de meerderheid van mensen op dat uur nog steeds of wakker of niet thuis is of gewoon al moet kunnen accepteren dat er overdag lawaai zal zijn in de wereld. Maar elke week voor iets non-essentieel? Niet echt cool.
Het maakt toch geen ene moer uit of dat nu essentieel is of niet? Ieder doet in zijn vrije tijd en privé wat hij/zij wilt en als dit dan binnen de uren valt dat er geluid mag gemaakt worden, is dat helemaal prima.

Hij kon natuurlijk ook elke week op dat uur een uurtje gaan drummen ofzo. Uiteindelijk heeft de buurman nog steeds gekozen voor het nachtwerk en moet de buur zich hier niet naar schikken.

Tijdelijk e, niet elke week tot het einde der tijden. Vooral omdat het spellement nieuw is sinds vorige maand. Speciaal op een uur waar zelfs nachtmensen en dagmensen mee zouden kunnen leven.

Persoonlijk vind ik dat wel essentieel, maar das te bezien inderdaad. Dat is mijn hobby numero uno. Het zijn ook allemaal bejaarde buren, niet dat dit echt relevant is, maar die werken meestal niet en zijn om 13u misschien al 7u wakker.

Als ze iets komen zeggen, wat tot mijn verbazing, nog niet is gebeurd. Dan leg ik het uit. Das ook max een half uurtje aan 90db(a) ofzo. Niet giga luid ook niet.

Speciaal op een uur waar zelfs nachtmensen en dagmensen mee zouden kunnen leven.
Als ze met de nacht zouden werken is 13:00 nog vroeg hoor 😬
Nachtshift is om 6:00 gedaan met werken vaak, als ze dan slapen tegen 8:00 dan is dat minder fijn wakker worden na 5 uren slaap. 😜

Het maakt toch geen ene moer uit of dat nu essentieel is of niet? Ieder doet in zijn vrije tijd en privé wat hij/zij wilt en als dit dan binnen de uren valt dat er geluid mag gemaakt worden, is dat helemaal prima.

Hij kon natuurlijk ook elke week op dat uur een uurtje gaan drummen ofzo. Uiteindelijk heeft de buurman nog steeds gekozen voor het nachtwerk en moet de buur zich hier niet naar schikken.
Ik geef u en @NDEFCB ook volledig gelijk, gezien de buren en de uren zie ik op zich ook niet dat jullie iets fout doen. Maar ik herken in mijzelf hoe slecht ik om kan met ‘luider dan kleine klusjes’ lawaai - als ik alleen thuis ben is het hier volstrekt stil - dus ik voel ook wel mee met die buren. Ik kan grif toegeven dat het feitelijke probleem bij lawaai (meestal) wel bij mij ligt en dat ik er hoegenaamd niet mee om kan.

Maar de ‘essentie’ maakt soms wel iets uit, imo. Op ons vorige adres was er twee huizen verder een persoon zijn laatste dagen aan het beleven. Toen een van de jongere koppels een instuif ging geven, was hen gevraagd om misschien een week te wachten en die hebben dat heel kordaat geweigerd. Overjaarse kotfuif tot 6u ‘s morgens. Dat was dan weer een kl* move. Dit is een heel extreem voorbeeld, niet bedoeld als weerslag op jullie maar gewoon om te illustreren dat niet-essentieel wel degelijk soms aan banden moet kunnen.

Zucht. Renoveren is één ding. Maar als 't gaat om een afsluiting of gelijk wat waarvoor je moet overeenkomen met de buren, moet er toch altijd ene moeilijk doen hé.

Situatie: grote, groene haag die op grond van de buren staat. Heel proper als scheiding. Maar 't vraagt natuurlijk onderhoud en dat kost wat. Daarom lieten die buren mij weten dat als we ooit de tuin renoveren en kijken voor een nieuwe afsluiting, ze direct willen meedoen.

Enkele maanden geleden begon het al: wij zijn te oud om die haag weg te doen. Maar ze moet weg, ze begint 'roeste' plekken te vertonen en dat kost in onderhoud.

