Man man man, zelfs wanneer je de paus uithangt heb je een vreselijk omhooggevallen toontje. Dat mag eindelijk wel eens dimmen aangezien je daar al 1037 keer mee door het ijs bent gezakt en deze keer is het niet anders. Als je niet andermans wagen afzeikt of beweert dat je elke wagen hebt proefgereden tot in het oneindige dan is het wel dit soort bagger.Je snapt de essentie van de zaak niet. En dat geeft niet.
Maar je moet ook niet gaan doen alsof uw eigen gevoel een referentie is voor de hele populatie.
Het is vele malen makkelijker om u daar niks van aan te trekken als je in een geprivilegieerde situatie zit.
En dat heeft in principe weinig met jaloezie of afgunst te maken, maar eerder sommige hun gebrek aan realiteitsbesef.
Voor elke poster hier die 600k van de ouders hebben gekregen voor hun huis te kopen, zijn er 9 andere die uit het huis zijn gegaan met 0,0 euro en na veel sparen en een euro in twee te bijten hun eerste eerste rijwoning kunnen kopen.
En die gewoon even hard werkt hoor. Dat foefje van je kan alles met hard werken is een foefje, zeer duidelijk. Er zullen gerust mensen zijn die een nog harder werken, nog slimmer en nog knapper zijn en nooit van hun leven een Q8 langs binnen zullen zien wegens totaal onhaalbaar.
Uitspraken als “5k minder of meer sparen daar lig ik niet wakker van” dat is voor mensen die met moeite op een jaar 5k kunnen sparen toch even in het haar krabben.
Alles begint bij een besef van enige realiteit.
Ik heb het namelijk over het bestempelen van iedereen als de facto leugenaar en opschepper, gecombineerd met aannemen dat arbeiders met een leuke wagen niets hebben voor de rest.
Ik heb daarvoor trouwens ook gezegd dat zulke mededelingen over tienduizenden euros spaargeld niet echt hoefden. En zelfs dan blijft de beste reflex: kijken wat je zelf hebt en daar van genieten.
Het is hier een ongelooflijk zure boel aan het worden.
Alles begint bij het goed lezen van de realiteit voor sommigen. En als het kan daarna met het toehouden van de klep tot er iets zinnigs uitkomt.
Zoals ik ook al zei: kan het gewoon over auto’s gaan hier?
Maar als de factuur naar u als natuurlijke persoon gericht is zou ik het wel is ne keer laten nakijken wat er mogelijk is.
('t is maar dat ge't weet)