De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Moeten jullie bestellen? Want eigenlijk is er veel stock...
MOETEN is veel gezegd eh. Je moet nooit. Meestal mag je wel stockwagens kiezen (geen 2e hands wagens).
Maar 't is sowieso leuker om 'uw goesting' te hebben natuurlijk.

Veel stockwagens die weinig opties zitten hebben ... of je moet geluk hebben & een demo model te pakken krijgen waar dan waarschijnlijk vrijwel álles op zit (en hopen dat het geen testrit model was dat volledig kapot gereden is :sneaky:).
En je kan ook geen prio's stellen natuurlijk. Ik persoonlijk zou nooit geld geven aan een schuifdak t.o.v. pakweg m'n HK sound system. Op de stock markt zou dit eerder 't omgekeerde zijn.

En 't is nu ook niet dat de stockwagens zó veel goedkoper aangeboden worden, zoals dat vroeger meer het geval was. Want men heeft nog steeds de lange levertermijnen als stok achter de deur om van te profiteren bij de verkoop van wagens die 'direct leverbaar' zijn.

Basically ... als ge niet per sé vandaag een wagen nodig hebt ... is het de moeite waard gewoon langer te wachten.
Dat betekent ook nog een jaar genieten van nul range axiety tijdens die paar lange ritten, genieten van meer ruimte en comfort,...
Ik ben er al zeker nog 5j vanaf. Hopelijk verbeterd de laadinfrastructuur wat tegen dan, want op vandaag zou ik het helemaal niet zien zitten om 'opgescheept' te worden met een EV.
Zelfs al gaf men mij nen Taycan.

BMW..., kunnen nog niet eens een wagen die in Juli gebouwd is leveren... Auto wederom uitgesteld naar week 1 2023. Het is te hopen dat hun auto's wel wat beter zijn.

Laatst bewerkt:
BMW..., kunnen nog niet eens een wagen die in Juli gebouwd is leveren... Auto wederom uitgesteld naar week 1 2023. Het is te hopen dat hun auto's wel wat beter zijn.
Je kan 'm mss zelf gaan ophalen in de haven :devilish:

Je kan 'm mss zelf gaan ophalen in de haven :devilish:

Dat is me te ver, stel dat mijn laadkaart niet in orde is en ik gewoon niet tot Limburg geraak... :rofl:.

Mijn auto heeft volgens mij overal wachttijd gehad. De confirmed productieweek zat in de periode dat de fabriek gesloten was door Corona, mijn auto stond in de haven toen die gesloten was door Corona en heeft daar 2 maand gestaan, de wagen staat nu wss idd in Zeebrugge waar ze niet wegraken...
Auto van mijn collega was overal net voor (wel na mij besteld, maarja) en die heeft die van half Augustus. Hoe de ene wagen 5 maanden later dan de andere geleverd wordt terwijl die dezelfde flow moeten doorlopen.

*edit*
We zijn nu de volgende ochtend. De dealer stuurt dat volgende week de auto bij hun staat en ik de week erop hem wss kan komen ophalen. Dus de leasemaatschappij heeft vermoedelijk een update gestuurd zonder te checken met de dealer.

Laatst bewerkt:
Had je optiebudget over? Of waarom heb je warmtepomp gekozen?
Warmtepomp was een verplicht te nemen optie vanwege mijn werkgever, helaas 🙃
Mijn TCO budget was 875€ dus dit was het maximale dat ik er kon uithalen :) Laadpaal + winterbanden ten laste van de werkgever en niet inbegrepen in mijn budget.

Maar ben tevreden, had vorig jaar in augustus bij mijn vorige werkgever (Cronos) een ID.4 Pure (52kwh) besteld met enkel de trekhaak als optie en dan was mijn budget op 😅

Warmtepomp was een verplicht te nemen optie vanwege mijn werkgever, helaas 🙃
Mijn TCO budget was 875€ dus dit was het maximale dat ik er kon uithalen :) Laadpaal + winterbanden ten laste van de werkgever en niet inbegrepen in mijn budget.