Uiteindelijk heb ik prijs gevraagd voor een nieuwe afsluiting + verwijderen haag van 25 meter sparren. 'Wablieft? En wij dubbele kosten zeker. Als we ze gewoon laten staan kost het ons niets'. Euh ja, dan laten we ze staan hé. Geen enkel probleem. 'Maar we willen ze weg!'.

Die willen dus gewoon dat ik den helft betaal in het verwijderen van hun haag.

Edit: zonet sms gekregen, ze willen dat ik den helft betaal in het verwijderen van hun haag. Ik heb geantwoord dat dat geen enkel probleem is en dat ze gerust hun factuur van den elektriciteit ook mogen binnengooien.

Laatst bewerkt:
Edit: zonet sms gekregen, ze willen dat ik den helft betaal in het verwijderen van hun haag. Ik heb geantwoord dat dat geen enkel probleem is en dat ze gerust hun factuur van den elektriciteit ook mogen binnengooien.
lol n1
Die permitteren hun nogal, waarom zou jij voor hun haag moeten betalen?
Tegenwoordig veel buren met kuren lol

lol n1
Die permitteren hun nogal, waarom zou jij voor hun haag moeten betalen?
Tegenwoordig veel buren met kuren lol
Inderdaad. Ze stuurden een sms dat het voor mij voordeliger is als ik de helft in de afsluiting doe en de helft in het verwijderen van hun haag dan dat ik de afsluiting alleen moet betalen. Ik zei daarop dat het nog voordeliger is als ik gewoon die kant laat zoals het is. En dat zal ik ook doen. Ik heb tenslotte een schone groene afsluiting die ik niet moet onderhouden.

Wel begint die haag hier en daar roeste plekken en openingen te vertonen. Als ze die er binnen 2-3 jaar uitgooien kunnen ze er niet meer aan met een kraan. Nu mogen ze onze grond gebruiken om er met een kraan op te rijden aangezien alles er bij ons toch uit moet.

Ik heb hen ook voorgesteld dat ze zelf prijs opvragen om de haag te laten verwijderen.

Qua bouwwerken hier in de buurt heb ik het nu echt wel gehad.
Eerst hebben de buren een stuk bijgebouwd aan hun huis.
Daarna hebben ze tegenover ons een huis gebouwd.
Daarna twee huizen verder.
Toen begonnen ze schuin tegenover ons te bouwen.
Twee huizen daarlangs hebben ze een nieuw dak geplaatst.
Dat + achterburen die een hond hebben die heel de dag door blaft en een lustige schrijnwerker in de buurt die zich niks aantrekt van zondagen en feestdagen heeft ervoor gezorgd dat ik er nu echt wel genoeg van heb.

Alles wordt teveel volgebouwd en ik ben echt toe naar een rustigere plek.
Met de huidige huizenmarkt echt niet evident om iets te vinden.

Dat + achterburen die een hond hebben die heel de dag door blaft en een lustige schrijnwerker in de buurt die zich niks aantrekt van zondagen en feestdagen heeft ervoor gezorgd dat ik er nu echt wel genoeg van heb.

Ik snap u volledig. Wij waren ook verhuisd naar een groene omgeving en twee jaar later heeft de stad heel de boel verkocht aan Koramic en worden het links 25 bruine blokjes en achter ons 25 witte blokjes. Met het lef om te zeggen ‘wonen in het groen’ terwijl ze welgeteld drie bomen laten staan.

Ik snap u volledig. Wij waren ook verhuisd naar een groene omgeving en twee jaar later heeft de stad heel de boel verkocht aan Koramic en worden het links 25 bruine blokjes en achter ons 25 witte blokjes. Met het lef om te zeggen ‘wonen in het groen’ terwijl ze welgeteld drie bomen laten staan.
Ik zie dat hier ook echt overal gebeuren. Overal waar nog een rustig stukje gras was gooien ze een hoop appartementsblokken neer. Al die mensen zitten dus ineens met die dingen in hunne achtertuin.

Inderdaad. Ze stuurden een sms dat het voor mij voordeliger is als ik de helft in de afsluiting doe en de helft in het verwijderen van hun haag dan dat ik de afsluiting alleen moet betalen. Ik zei daarop dat het nog voordeliger is als ik gewoon die kant laat zoals het is. En dat zal ik ook doen. Ik heb tenslotte een schone groene afsluiting die ik niet moet onderhouden.

