De beurs

Update van PacBio ONSO - zit live in call.

Onze originele samples die moesten gesequenced worden zijn niet gesequenced want workforce reduction... Maar krijgen wel andere data binnenkort... fingers crossed
Conclusie? Ze kunnen hun bestaande portfolio dus niet meer servicen, dat voorspelt weinig goeds voor prospecten?
 
Begin van de week een zak BILL gekocht. Paar dagen later -10pct. Brengt mn totale YTD op -5pct.

Getekend, uw liefste contra-indicator
 
Conclusie? Ze kunnen hun bestaande portfolio dus niet meer servicen, dat voorspelt weinig goeds voor prospecten?
Toch ook stilaan een slecht gevoel bij het stilzwijgen rond Onso. In de wetenschappelijke literatuur ook nog 0,0. Meestal struikelen wetenschappers over elkaar om als eerste wat data te publiceren. Als het zo verder gaat overweeg ik toch om PACB buiten te zwieren.
 
Uw aankoop van deze morgen goed getimed alleszins.
Het was al een redelijke positie maar dit is puur geluk, meegenomen uiteraard - maar een aanleiding zie ik niet. Maar goed - voor mij is dit voorlopig LT voor dividend en hopelijk wat koerswinst. Heeft de dag gered want zonder nipt in het rood.
 
Elke dag alles rood laatste tijd.

Wel positief:
Deze en volgende maand meer in dividenden dat binnnenkomt dan mijn salaris. :unsure:
Maandag was nominaal mijn beste dag ooit.

Maar in het algemeen blijven de fundamentals totaal betekenisloos en blijft de multiple compression maar doorgaan. Heel deprimerend.
 
Desondanks grootste positie Oxy alles vrij stabiel, anderzijds zijn hier wel forumleden die heel hoge returns hebben geboekt de laatste weken - de mogelijkheden lagen, alleen al hier op het forum, voor het rapen - maar persoonlijk gefaald.

Beleggen is eigenlijk een aaneenschakeling van gemiste kansen :ROFLMAO:
 
FOMO hé, je kan niet alles wat omhoog gaat op de juiste moment in de portfolio halen. Zolang je op het einde van de rit de S&P500 klopt, mag je zeker al trots zijn.
 
Bull case voor Bill?

Ik volg ze ook nauw op (geen positie, enkel short puts Jan '25), maar eens benieuwd.
Enkele overpeinzingen:

-Groei die m.i. nog vele jaren kan volgehouden worden met dit soort van sales model en target clienteel.
-Laag marktaandeel, dus nog meer dan genoeg low hanging fruit
-Geen/laag risico dat aandeel snel een total loss wordt (je verliest niet 450.000 klanten in een subscription model van de ene op de andere dag)
-Trash talk van analisten media (na eerdere hype) ->dieptepunt bereikt?
-Gevaar van concurrerend producten (bv intuit) al ingecalculeerd
-De nood naar dit soort van oplossingen zal alleen maar toenemen, zowel in US markt als in EU markt (einvoicing 2026 etc)
-op termijn mogelijks overnameprooi
-naar einde vh jaar interestverlagingen die schuld verzachten en verdere groei mogelijk maken
-was nog op zoek naar groeiende tech in mijn portefeuille
 
Terug
Bovenaan