Maar ben tevreden, had vorig jaar in augustus bij mijn vorige werkgever (Cronos) een ID.4 Pure (52kwh) besteld met enkel de trekhaak als optie en dan was mijn budget op 😅
Serieuze stijging in budget bij je nieuwe werkgever dan. Want de ID.4 en Enyaq (en wellicht alle andere merken) zijn gevoelig duurder geworden afgelopen jaar. Ik kon bij Cronos vorige zomer een Enyaq IV80 bestellen met veel opties. Mocht ik die nu bestellen, zou het een IV60 worden met weinig opties. Absurd hoe hard de prijsstijgingen gegaan zijn.

Wel raar dat je WG de warmtepomp als eis heeft. VW geeft zelf toe dat deze optie eigenlijk weinig voorstelt. Het is niet zoals bij Tesla dat de warmtepomp echt veel doet aan je rijbereik.

Wel raar dat je WG de warmtepomp als eis heeft. VW geeft zelf toe dat deze optie eigenlijk weinig voorstelt. Het is niet zoals bij Tesla dat de warmtepomp echt veel doet aan je rijbereik.
Ergens is het ook wel raar om in een ecologisch voertuig niet te kiezen voor de energiezuinigste verwarmingsoptie. Verwarmen met elektrische vuurtjes is in onze woningen uit den boze, maar in onze voertuigen zou het allemaal niet veel verschil maken? ... Vreemd.

Anderzijds zijn zetel- en stuurverwarming in een elektrische wagen ook wel opties die de nood aan cabineverwarming verminderen. Kan je in elektrische auto's eigenlijk opvragen hoeveel kWh de verwarming heeft verbruikt?

Ergens is het ook wel raar om in een ecologisch voertuig niet te kiezen voor de energiezuinigste verwarmingsoptie. Verwarmen met elektrische vuurtjes is in onze woningen uit den boze, maar in onze voertuigen zou het allemaal niet veel verschil maken? ... Vreemd.

Anderzijds zijn zetel- en stuurverwarming in een elektrische wagen ook wel opties die de nood aan cabineverwarming verminderen. Kan je in elektrische auto's eigenlijk opvragen hoeveel kWh de verwarming heeft verbruikt?
Daar heb je zeker gelijk in, maar de warmtepomp van VAG is bedroevend slecht. Waardoor dit gewoon een hele dure optie is voor de winst die je er uit haalt.

En in Tesla auto's kan je dat verbruik sinds kort opvragen. Geen idee hoe het bij andere merken zit.

Daar heb je zeker gelijk in, maar de warmtepomp van VAG is bedroevend slecht. Waardoor dit gewoon een hele dure optie is voor de winst die je er uit haalt.

En in Tesla auto's kan je dat verbruik sinds kort opvragen. Geen idee hoe het bij andere merken zit.

Volgens mij heeft VW zelfs compensaties gegeven voor de slechte warmtepompen.

Zou iemand hier met een beperkt leasebudget een Leaf + overwegen. Auto heeft best veel nadelen zoals gedateerd interieur, stuur niet verstelbaar, infotainment en andere oplaadmogelijkheden. Langs de andere kant, redelijk praktisch tov zijn concurrenten, aanvaardbare range en vlot. Lelijk vinf ik hem niet, mooi ook niet maar de concurrentie doet niet beter.
Als je dan gaat vergelijken met een Peugeot 2008, Citroen C4, Soul, Kona, megane, I3, MG5, niro (pure),.. Ik denk dan bij mezelf dat ie er nog best uitkomt.

Vorig jaar stond er op de lijst nog een heleboel interessante wagens maar door prijsstijgingen en levrproblemen niet meer.
Druk maken heeft geen zin, ik moet dit jaar nog bestellen.

Terug
Bovenaan