Wel begint die haag hier en daar roeste plekken en openingen te vertonen. Als ze die er binnen 2-3 jaar uitgooien kunnen ze er niet meer aan met een kraan. Nu mogen ze onze grond gebruiken om er met een kraan op te rijden aangezien alles er bij ons toch uit moet.

Ik heb hen ook voorgesteld dat ze zelf prijs opvragen om de haag te laten verwijderen.
Met die nieuwe wet zal dat laatste wel tegenvallen, ze zullen sowieso op uw terrein mogen.

Met die nieuwe wet zal dat laatste wel tegenvallen, ze zullen sowieso op uw terrein mogen.
Er op mogen wel, maar toch niet uw net nieuw aangelegd tuin kapot rijden met een kraan (om die van hun te sparen, of geen toegang langs hun kant, geen idee).

Merelbeke is ook zo. Ik dacht eerst dat ze net buiten het dorp 1 nieuwe blok gingen zetten. Ondertussen zijn het er 3 of 4, met nog eens een wijkje met sociale woningen (hoop ik toch, want het zijn lelijke huizen).
Ik zag ondertussen dat er 100 meter verder ook een spandoek hebben met een nieuwe blok op, en bij ons een paar 100 meter verder is er een grote bouwstoffer waar men 10 jaar geleden al op aasde ook sinds een jaar of 2 toe. Daar willen ze al 10 jaar luxe villa's op zetten 'in het groen'.

Pas op, het is nog altijd een mooie gemeente, zeker waar wij wonen, zo net op de buiten. Maar de bouwwoede zet zich ook hier voort.

Oei, feel your pain. Dacht dat ik de enigste was die de laatste 10 jaar verbouwing of bouw na bouw achter elkaar te slikken kreeg.
Ok, ik heb pech gehad dat ik 3x kort op elkaar verhuisde en dat zo'n dingen dan meevolgden.
weldra gans m'n linkerflank één bouwwerf: tweewoonst pal naast me, en OB achter me start in maart ergens ... dan woon je in een dorp van 1000 man (randgemeente Gavere). In groot Gavere zie ik toch ook vrij veel bouwwerken.

Ja Merelbeke (buur van groot Gavere en nabij het nu te dure Gent) wordt drukker en veel duurder merkte ik ook. Kant St Elooiswijk zie ik veel bijkomen.

Burenlawaai en hinder in het algemeen, hoe dichter op elkaar hoe meer last we mogelijks zullen hebben :s

Laatst bewerkt:
't Gaat hem niet om het 'mogen'. Nu mogen ze, omdat de terras aan de zijkant van het huis eruit gaat. Eens er een nieuwe ligt, gaat niemand daar met een kraan mogen over rijden of er zal veel schade zijn. Dat is de reden waarom ze er langs hun kant niet aan kunnen, er ligt een proper betegeld pad aan de zijkant van hun huis. Een kraan zou dat al in brokken rijden.

Er op mogen wel, maar toch niet uw net nieuw aangelegd tuin kapot rijden met een kraan (om die van hun te sparen, of geen toegang langs hun kant, geen idee).
Voila.

Oei, feel your pain. Dacht dat ik de enigste was die de laatste 10 jaar verbouwing of bouw na bouw achter elkaar te slikken kreeg.
Ok, ik heb pech gehad dat ik 3x kort op elkaar verhuisde en dat zo'n dingen dan meevolgden.
weldra gans m'n linkerflank één bouwwerf: tweewoonst pal naast me, en OB achter me start in maart ergens ... dan woon je in een dorp van 1000 man (randgemeente Gavere). In groot Gavere zie ik toch ook vrij veel bouwwerken.

Ja Merelbeke (buur van groot Gavere en nabij het nu te dure Gent) wordt drukker en veel duurder merkte ik ook. Kant St Elooiswijk zie ik veel bijkomen.

Burenlawaai en hinder in het algemeen, hoe dichter op elkaar hoe meer last we mogelijks zullen hebben :S
Ik kan daar precies ook minder en minder goed tegen.
Ik heb echt wel rust nodig en altijd lawaai is echt vermoeiend. Zal door het ouder worden komen zeker :D

Terug
Bovenaan