De buren van BeyondGaming

Mijn hond knabbelt naast beckaert draad ook graag aan caravans... :unsure:

neenee. @Tomski dat verhaal wil ik morgen op den bbq wel eens horen.

Ik zat in het zwembad toen ik haar zag aanbellen en ben ondergedoken. Tomskim heeft de ontvangst gedaan. En ik wist niet dat ik zolang mijn adem kon inhouden.

For the record, jij moet wel degelijk de eigenaar van de huurwoning (houder van het zakelijk recht) in gebreke stellen. Die dan op zijn beurt zijn huurders in gebreke kan stellen voor herstellingen die niet zijn veroorzaakt door slijtage en overmacht.
Waarom precies? Obv oud 1385 BW is de eigenaar/bewaarder van een dier aansprakelijk voor de schade die erdoor veroorzaakt wordt. Het is nogal duidelijk dat dat niet de huiseigenaar is maar de huurder.

Even vanuit gaande dat de draad van Tomski is. Jij spreekt wrsch over aanspreken van de eigenaar in geval van een gedeelde draad?

Waarom precies? Obv oud 1385 BW is de eigenaar/bewaarder van een dier aansprakelijk voor de schade die erdoor veroorzaakt wordt. Het is nogal duidelijk dat dat niet de huiseigenaar is maar de huurder.

Even vanuit gaande dat de draad van Tomski is. Jij spreekt wrsch over aanspreken van de eigenaar in geval van een gedeelde draad?
Ik ging er vooral vanuit dat de staat van de draad niet beschreven staat in de plaatsbeschrijving, waardoor de huurder kan aanhalen dat de schade er was bij aanvang huur.

Na al enkele jaren in Gent te wonen, wegens verbouwen enkele maanden terug richting m'n jeugddorp moeten gaan. Ik mis de rust van mijn stadstuintje nu al, want de halve populatie van m'n dorp vindt het blijkbaar nodig om 1 of meerdere honden te hebben. Rustige zondagavond in de tuin, vergeet het. En als er enen begint te blaffen zijn ze natuurlijk allemaal aangestoken.
Ik ben over het algemeen vrij tolerant, zal bijvoorbeeld niet rap geïrriteerd geraken door spelende kinderen of een feestje hier en daar. Maar fuck honden, echt.

Bon, huisbaas van 1 van onze buren aan de deur gehad die EIST dat we een brief opstellen waarin we aangeven dat we HEN niet aansprakelijk kunnen stellen als de hond van hun huurder schade aan onze bekaert draad aanbrengt in de toekomst (knabbelen en zo) :laugh:

geen zin en geen tijd om daarin te steken, chatgpt to the rescue :laugh:
Zalig!
Ik zou aan chatGPT gevraagd hebben om die brief 3x zo lang te maken en meer juridische termen te gebruiken.
En als kers op de taart in een schrijfstijl van 1955.

Wij hebben schuinover ons 2 vrij associale mensen wonen.
Die zitten constant van smorgens tot savonds op hun hond te roepen en tieren.

Overigens staat er een auto al een jaar of zo zonder nummerplaat op hun voortuin. Snap de bedoeling daar ook niet echt van, maar goed...
Ik sluit nooit niemand uit, en zeg tegen iedereen in de straat goeiendag. Vreemd genoeg ook zeggen die mensen nooit geen goede dag terug.

Fair enough... Ik denk niet dat het aan ons ligt, want je ziet daar nooit bezoek of eens mensen die langs gaan.... Up to them.
Maar toch wel vreemd dat je zo gedistantieerd kan leven.

Alright, er zijn er nog ergere dan onze zuurvrouw. Dees pleegt zelfs huisvredebreuk om op de kooi van de papegaai te gaan slaan :lol:

Staf (62) moet na meer dan 30 jaar afscheid nemen van vogeltjes door burenruzie: “Ze wist op voorhand dat hier volières stonden”

Alright, er zijn er nog ergere dan onze zuurvrouw. Dees pleegt zelfs huisvredebreuk om op de kooi van de papegaai te gaan slaan :laugh:

Staf (62) moet na meer dan 30 jaar afscheid nemen van vogeltjes door burenruzie: “Ze wist op voorhand dat hier volières stonden”

“Ze gooide met zwart zand tegen mijn volières zodat de vogels zouden schrikken en veel meer lawaai zouden maken, zodat ze het geluid kon opnemen. Later gooide ze zelfs met steentjes. Er zitten nu nog steeds putjes in het raam van onze veranda. En nog later zette ze een luidspreker buiten met het geluid van roofvogels en harde muziek om mijn vogels op te schrikken. Allemaal om haar ‘bewijs' te verzamelen."

Die had bij mij al lang een patat gekregen ze...

En dan heeft ze nog meer om uw te laste te leggen.
Dat is niet gezegd.

Een vriendin van mij kwam ooit thuis met haar 2 kleine kinderen. Straat met rijhuizen en parking aan de zijkanten. Parkeert haar voor het huis van één van de overburen. Bleek dat een rare kerel te zijn, zonder wagen. Hij kwam buiten om te zeggen dat dat ZIJN parkingplek was.

Ze heeft dat genegeerd en gewoon naar binnen gegaan. Kerel is ze achtervolgt in de gang van haar woning en een slag gegeven in het gezicht. Neus gebroken. Kinderen aan het tieren. Haar man had het gehoord en heeft die kerel buiten geduwd en deur dicht gedaan. Politie zei dat dat het slimste was, anders ben je natuurlijk ook in fout.

Neus geopereerd. Broer en man aan de leiband gelegd want die gingen die kerel iets aandoen. Proces in rechtbank afgewacht. Uiteindelijk is dat op een sisser uitgedraaid. Kerel heeft enkel de medische kosten moeten vergoeden en verder was de straf om mee te lachen.

Hij had dus beter die kerel een paar kloppen gegeven. In de rechtbank kan je dat nog verantwoorden als een ongecontroleerde reactie door zijn daden.

Terug
Bovenaan