De beurs

@Racing_Genk resultaten van Snowflake al bekeken?
Ja:
- Product revenue Q1 pak hoger dan verwacht (ook wel een leap year dus 7-8M$ extra revenue hierdoor in Q1). Hoogste beat sinds Q2 2022 en geen groei vertraging meer tegenover vorig jaar, dus lijkt hier te stabiliseren. Nieuwe CEO is duidelijk conservatiever in de guidance.
- Full year guidance van 22% naar 24%, had op hogere raise gehoopt. Maar wellicht opnieuw zeer conservatief. Q2 guidance is OK.
- SBC blijft pijnlijk hoog en ook de marges (GAAP) zijn daardoor slecht. Ze blijven duidelijk investeren in zeer duur R&D personeel (top AI & ML folks die >1M $ per jaar kosten). Gezien het potentieel van het product denk ik wel dat dat de juiste keuze is, maar de P&L ziet er daardoor op dit moment niet echt proper uit. Ook natuurlijk stevige competitie vanuit hyperscalers (voornamelijk GCP) en Databricks. Maar nogmaals, SNOW is wel een product dat denk ik op langere termijn >20B $ revenue kan genereren, dat kan je van weinig andere software bedrijven zeggen dus in die context vind ik dure R&D investeringen te verdedigen.
- Groei kan hier mogelijk bodemen en volgens mij is er wel een pad van duurzame 30% groei voor nog een 5-tal jaren -> koers zal het in dat scenario heel goed doen. Als je rekent op NRR van 120% en customer growth van 15-20% per jaar kom je aan die >30% groei.
- Waardering ligt nu ongeveer evenhoog als DDOG en NET (op EV/S NTM basis). SNOW is naar mijn mening beloftevoller, dus relatief vind ik SNOW interessanter. Absoluut gezien is het natuurlijk nog een stevige waardering.
- Nieuwe CEO meer gefocust op product dan Slootman, lijkt me de juiste keuze gezien de competitieve omgeving. Hij noemt het ook 'the year of GA' (general availability) omdat er heel wat producten al lange tijd in development zijn, en het is zijn doel om deze dit jaar allemaal beschikbaar te maken zodat die eindelijk revenue kunnen genereren.

Had een heel grote positie (35%), nu gereduceerd naar 20% aan 172$ in overnight trading.
 
Niet akkoord. Hoe sneller je begint, hoe beter. Elke beginnende belegger maakt meer fouten omwille van gebrek aan ervaring, beter met kleine dan met grote bedragen.
Dus de split van NVDA is goed voor beginnende beleggers? Zodat ze allemaal kunnen instappen aan een zotte prijs?

Maak dan je beginnende beleggingsfout in Nyrstar, zoals mij 😅 :LOL:
 
Ik snap alleszins dat enthousiasme rond een stocksplit niet.
Het verhoogt wel de liquiditeit en toegankelijkheid. Aandelen met een (te) hoge nominale koers vallen automatisch uit de boot bij een deel van de retailbeleggers zoals @Pskonejott op de vorige pagina terecht aanhaalt en in de VS lijkt het mij zelfs standard practice om op tijd en stond een split door te voeren.
 
Sorry maar als je geen 1000 dollar in 1 aandeel kan steken, waar ben je dan in godsnaam mee bezig.
Bwa, véél mensen kunnen dat niet. En ik zou eigenlijk mensen vooral willen bemoedigen om te investeren en zelfs al klein te beginnen indien mogelijk. Ik heb vroeger ook gedacht als jonge knaap 'met mijn 1-2000 kletsen moet ik er niet aan beginnen'. Tjah, die 1000 euro had nu redelijk gemakkelijk een heel mooi kapitaal kunnen zijn en ik had ze op geen enkel moment echt gemist.

Ook met kleine bedragen moet je in deze omstandigheden zo vroeg mogelijk waarde beginnen te scheppen. Al is het maar een leerschool voor later.

