De beerput van het internet

Reactie op het artikel over een kind dat in Antwerpen-Centraal onder een trein is gekomen:

Wat voor een zieke geest zijt ge toch als dat het eerste is dat in u opkomt? :unsure::unsure:

Die mensen zouden eens opgezocht moeten worden en een confrontatie ondergaan met hun eigen uitspraken.
Het is een vaststaand feit dat mensen in het radicale spectrum, of dat nu links of rechts is, weinig tot geen fatsoen hebben. Die tonen daar weinig tot geen berouw voor en pareren de kritiek met een simpele ‘de vrije meningsuiting is een grondrecht’.

Het is een vaststaand feit dat mensen in het radicale spectrum, of dat nu links of rechts is, weinig tot geen fatsoen hebben. Die tonen daar weinig tot geen berouw voor en pareren de kritiek met een simpele ‘de vrije meningsuiting is een grondrecht’.
Goh, maar ik weet niet of dat nu allemaal echte radicalen zijn, of vooral zetel/bureaustoel-radicalen. Zo het type dat zich wat zit kwaad te maken op vanalles op "tinternet" en daar uitspraken doet waar De Winter van zou blozen, maar in het echte leven gewoon zo niet zou reageren. Vaak is het ook helemaal niet doordacht.

Ik denk dan aan van die zelfverklaarde racisten, die dat zijn uit een soort default-modus, maar elke buitenlander die ze kennen is een van "de goei" die volgens die persoon altijd een minderheid is. Zeker in de gym waar ik ga lopen er zo een paar (niet al te grote lichten) rond die gewoon op alles reageren vanuit een soort van simpele reflex dat alles dat buitenlands is, of van de overheid uitgaat, slecht is. Tot ze er effectief eens mee geconfronteerd worden.

Zo "alle zwette zijn slecht", tot er een knappe Turkse voorbijloopt of hun Marokkaanse buurman eigenlijk een toffe gast blijkt te zijn. De vakbond is ook alleen maar voor profiteurs, tot ze eens hulp nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Ik zou dat zelfs loskoppelen van het "radicale spectrum", want veel mensen die zulke grove commentaren neerpoten hebben niet eens een uitgedachte wereldbeschouwing. Meningsuiting is absoluut, maar er hangen wel gevolgen aan het uiten van meningen.

Die mensen zouden eens opgezocht moeten worden en een confrontatie ondergaan met hun eigen uitspraken.
VTM of HLN heeft dat eens gedaan een tijdje geleden. Ze hadden dan mensen opgebeld die racistische Facebook commentaar geplaatst hadden.

Ofwel wouden ze geen commentaar geven, mond vol tanden of “het was maar om te lachen”.

Edit: Een video gevonden op Facebook, maar niet degene waar ik het zelf over had.

VTM of HLN heeft dat eens gedaan een tijdje geleden. Ze hadden dan mensen opgebeld die racistische Facebook commentaar geplaatst hadden.

Ofwel wouden ze geen commentaar geven, mond vol tanden of “het was maar om te lachen”.

Edit: Een video gevonden op Facebook, maar niet degene waar ik het zelf over had.
Heeft VT4 ook niet zoiets gedaan?

Dat screenshot valt dan nog redelijk mee, het wordt pas helemaal een putteke als ge beeld en geluid hebt :D

Een kleine bloemlezing:

Wat niet wegneemt dat ik zelf ook vaak door Tiktok scrol en ge op zich heus nog wel genoeg "leuke" content tegenkomt, maar die lives op TIktok dat is toch echt wel een stinkend putteke ja waar de werkloze marginalen van Vlaanderen zich verenigd hebben en er onder elkaar meer drama heerst dan in Thuis of Familie.

Laatst bewerkt:
Dat screenshot valt dan nog redelijk mee, het wordt pas helemaal een putteke als ge beeld en geluid hebt :D

Een kleine bloemlezing:

Wat niet wegneemt dat ik zelf ook vaak door Tiktok scrol en ge op zich heus nog wel genoeg "leuke" content tegenkomt, maar die lives op TIktok dat is toch echt wel een stinkend putteke ja waar de werkloze marginalen van Vlaanderen zich verenigd hebben en er onder elkaar meer drama heerst dan in Thuis of Familie.
Ik blijf er van verschieten hoe hard die mensen over hun vorige kapsones kunnen blijven gaan. Elke keer denk ik erger kan toch niet.

What the fuck is dat Tik-Tok gedoe?
Die post is precies een deur naar een parallel uiversem dat ik tot vandaag ni kende. Wat een hoop bagger lijkt dat? En mensen nemen dat allemaal serieus? What the actual fuck.

What the fuck is dat Tik-Tok gedoe?
Die post is precies een deur naar een parallel uiversem dat ik tot vandaag ni kende. Wat een hoop bagger lijkt dat? En mensen nemen dat allemaal serieus? What the actual fuck.

Vooral dat ja, die figuren nemen dat vaak écht serieus op.

Bij die TikTok-lives hebt ge ook gewoon mensen die bv een DJ-setje livestreamen ofzo, niks mis mee en op zaterdagavond nog wel gezellig met een Duvel in de hand.

Maar van die figuren zoals hier boven, die nemen dat "wereldje" echt serieus op, kondigen aan hun "fans" ook aan dat ze live zullen gaan om XX uur, om daarna doelloos wat te babbelen tegen hun smartphonecamera, wat vaak overgaat in roddelen over soortgelijke figuren wat dan weer ontaardt in de nodige vetes. Nog een andere categorie in dat wereldje zijn dan weer de figuren die "Belspelletjes"-gewijs naar gifts zitten te bedelen bij hun kijkers, maar daarover heb ik m'n frustraties al eens geuit hier in dit topic.

Maar bon, op zich kan het wel eens "boeiend" zijn om dat als buitenstaander te aanschouwen. Nutteloos, maar toch fascinerend. Een beetje zoals in de dierentuin kijken naar aapjes die met kak naar elkaar gooien.

Tof als uw kinderen ook op TikTok zitten en ook die liveshows en video's tegenkomen.

Volgens mij zorgt het algoritme van Tiktok er wel voor dat kinderen minder vlug op zulke content uit komen.

Ikzelf krijg bv zelden of nooit content te zien van minderjarige gebruikers, terwijl er meer dan genoeg tieners (en zelfs kinderen) actief zullen zijn op Tiktok.

Tof als uw kinderen ook op TikTok zitten en ook die liveshows en video's tegenkomen.

Volgens mij zorgt het algoritme van Tiktok er wel voor dat kinderen minder vlug op zulke content uit komen.

Ikzelf krijg bv zelden of nooit content te zien van minderjarige gebruikers, terwijl er meer dan genoeg tieners (en zelfs kinderen) actief zullen zijn op Tiktok.

Tiktok gaat actief op zoek naar kinderen en die worden dan gebanned. Ik denk dat de leeftijdsgrens 13 jaar is.

Terug
Bovenaan