Ze lijken wel gelinktIk onthoud: geld maakt niet gelukkig, mooie auto's wel
Misschien wel beter om het hier over de auto's te hebben en over het spaarvermogen in het betreffende draadje.
, sinds de nieuwe auto is het spaarvermogen nogal gezakt 
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze lijken wel gelinktIk onthoud: geld maakt niet gelukkig, mooie auto's wel
Misschien wel beter om het hier over de auto's te hebben en over het spaarvermogen in het betreffende draadje.
, sinds de nieuwe auto is het spaarvermogen nogal gezakt 
Gohja, 't is niet de eerste keer dat hier fancy wagens passeren eh. Als dat al niet meer mag.Ik onthoud: geld maakt niet gelukkig, mooie auto's wel

Omdat je het niet lijkt te snappen: het gaat om het feit dat je dat bagatelliseert. Dat woordje "maar", daar draait het om. Alsof 27K niet heel mooi is, zeker in de huidige tijden.
Wie krijgt er in godsnaam een huis?'ik heb een huis gekregen'
Pas op, sinds kort hebben we nu ook wel "iedereen die een beetje geld verdient mag geen extra voordelen genieten want ik heb zelf een slecht pakket".We hebben hier op het forum buiten kijk naar mijn dure auto, het brutoloon, spaar, 'kijk wat ik betaal voor mijn hypotheek' of 'ik heb een huis gekregen' topic met veelvouden van die bedragen. Denk je dat diezelfde personen die nu in de problemen dan niet offended zijn?
En de meeste die hier komen ervaren geen financiele problemen. Ik heb allersinds dat gevoel niet.
Dus nee, of er nu een auto staat met een hoog prijskaartje of een hoog spaarbedrag is voor mij en wellicht anderen hetzelfde.
Maar mss moeten we dat offtopic bespreken want dit heeft niets met bedrijfswagens te maken.
Ik heb niks tegen die auto's eh, integendeel. Het zijn naar mijn gevoel de nieuwe golf klasse en idd mooi.
Maar heb ook niks tegen een Q8, al zou ik wellicht persoonlijk voor een X5 45e gegaan zijn. Maar een Q8 als tegenhangen van de X5's die je tegenwoordig op elke hoek van de straat ziet is dat wel te verantwoorden.
Je moet de X5's trouwens eens tellen, je telt er meer dan een VW golf, wat toch altijd een populaire wagen was.
Dat is natuurlijk heel makkelijk als je alles hebt, niks tekort komt en riant kan sparen.Blijft veel geld, maar eens neergeteld ga ik er geen seconde meer aan denken hoor.
Je zou er nog van verschieten bij hoeveel mensen dat jaloezie opwekt (al dan niet bewust). Of waar dat onrechtstreeks een negatief gevoel opwekt.
Wat @eniac bedoelde is dat je daar niet minimalistisch moet over doen en niet moet doen alsof die luxe bijna vanzelfsprekend is.
.Niets is vanzelfsprekend, maar als die persoon nu een goede zaak heeft en keihard werkt waarom zou je dan afgunst moeten hebben. Iedereen moet eens voor zijn eigen deur leren keren. Dat ik geen X5, Q8 of wat ik zelf graag zie, een RS6, kan betalen is volledig mijn schuld en komt door mijn keuzes. En niet door die van iemand anders. We moeten echt stoppen met dat soft gedoe, daar komen we nergens mee.
Overlaatst was ik in Grobbendonk bij de Shell aan het tanken, langst mij stond een schilder, met nieuwe X5 45e en gesloten aanhangwagen met gerief erachter. Vond het een leuke afwisseling van de witte Mercedes sprinter... Zaken gaan goed precies.
). En je mag daar ook zoveel mee showen als je wil. Zit daar helemaal niks mee in. Foto'sIk ga meestal met de fiets naar mijn klant![]()
?Mijne fiets is 20j oud & momenteel is 't ventiel v/d achterband 'verdwenen' (of was het nu die van voren ... maakt ni uit, 't is al wel een hele tijd zo).Ik ga meestal met de fiets naar mijn klant![]()

Wel handig om te weten welke de voorkant van uw fiets is voor je er op kruiptMijne fiets is 20j oud & momenteel is 't ventiel v/d achterband 'verdwenen' (of was het nu die van voren ... maakt ni uit, 't is al wel een hele tijd zo).
So yeah ... mij zult ge niet al te veel meer met de vélo zien passeren.![]()

Goh, ik heb zelf nog wel iets van maandelijks/jaarlijks spaarvermogen, maar verre van 32/27K.Tgohja, zeggen hoeveel tientallen duizenden euro's ge al dan niet bijspaart dit jaar moet er voor mij niet bij. Maar laten we vooral gewoon over de bedrijfswagens klappen!
Ik mag straks in een A1 stappen tot mijne wordt geleverd. Het oudste en lelijkste krel dat daar stond was gewoon even duur in TCO dusja, maar gekozen voor het 'leukste' karretje van de twee. Ik ben best blij ermee eigenlijk.![]()
Ja daar heb je gelijk in. Mij kan het ook geen reet schelen als iemand meer heeft dan mij, maar het is wel héél duidelijk dat er met argusogen naar wordt gekeken. Ik ben ook van het principe : kijk naar uzelf en werk naar hetgeen dat uw ogen uitsteekt in plaats van er over te wenen, maar het is niet altijd zo simpel natuurlijk. Daarom liever gewoon focus op de bedrijfswagens, al moeten we ook niet iemand neersabelen omdat die iets voor hem ongevaarlijk meedeelt.Goh, ik heb zelf nog wel iets van maandelijks/jaarlijks spaarvermogen, maar verre van 32/27K.
Ben ik getriggerd door te lezen dat iemand anders wél dat spaarvermogen heeft? Eigenlijk niet.
Net zoals ik dat niet ben door te lezen dat er iemand een dikke 545e/A6/Q8/... mag/kan bestellen.
Er wordt zo gelijk wel veel spel gemaakt van weinig.
Dat er armoede is in de wereld, en in België, dat weten we allemaal wel.
Maar in dat opzichte zijn we hier allemaal slecht bezig, want zelfs die A1 en 'de nieuwe die nog te leveren is' ... is al belachelijk duur als je den toer v/d armoede op gaat die hier eerder aangehaald werd, waar 100 EUR 't zowaar heel hunne wereld is.
Dude, ge hebt gelijk op 1,5j 65K km gedaan v/d gecontracteerde 100K?Aangezien de fiscale voordelen van een hybride wagen na dit jaar verminderen ben ik aan het kijken binnen het bedrijf om dit jaar nog naar een hybride te wisselen.
Er is momenteel niemand die mijn huidige wagen (Mercedes GLC coupe) zou kunnen overnemen en we zijn aan het kijken wat de eventuele kosten zijn om het leasingcontract vroegtijdig te laten eindigen (Leaseplan).
Contract:
- 48maanden vanaf (01/03/2021 tot 01/03/2025)
- 100.000km (nu ongeveer 65k)
Heeft er iemand hier idee wat de kosten daarvoor zouden zijn? X aantal leasetermijnen?
Goh, ik heb zelf nog wel iets van maandelijks/jaarlijks spaarvermogen, maar verre van 32/27K.
Ben ik getriggerd door te lezen dat iemand anders wél dat spaarvermogen heeft? Eigenlijk niet.