Stel dit is het hoogtepunt voor de komende 3 jaar, de split van het heden zorgt ervoor dat mensen kunne participeren bij meer democratische valuaties. Al denk ik dat NVDA nog vlot gaat doorstomen tot concurrentie een alternatief kan bieden.
 
Het jaar is 2080.
Nvidia deed net zijn 32ste 10-1 stock split.
Janus wacht op een stijging van Oxy.

images
 
Als ik het juist heb: NVDIA is 2.387Trillion waard dwz 2387 billion. Oftewel 2387 miljard in eurootjes (zonder wisselkoers in acht te nemen).
Het bbp van Belgie is 600 miljard dus NVDIA is 4 x de waarde van Belgie. 1 Bedrijf is 4x meer waard dan 1 vd meest welvarende landen ter wereld. Dit is toch niet meer normaal....
 
Als ik het juist heb: NVDIA is 2.387Trillion waard dwz 2387 billion. Oftewel 2387 miljard in eurootjes (zonder wisselkoers in acht te nemen).
Het bbp van Belgie is 600 miljard dus NVDIA is 4 x de waarde van Belgie. 1 Bedrijf is 4x meer waard dan 1 vd meest welvarende landen ter wereld. Dit is toch niet meer normaal....
Belgie is dan ook failliet en heeft rotslecht management. Ik zou Belgie altijd shorten moest het een bedrijf zijn.
 
Als ik het juist heb: NVDIA is 2.387Trillion waard dwz 2387 billion. Oftewel 2387 miljard in eurootjes (zonder wisselkoers in acht te nemen).
Het bbp van Belgie is 600 miljard dus NVDIA is 4 x de waarde van Belgie. 1 Bedrijf is 4x meer waard dan 1 vd meest welvarende landen ter wereld. Dit is toch niet meer normaal....
Stock versus flow valse vergelijking.

Gewoon Kinsale kopen. Wordt momenteel fijn gepumpt door Pieter Slegers 🤷‍♂️.
Bedankt voor de tip Gassy, nu kan ik alsnog rijk worden! 🥳
 
Als ik het juist heb: NVDIA is 2.387Trillion waard dwz 2387 billion. Oftewel 2387 miljard in eurootjes (zonder wisselkoers in acht te nemen).
Het bbp van Belgie is 600 miljard dus NVDIA is 4 x de waarde van Belgie. 1 Bedrijf is 4x meer waard dan 1 vd meest welvarende landen ter wereld. Dit is toch niet meer normaal....
Het ene heeft +260% groei en beats, het andere een begrotingstekort van tientallen miljarden regering na regering en diegene die het moeten oplossen zijn meer bezig met hun eigen postje vast te leggen om het vervolgens erbarmelijk uit te oefenen.

Men verklaart mij hier gek dat ik PACB heb bijgekocht rond de bodem want die zijn verlieslatend tot 2026, maar België heeft zelfs geen uitozcht op winst of balans, enkel groeiende en crippling rentelast.
 
Als ik het juist heb: NVDIA is 2.387Trillion waard dwz 2387 billion. Oftewel 2387 miljard in eurootjes (zonder wisselkoers in acht te nemen).
Het bbp van Belgie is 600 miljard dus NVDIA is 4 x de waarde van Belgie. 1 Bedrijf is 4x meer waard dan 1 vd meest welvarende landen ter wereld. Dit is toch niet meer normaal....
België zal wel assets in de richting van 5000 miljard hebben.
 
Het ene heeft +260% groei en beats, het andere een begrotingstekort van tientallen miljarden regering na regering en diegene die het moeten oplossen zijn meer bezig met hun eigen postje vast te leggen om het vervolgens erbarmelijk uit te oefenen.
Ik ken veel bedrijven die een veel grotere schuld hebben dan 1 x de jaaromzet. Verder is het tekort een tijdelijke zaak. Binnen een goei 20 jaar als de laatste boomers het loodje leggen is er terug winst.
 
Update van PacBio ONSO - zit live in call.

Onze originele samples die moesten gesequenced worden zijn niet gesequenced want workforce reduction... Maar krijgen wel andere data binnenkort... fingers crossed
 
Terug
Bovenaan