De beerput van het internet

Volgens mij zorgt het algoritme van Tiktok er wel voor dat kinderen minder vlug op zulke content uit komen.

Ikzelf krijg bv zelden of nooit content te zien van minderjarige gebruikers, terwijl er meer dan genoeg tieners (en zelfs kinderen) actief zullen zijn op Tiktok.

Ik krijg nooit dit soort belachelijke zever te zien op tiktok, gelukkig maar.
Het algoritme is op dat vlak wel deftig.

Minder leuk is dat bijna de helft van m'n "feed" Franstalig is. (Want in België spreekt iedereen Frans natuurlijk, terwijl m'n talen op Nl/Eng staan)

Tiktok gaat actief op zoek naar kinderen en die worden dan gebanned. Ik denk dat de leeftijdsgrens 13 jaar is.

Dat betwijfel ik. Mijn 2 oudste (12 en 10) hebben al een tijd een account. Ze plaatsen wel zelf geen filmpjes. (Wij hebben hen dat verboden)

Mij verbaast het wel dat er hier zoveel op Tiktok zitten.

Ik dacht dat dat iets was voor 15 jarige joepie lezers?

Mij verbaast het wel dat er hier zoveel op Tiktok zitten.

Ik dacht dat dat iets was voor 15 jarige joepie lezers?

Aanvankelijk wel ja. Sinds de lockdown in 2020 een serieuze boost gekregen bij volwassenen waardoor ook de content veel diverser is geworden (en dus niet langer enkel bestaat uit enkel flauwe dansjes).

(Ik vermoed dat de meerderheid van ons hier wel enkel passief op TikTok zit)

Reactie op het artikel over een kind dat in Antwerpen-Centraal onder een trein is gekomen:

Wat voor een zieke geest zijt ge toch als dat het eerste is dat in u opkomt? :unsure::unsure:
Gisteren een filmpje gezien over energie-armoede. Filmpje toonde ne kleine van een jaar of 8-10 van buitenlandse origine, die vertelde dat hij met zijn pa alleen woont in een huurhuis met enkel glas en mazout. Dat zijn pa de mazout bijna niet meer kan betalen en dat kot is koud omdat het niet geïsoleerd is en trekt lans alle kanten.
Allemaal fair als ge de beelden zag... maar ja, het was 'nen bruinen' dus de commentaren waren er ook weer naar. Echt ongelooflijk. Terwijl het over ALLE mensen ging die in energie-armoede leven.

Voor zij die na de posts van gisteren dachten van "Ja maar, Tiktok, dat is toch die app waar ge meiden voorbij ziet komen die staan te shaken met hun decolleté?!"

Don't worry, die meiden zijn er ook nog steeds hoor:

Voor zij die na de posts van gisteren dachten van "Ja maar, Tiktok, dat is toch die app waar ge meiden voorbij ziet komen die staan te shaken met hun decolleté?!"

Don't worry, die meiden zijn er ook nog steeds hoor:

1644508844901.png

lang geleden dat ik nog eens kon avatarquoten

Artikel over het groeiende aantal besmettingen met schurft in regio Vlaams-Brabant.
Reacties:
- Ze gaan de coronapas aanpassen naar de schurftpas. Dan kunnen ze ons nog wat langer onder controle houden.
- Ik zou het interessant vinden om eens te bekijken wat de verdeling gevaccineerd en niet gevaccineerd is onder diegenen dat ineens last krijgen van schurft.

Het is toch echt ongelofelijk hoe sommige mensen alles op dat onderwerp kunnen betrekken. Moet vooral ontzettend vermoeiend zijn om zo te leven...

Artikel over het groeiende aantal besmettingen met schurft in regio Vlaams-Brabant.
Reacties:
- Ze gaan de coronapas aanpassen naar de schurftpas. Dan kunnen ze ons nog wat langer onder controle houden.
- Ik zou het interessant vinden om eens te bekijken wat de verdeling gevaccineerd en niet gevaccineerd is onder diegenen dat ineens last krijgen van schurft.

Het is toch echt ongelofelijk hoe sommige mensen alles op dat onderwerp kunnen betrekken. Moet vooral ontzettend vermoeiend zijn om zo te leven...
Sorry maar "schurftpas" 🤣

:unsure:

Dat screenshot valt dan nog redelijk mee, het wordt pas helemaal een putteke als ge beeld en geluid hebt :D

Een kleine bloemlezing:

Post aub meer !!!

Dit is echt mijn favoriete soort drama: low stakes, gaat echt over niks, maar iedereen is echt heel kwaad en heel giftig :laugh:

Ik begin te twijfelen om opnieuw TikTok te downloaden. Heb dat even gehad en het werd echt snel saai, maar dit is echt premium content.

Post aub meer !!!

Dit is echt mijn favoriete soort drama: low stakes, gaat echt over niks, maar iedereen is echt heel kwaad en heel giftig :laugh:

Ik begin te twijfelen om opnieuw TikTok te downloaden. Heb dat even gehad en het werd echt snel saai, maar dit is echt premium content.
Als je een raket stuurt posten we er nog eentje!

Is er nergens een ranking wat alles waard is? Ken er te weinig van dus misschien te goedkoop verkocht met maar 1 raket te vragen 😞

Nu niet dat uw vraag serieus bedoeld was, maar om toch even een idee te geven van de zotte bedragen die daar de ronde doen... Uw raket zou toch al een kleine 300 euro kosten :unsure:

Nu niet dat uw vraag serieus bedoeld was, maar om toch even een idee te geven van de zotte bedragen die daar de ronde doen... Uw raket zou toch al een kleine 300 euro kosten :unsure:

Ha! Daar staat ge dan met uw planeet 😂
Ik had er oprecht geen idee van maar had precies wel goed gegokt 😎
Zotte prijzen!

Dat screenshot valt dan nog redelijk mee, het wordt pas helemaal een putteke als ge beeld en geluid hebt :D

Een kleine bloemlezing:

Wat niet wegneemt dat ik zelf ook vaak door Tiktok scrol en ge op zich heus nog wel genoeg "leuke" content tegenkomt, maar die lives op TIktok dat is toch echt wel een stinkend putteke ja waar de werkloze marginalen van Vlaanderen zich verenigd hebben en er onder elkaar meer drama heerst dan in Thuis of Familie.
Waar maken die drama over? :wtf:
En nog belangrijker; wie ziet dat? Die bagger maken is één ding, maar who gives a fuck?

Terug
Bovenaan