De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Maar nog een keer: daar draaide het op zich ook niet om. Wel dat je "maar 27K" zegt. Alsof het een habbekrats is. Dat kan echt wel pijn doen hoor.

Edit: maar het zal wel duidelijk zijn nu, dus laten we het nu maar rusten :)
Ik moet toch eens hartelijk lachen met al dat gestoef hier. In de haven rijden al die havenarbeiders ook met de sjiekste bakken rond maar dat is dan ook het enige dat ze hebben!

Ik moet toch eens hartelijk lachen met al dat gestoef hier. In de haven rijden al die havenarbeiders ook met de sjiekste bakken rond maar dat is dan ook het enige dat ze hebben!
Ik denk dat ge toch even wat moet terug lezen.

Het ging er net om dat mensen aanstoot namen aan iemand die kort aanhaalde dat hij een spaarvermogen had van 'maar' 27K dit jaar i.p.v. 32K en dus wel die kost van 5K aan de wagen kon dragen.
Zo kan je dus niet af komen met "sjieke wagen, maar verder gene nagel om aan z'n gat te kravven".

Was dat om te stoefen? Dunno, probably not, but who knows.
Nuja, we gingen het afronden eh.

Ik denk dat ge toch even wat moet terug lezen.

Het ging er net om dat mensen aanstoot namen aan iemand die kort aanhaalde dat hij een spaarvermogen had van 'maar' 27K dit jaar i.p.v. 32K en dus wel die kost van 5K aan de wagen kon dragen.
Zo kan je dus niet af komen met "sjieke wagen, maar verder gene nagel om aan z'n gat te kravven".

Was dat om te stoefen? Dunno, probably not, but who knows.
Nuja, we gingen het afronden eh.
Ik denk dat jij even moet nadenken. Ik kan hier ook zetten dat ik vandaag 40k op m’n rekening heb gezet. Internet warriors kom je overal tegen. Wat niet wil zeggen dat het niet kan, maar klakkeloos overnemen wat er op internet verschijnt is geen goed idee.

Een nieuw tijdperk is aangebroken ... of wacht, geschiedenis .... of wacht, alles komt terug

Godzijdank. Nu hopelijk dat de premium merken ala Mercedes en Audi ook snel volgen.

Mooie ingang in de thread. Zeker niet afgunstig aan het overkomen. Bovendien een heel zachte en helende uitstraling. :unsure:

In twijfel trekken of het echt is, dat is wel laag op de prioriteitenlijst in dit geval denk ik. Als ik al moet twijfelen of iemand met een bevestigd goed verdienende job 27k kan sparen dit jaar... Eeeh, waar ben ik mee bezig dan? Alsof het mij ook maar een reet moet schelen. Dus we moeten steeds in twijfel trekken als iemand mogelijks goed verdient en als iemand een leuke wagen heeft gaan we er zomaar van uit dat die persoon voor de rest niets heeft?

Zelfs het voorbeeld van die havenarbeiders, zelfs zonder dat ze een containertje uitladen hebben die vaak érg mooie nettolonen waar je vlotjes een dikke afbetaling van een wagen én van een huis mee kan betalen. Je bouwt verder niet veel op, maar het is niet dat alles in je wagen gaat hoor. En doorgaans, als ze echt een exhuberante wagen hebben wordt die op een bepaald moment wel in beslag genomen.

Vrienden, als we straks al niet meer gepassioneerd mogen praten over onze karren weet ik ook niet echt meer wat ik nog mag.

Godzijdank. Nu hopelijk dat de premium merken ala Mercedes en Audi ook snel volgen.

Het is een begin, haptische knoppen op een stuur is vragen om miserie. Maar op het risico af van antiek te klinken, ik zou ook wel terug een paar fysieke knoppen willen voor iets simpel zoals airco; mij niet gezien om dat met stem te bedienen en zoals nu met een touch screen vind ik toch een stuk minder vlot / snel te bedienen.

Ik heb gelukkig nog nooit een wagen gehad met zulke knoppen. Als er nu één plek is in heel de wagen waar de knoppen pertinent en doelbewust ingedrukt moeten worden is het wel op uw stuur?

brb ik neem een bocht en een 10 uur loop van Despacito begint af te spelen en mijn maitresse wordt gebeld met mijn vrouw in de wagen

Ik denk dat jij even moet nadenken. Ik kan hier ook zetten dat ik vandaag 40k op m’n rekening heb gezet. Internet warriors kom je overal tegen. Wat niet wil zeggen dat het niet kan, maar klakkeloos overnemen wat er op internet verschijnt is geen goed idee.
Zo kunt ge bezig blijven eh. 't Is hier voor de fun wete, dus als iemand voor de fun hier wat leugens komt neerschrijven ... jah ... so be it eh.
Dat kunt ge gaan schrijven in 't bruto lonen topic, in 't X topic, in 't Y topic ... daar gaan we ons nu niet mee bezig houden.
Ik heb gelukkig nog nooit een wagen gehad met zulke knoppen. Als er nu één plek is in heel de wagen waar de knoppen pertinent en doelbewust ingedrukt moeten worden is het wel op uw stuur?

brb ik neem een bocht en een 10 uur loop van Despacito begint af te spelen en mijn maitresse wordt gebeld met mijn vrouw in de wagen
Ditto.

Ik ben er geen fan van. Niet op 't stuur & niet op 't dash. Zeker niet als bepaalde 'common' zaken zoals airco e.d. nog eens in wat submenu's verdoken zitten. Dan durft ge er gelijk al niet meer aan te komen terwijl je pakweg tegen 120 op de autostrade aan 't cruisen zijt.
Het is een begin, haptische knoppen op een stuur is vragen om miserie. Maar op het risico af van antiek te klinken, ik zou ook wel terug een paar fysieke knoppen willen voor iets simpel zoals airco; mij niet gezien om dat met stem te bedienen en zoals nu met een touch screen vind ik toch een stuk minder vlot / snel te bedienen.
Voice control da's voor mij een non-starter. Kan ik pretty much niets mee aan vangen.
Onafhankelijk of het al dan niet 'goed' werkt, werkt dat gewoon weg al niet als ik in de wagen m'n muziek in gang steek.
80% van de tijd staat dit niet 'stil' genoeg dat de wagen mijn 'yuuuu mister BMW' gaat horen (tenzij ik mss begin te schreeuwen).

Nuja, ge hebt dan wel dat knopje nog aan 't stuur ook, die dan alles plat gooit & begint te 'luisteren', maar no tnx. Zo ineens stilte, dan weer ineens alles aan gewoon om pakweg mijnen AC 1 graad hoger te zetten. Meh.

En voor media control is het sowieso al vrij nutteloos.

Bottom line ... ik zal content zijn als men terug wat 'gezond verstand' toe past i.p.v. gewoon 'kill all analog buttons' approach blijft nemen.

Een nieuw tijdperk is aangebroken ... of wacht, geschiedenis .... of wacht, alles komt terug

Dat zijn nu toch wel de verkeerde knoppen...

Die op het stuur heb ik geen problemen mee, het is het touchscreen dat het probleem is.

Zo kunt ge bezig blijven eh. 't Is hier voor de fun wete, dus als iemand voor de fun hier wat leugens komt neerschrijven ... jah ... so be it eh.
Dat kunt ge gaan schrijven in 't bruto lonen topic, in 't X topic, in 't Y topic ... daar gaan we ons nu niet mee bezig houden.
Idd dat kan in ieder topic. Dat noemt met het internet. Zelf kritisch lezen wat er geschreven wordt is soms meer dan nodig.

Dude, ge hebt gelijk op 1,5j 65K km gedaan v/d gecontracteerde 100K?

Vandaag nieuwe besteld ... tegen dat uwe nieuwe geleverd is is deze wss al praktisch einde contract ('t is 48 maanden OF 100K km e).
Ge zou gij zo toch nooit aan uw 48 mnd geraakt zijn?

Dat is niet van tel eh. We hebben hier allemaal een contract van 48 maanden en 160k km. Mijn wagen is 57 maanden oud, die van mijn collega heeft 245k km.
Dat contract is voor een initieel maandbedrag af te spreken, als je erover gaat moet je werkgever dat gewoon bijpassen.

Als iemand anders zijn loon zegt tegen mij of het post op het internet heeft dat even veel impact op mij als een scheet aan de overkant van het straat. Dat komt zelfs niet in mij op om daar iets om te geven, laat staan dat ik er kritisch mee om ga. Hoe vermoeiend zou het zijn om hier te forummen als ik bij elk bedrag dat ik zie wat afwegingen ga moeten maken?

"Ohlala den Goku verdient 8k bruto... En wa doet die smeerlap? Ik ga eens op internet snorren wa daar de gemiddelde lonen zijn ze! En wa voor auto heeft die? BMW 5? Ik garandeer dat die elken dag cassoulet van den Aldi eet, ' t zal wel moeten!!!"

Echt, waar zijn we mee bezig?

Dat is niet van tel eh. We hebben hier allemaal een contract van 48 maanden en 160k km. Mijn wagen is 57 maanden oud, die van mijn collega heeft 245k km.
Dat contract is voor een initieel maandbedrag af te spreken, als je erover gaat moet je werkgever dat gewoon bijpassen.
Klopt, ze hebben dit nu al eens aangepast naar 40K km / jaar. Ik hoop dat ze gaan kijken naar origineel contract om te berekenen wat de kosten zouden zijn voor vroegtijdig stopzetten van leasecontract. Heeft iemand ervaring met deze kosten: rekenen ze het aantal minder km's en een aantal maanden als boete?

Als iemand anders zijn loon zegt tegen mij of het post op het internet heeft dat even veel impact op mij als een scheet aan de overkant van het straat. Dat komt zelfs niet in mij op om daar iets om te geven, laat staan dat ik er kritisch mee om ga. Hoe vermoeiend zou het zijn om hier te forummen als ik bij elk bedrag dat ik zie wat afwegingen ga moeten maken?

"Ohlala den Goku verdient 8k bruto... En wa doet die smeerlap? Ik ga eens op internet snorren wa daar de gemiddelde lonen zijn ze! En wa voor auto heeft die? BMW 5? Ik garandeer dat die elken dag cassoulet van den Aldi eet, ' t zal wel moeten!!!"

Pas maar op met die cassoulet van den Aldi, dat kan heel decadent overkomen. Je weet nooit dat hier iemand meeleest uit Zuid-oost Azië die zich amper een klein kommetje met droge rijst per dag kan veroorloven :p (niks tegen Z-O Aziaten btw).

Klopt, ze hebben dit nu al eens aangepast naar 40K km / jaar. Ik hoop dat ze gaan kijken naar origineel contract om te berekenen wat de kosten zouden zijn voor vroegtijdig stopzetten van leasecontract. Heeft iemand ervaring met deze kosten: rekenen ze het aantal minder km's en een aantal maanden als boete?

Ooit eens gehoord van een fleet manager dat de boete voor het vroegtijdig afbreken van een lease contract gemakkelijk 30 - 40% van de leasekost van de resterende maanden was.

Voor private lease vind je op de site van sommige leasemaatschappijen trouwens hun exacte voorwaarden; voor private lease, maar het geeft toch een idee van grootte-ordes.

Ooit eens gehoord van een fleet manager dat de boete voor het vroegtijdig afbreken van een lease contract gemakkelijk 30 - 40% van de leasekost van de resterende maanden was.

Voor private lease vind je op de site van sommige leasemaatschappijen trouwens hun exacte voorwaarden; voor private lease, maar het geeft toch een idee van grootte-ordes.
Normaal is dat gewoon maximum de intrest van de resterende maanden.

Je snapt de essentie van de zaak niet. En dat geeft niet.
Maar je moet ook niet gaan doen alsof uw eigen gevoel een referentie is voor de hele populatie.

Het is vele malen makkelijker om u daar niks van aan te trekken als je in een geprivilegieerde situatie zit.
En dat heeft in principe weinig met jaloezie of afgunst te maken, maar eerder sommige hun gebrek aan realiteitsbesef.

Voor elke poster hier die 600k van de ouders hebben gekregen voor hun huis te kopen, zijn er 9 andere die uit het huis zijn gegaan met 0,0 euro en na veel sparen en een euro in twee te bijten hun eerste eerste rijwoning kunnen kopen.
En die gewoon even hard werkt hoor. Dat foefje van je kan alles met hard werken is een foefje, zeer duidelijk. Er zullen gerust mensen zijn die een nog harder werken, nog slimmer en nog knapper zijn en nooit van hun leven een Q8 langs binnen zullen zien wegens totaal onhaalbaar.

Uitspraken als “5k minder of meer sparen daar lig ik niet wakker van” dat is voor mensen die met moeite op een jaar 5k kunnen sparen toch even in het haar krabben.

Alles begint bij een besef van enige realiteit.

Terug
Bovenaan